Kaufland koncentruje się na handlu stacjonarnym, jednocześnie rozwijając opcję zakupów online

W czasie pandemii Kaufland testował dwa nowe rozwiązania, aby umożliwić klientom wygodne i bezpieczne zakupy – click & collect oraz zakupy online z bezpośrednią dostawą do domu

Kaufland

Doświadczenie zdobyte  podczas pandemii pokazało, że poza handlem stacjonarnym klienci cenią również zakupy online z dostawą do domu. Dlatego też Kaufland zdecydował, że zamiast click & collect skupi się na rozwoju współpracy z Everli. Jest to firma firma dostarczająca zakupy do domu kupujących.

Pandemia zwiększyła popularność zakupów online

Sytuacja epidemiologiczna zmieniła zwyczaje zakupowe Polaków. Klienci chętniej niż przed epidemią COVID-19 kupują za pośrednictwem aplikacji mobilnych oraz stron internetowych. Najbardziej dogodnym wariantem jest dla nich dowóz zakupów do domu – taką opcję wybiera 76% kupujących online[1].

Kaufland: handel stacjonarny jest nadal bardzo popularny

Podobne doświadczenie ma także Kaufland. W trakcie pandemii sieć stworzyła dla klientów dwie nowe możliwości – zakupy poprzez click & collect oraz z dostawą do domu. Mimo możliwości nabycia artykułów na wiele sposobów, klienci nadal w pierwszej kolejności stawiają na zakupy w sklepie stacjonarnym. Z kolei z opcji e-commerce najbardziej cenią zakupy online dostarczane do domu.

Przeczytaj także: Kaufland – podwyżki dla pracowników

Aby w okresie pandemii ułatwić klientom dokonywanie zakupów, testowaliśmy różne rozwiązania z obszaru e-commerce. Praktyka pokazała, że dla kupujących najwygodniejszą formą są zamówienia online z dostawą do domu. Należy jednak podkreślić, że dla klientów sieci Kaufland najbardziej atrakcyjną opcją jest wciąż wizyta w sklepie stacjonarnym, która umożliwia bezpośredni kontakt z obsługą i produktem. Potrzeby klientów determinują nasz kierunek działania, dlatego też skupiamy się na sprzedaży stacjonarnej, która jest główną osią naszej działalności a jednocześnie będziemy w dalszym ciągu rozwijać współpracę z Everli  -– wyjaśnia Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Usługa click & collect będzie dostępna dla klientów do dnia 11.02.2022 r. W najbliższym czasie Kaufland planuje rozszerzyć współpracę z Everli w zakresie zakupów online z dostawą do domu o kolejne miasta.


O Kaufland

Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1350 sklepów i zatrudnia ok. 139 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 231 marketów i zatrudnia ok. 14 000 pracowników.

Exit mobile version