Niewielka siedziba i kilkunastosoobowy zespół – takie były początki obecności Kaufland na polskim rynku. Po 20 latach sieć liczy 228 marketów i zatrudnia ponad 15 000 pracowników.
Pierwszy polski sklep sieć Kaufland otworzyła 21 listopada 2001 roku w Stargardzie (daw. Stargard Szczeciński). Zaledwie tydzień później pojawiła się kolejna placówka sieci – tym razem we Wrocławiu. Zespół, który wprowadzał markę na polski rynek początkowo liczył tylko kilkanaście osób.
Pierwsza siedziba firmy, którą opuściliśmy po niespełna pół roku, mieściła się w małym budynku przy ul. Traugutta we Wrocławiu. Ze względu na to, że pracowało tam jedynie kilkanaście osób, wszyscy doskonale się znaliśmy. Wprowadzanie na rynek zupełnie nowej marki, nieznanej dotąd Polakom, było dla nas niezwykle ekscytującym przeżyciem. Wspominając ten okres, czuję dziś ogromną satysfakcję i dumę z tego, jak nasza firma wygląda po 20 latach – wspomina Sylwia Balasa, dyrektor Pionu Szkoleń i Rozwoju w Kaufland Polska.
Szybka ekspansja
Do końca 2002 roku Kaufland otworzył na polskim rynku 17 marketów w różnych lokalizacjach. W grudniu 2011 roku sieć miała już 150 placówek w wielu częściach kraju, a zespół regularnie się rozrastał. 20 lat po otwarciu pierwszego sklepu Kaufland liczy 228 marketów, a dynamiczna ekspansja wciąż pozostaje jednym z priorytetów firmy. W związku z tym, z roku na rok rośnie również zapotrzebowanie na powierzchnię magazynową. Już w 2003 r. konieczne było wynajęcie dodatkowych 16 tys. mkw. powierzchni magazynowej we Wrocławiu. Aby zapewnić płynny ruch towarów i ciągłość dostaw, rok później uruchomiono magazyn centralny w Łodzi (powierzchnia 20 tys. mkw) oraz dwa magazyny regionalne w Tychach (4900 mkw) i Bydgoszczy (5450 mkw). Kolejnym krokiem milowym okazało się otwarcie nowego centrum dystrybucyjnego w Woli Krzysztoporskiej. Była to wówczas jedna z największych placówek tego typu w Polsce. Powierzchnia samych magazynów wynosiła blisko 90 tys. mkw., gdzie zatrudnienie znalazło ponad 600 osób.
Więcej: Echo wynajęło ponad 6,5 tys. mkw. sieci Kaufland w Krakowie
Przyszłość w jasnych barwach
W marcu 2022 r. w Woli Krzysztoporskiej Kaufland uruchomi kolejny, wyjątkowy w skali całego kraju, obiekt. Nowoczesny magazyn mroźniczy o powierzchni ponad 12 tys. mkw. będzie zaopatrywać wszystkie sklepy sieci w produkty mrożone, a wiele jego działań będzie w pełni zautomatyzowanych.
Przez te dwie dekady na rynku zaszło wiele istotnych zmian, do których każdorazowo musieliśmy się dostosowywać. W historii niejednokrotnie testowaliśmy i wdrażaliśmy nowe koncepty sprzedażowe czy też innowacyjne rozwiązania, aby jeszcze lepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby konsumentów. Od początku naszej działalności byliśmy także świadomi naszego wpływu na pracowników, dostawców, lokalne społeczności oraz klientów, dlatego też konsekwentnie realizujemy strategię odpowiedzialnego biznesu. Każdego dnia staramy się być lepszą siecią, która łączy poprawę wyników przedsiębiorstwa z poszanowaniem wszystkich grup interesariuszy. Deklarujemy, że w tych obszarach nasze priorytety nie ulegną zmianie – mówi Gunnar Günther, prezes zarządu Kaufland Polska.
Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie posiada ponad 1350 sklepów i zatrudnia ok. 139 tys. pracowników.