175 ml zł przychodów w I kwartale 2022 r. Answear.com – czyli wzrost o 42 proc. rdr.

Wyniki Answear.com w I kwartale to kontynuacja ciągłego rozwoju marki

Prezes Answear

Krzysztof Bajorek, Prezes Answear

Wyniki Answear.com w I kwartale 2022 r. to kontynuacja trenu wzrostowego spółki. Wiodący e-commerce sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, według wstępnych danych, wypracował w I kw. 2022 roku 175 mln zł przychodów ze sprzedaży. To oznacza wzrost o 42 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2021 r.

Wysokie wyniki Answear.com w I kwartale 2022 r.

Wartość sprzedaży online marki Answear.com osiągnęła w I kwartale 2022 r. wartość 166 mln zł. To oznacza wzrost o 32 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2021 r.

Przeczytaj także: Wyniki Answear.com w 2021 r.

Jak podaje spóła w informacji prasowej, różnica w dynamikach sprzedaży on-line i przychodów ze sprzedaży, wynika z zafiskalizowanych w sprzedaży on-line w pierwszym kwartale 2022 r. zwrotów dotyczących transakcji sprzedaży z roku 2021, które zgodnie z zasadami rachunkowości obniżyły już przychody w IV kw. 2021 poprzez tworzenie rezerw na ten cel w księgach spółki.

Answear.com wstrzymał dostawy na rynku ukraińskim

W chwili wybuchu wojny na Ukrainie Answear.com wstrzymał dostawy na tym rynku. Pomimo tych okoliczności, spółka osiągnęła bardzo wysoką dynamikę sprzedaży. Wybuch wojny na Ukrainie miał jednak wpływ na poziomy sprzedaży notowane od dnia 24 lutego br.

Dostawy na rynku ukraińskim z chwilą wybuchu wojny zostały przez Answear.com całkowicie wstrzymane. Również sentyment do zakupów na pozostałych rynkach obniżył się. Zwłaszcza w okresie pierwszych dwóch tygodni od dnia wybuchu konfliktu. To spowodowało istotny spadek liczby składanych zamówień przez klientów sklepów Answear. Natomiast w marcu br. poziomy sprzedaży stopniowo odbudowywały się. Pod koniec tego miesiąca powróciły do poziomów porównywalnych do zakładanych w naszych pierwotnych założeniach. Z wyjątkiem rynku ukraińskiego, który został wyłączony z możliwości realizowania wysyłek. Warto zaznaczyć, że model działalności stosowany na rynku ukraińskim nie wiąże się z ponoszeniem istotnych stałych kosztów. Elastyczne zarządzanie budżetami marketingowymi daje nam możliwość ograniczenia wydatków. Możemy je też przekierować na pozostałe 9 rynków, na których prowadzimy działalność – komentuje Krzyszotf Bajołek, prezes Answear.com

Answear.com gotowy na wznowienie dostaw na rynku ukraińskim

W 2021 roku sprzedaż na rynku ukraińskim stanowiła blisko 17 proc. sprzedaży Spółki ogółem. Na obecną chwilę zarząd monitoruje sytuację na tym rynku. Jak informuje Answear.com spółka jest gotowa na wznowienie dostaw do klientów w Ukrainie. Mowa o wybranych regionach tego kraju. Jak informuje firma, zależne jest to od możliwości bezpiecznej realizacji sprzedaży.

Wyniki Answear.com w I kwartale 2022 r. zgodne z założeniami

Answear.com rozpoczął rok 2022 zgodnie z planem realizując założone wzrosty w miesiącu styczniu oraz w pierwszych tygodniach lutego. Spółka kontynuowała pozytywny trend sprzedaży z 2021 roku. Efektywnie wykorzystała okres trwających w tym czasie wyprzedaży w branży fashion oraz powiększyła ofertę produktową.

Na koniec ubiegłego roku Answear.com posiadał w swojej ofercie 145 tys. produktów oraz 500 marek. Spółka skupia się na stałym rozszerzaniu swojej oferty w segmencie marek premium oraz średniej półki cenowej. W zeszłym roku portfolio produktowe Answear.com powiększyło się o takie brandy jak: Penny Black, Max Mara Leisure, Victoria Beckham, Stella McCartney, Samsoe Samsoe, Sisley, United Colors of Benetton, Superdry, Boss, Paul&Shark, Tiger of Sweden, Aeronautica Militare, Marella, Eton, Lyle&Scott, Chiara Ferragni, Weekend Max Mara, Burton i wiele innych.

 

 

Exit mobile version