W pierwszym kwartale 2022 roku (luty-kwiecień) Grupa CCC wypracowała 1,9 mld PLN przychodów (+33% rdr). Dynamiczny wzrost odnotowały wszystkie segmenty Grupy. Zarówno w obszarze full-price, jak i off-price. Znaczący udział w przychodach, na poziomie 55%, utrzymał e-commerce. Dynamika sprzedaży (+19%) i rentowność EBITDA (6,6%) Grupy MODIVO istotnie wyróżniała się na tle branży.
Wyniki CCC w I kw. 2022 r.
I kwartał w Grupie CCC to także kolejny, skokowy wzrost marży brutto (+5,4 p.p.). Osiągnęła ona poziom 49%. Jak podaje CCC modowa, wiosenno-letnia oferta cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Wszystko pomimo wciąż wymagającego otoczenia biznesowego.
Przeczytaj także: Omnichannelowa rewolucja w CCC
Ostatni kwartał pokazał, że mimo zmiennego otoczenia rynkowego potrafimy wypracowywać wzrosty – mówi Marcin Czyczerski, prezes zarządu Grupy CCC. – Po trudnym lutym i pierwszej połowie marca, popyt w handlu zaczął się stabilizować. Kwiecień był najlepszym sprzedażowo miesiącem minionego okresu. Pomimo wysokiej bazy zeszłorocznej, w trwającym drugim kwartale widzimy wysoką dynamikę przychodów (+35% rdr). Co więcej, kdk przyspiesza także tempo wzrostu sprzedaży e-commerce (+48% rdr). Odnotowujemy także dalszą poprawę marży brutto rdr. Posiadamy mocną ofertę produktową, silne i rozpoznawalne marki oraz prowadzimy angażującą komunikację marketingową. To pozwala nam pozytywnie patrzeć w przyszłość.
1,9 mld zł przychodów – wyniki Grupy CCC w I kw. 2022 r.
W pierwszym kwartale 2022 roku przychody Grupy CCC wyniosły ok. 1,9 mld PLN (+33% rdr). Udział ze sprzedaży online po raz kolejny osiągnął wysoki poziom 55% (-7 p.p. rdr). Dynamiczny wzrost przychodów odnotowały wszystkie segmenty Grupy.
Marka CCC wygenerowała 780 mln zł przychodów
Szyld CCC wygenerował w ubiegłym kwartale przychody w wysokości 780 mln PLN. To stanowi wzrost o przeszło 42% rdr. Co więcej, sprzedaż w bieżącym roku jest wyższa o 7% od przychodów wypracowanych przez ten brand w analogicznym kwartale 2019 roku. Ten rok był nieobarczony pandemią, a CCC miało istotnie wyższą powierzchnię handlową.
CCC będzie ograniczać inwestycje w kapitał obrotowy
Miniony okres, to także znacząca optymalizacja kapitału obrotowego. Cykl rotacji zapasami w segmencie CCC został skrócony o ponad 20 dni – powiedział Kryspin Derejczyk, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowo-Księgowych w Grupie CCC. – Jeden dzień poprawy rotacji zapasem w CCC to zmniejszenie inwestycji w kapitał obrotowy o 5,5 mln zł. Dlatego też będziemy kontynuować nasze prace w tym obszarze. Ograniczanie inwestycji w kapitał obrotowy to nasza odpowiedź na niesprzyjające otoczenie biznesowe, w tym w szczególności stale rosnące stopy procentowe.
HalfPrice rozwija się bardzo dynamicznie
Dynamiczne tempo rozwoju prezentuje także szyld HalfPrice. Marka wraz z początkiem maja obchodziła swoje pierwsze urodziny. Na koniec Q1 2022 osiągnęła 119 mln PLN przychodów. To stanowi 6% udziału w sprzedaży całej Grupy. Sieć obecna jest już na 7 rynkach i posiada 67 sklepów stacjonarnych. Ponadto od końca ubiegłego roku w Polsce działa również e-commerce HalfPrice.
DeeZee z obrotami na poziomie 26 mln zł
Obroty DeeZee w okresie omawianego kwartału kształtowały się na podobnym do zeszłorocznego poziomie. Wyniosły 26 mln PLN. Szyld stawia na rozwój oferty odzieżowej oraz współpracę z platformami typu marketplace.
Marża brutto Grupy wzrosła w ubiegłym kwartale o 5,4 p.p. rdr oraz 2,3 p.p. kdk. Osiągnęła wysoki poziom 49%. Na wzrost ten w największym stopniu wpłynęła poprawa marży brutto w szyldzie CCC o blisko 9 p.p. rdr. Zysk brutto ze sprzedaży Grupy wyniósł niemal 923 mln PLN (+49% rdr). Dynamika kosztów w minionym okresie była zbliżona do tempa wzrostu przychodów. Co więcej, w ujęciu kdk odnotowano zmniejszenie poziomu kosztów SG&A o ok. 25 mln PLN (-3%).Pierwszy kwartał 2022 r. Grupa CCC zakończyła marżą EBITDA na poziomie 4,7%, co stanowi wzrost o 2,6 p.p. rdr.
Marża brutto Grupy wzrosła w ubiegłym kwartale o 5,4 p.p. rdr oraz 2,3 p.p. kdk. Osiągnęła wysoki poziom 49%. Na wzrost ten w największym stopniu wpłynęła poprawa marży brutto w szyldzie CCC o blisko 9 p.p. rdr. Zysk brutto ze sprzedaży Grupy wyniósł niemal 923 mln PLN (+49% rdr). Dynamika kosztów w minionym okresie była zbliżona do tempa wzrostu przychodów. Co więcej, w ujęciu kdk odnotowano zmniejszenie poziomu kosztów SG&A o ok. 25 mln PLN (-3%).Pierwszy kwartał 2022 r. Grupa CCC zakończyła marżą EBITDA na poziomie 4,7%, co stanowi wzrost o 2,6 p.p. rdr.
Grupa Modivo w Q1’22
W pierwszym kwartale roku obrotowego 2022 Grupa Modivo, do której należą szyldy eobuwie.pl oraz Modivo, odnotowała 915 mln PLN przychodów. Dynamika sprzedaży (+19% rdr) i rentowność EBIDTA (6,6%) Grupy Modivo, istotnie wyróżniała się na tle branży. Wysoką dynamikę w analizowanym okresie wygenerował szyld Modivo. Osiągnął wzrost sprzedaży o 68% rdr (do poziomu 162 mln PLN). Eobuwie.pl w tym czasie wypracowało przychody na poziomie 745 mln PLN (+12% rdr).
Od początku roku w pełni koncentrujemy się na realizacji strategicznych celów Grupy Modivo S.A. Konsekwentnie inwestujemy w dalszą ekspansję zagraniczną. Zadebiutowaliśmy na nowych, tym razem bałtyckich, rynkach. Powołaliśmy także zespół ekspertów, który odpowiada za wzmocnienie naszej obecności w kluczowych krajach – mówi Damian Zaplata, Prezes Zarządu Grupy Modivo. – Przed nami kolejne ambitne wyzwania. Rozpoczęliśmy fazę testową platformy marketplace. Pozwoli ona na rozszerzenie i uatrakcyjnienie portfolio produktów dla klientów. Wystartowaliśmy także z ofertą reklamową dla naszych partnerów w kanałach e-commerce i retail. Naszym priorytetem pozostaje wzmocnienie zasobów i zespołu technologicznego oraz rozwój logistyki, które są kluczowymi ogniwami modelu omnichannel.
W minionym kwartale, Grupa Modivo wypracowała marżę brutto na poziomie 43,2%. To stanowi wzrost o 0,1 p.p. rdr. Koszty SG&A rosły w tempie 32% rdr. Głównie w związku z licznymi inwestycjami w rozwój logistyki, systemów wspierających sprzedaż oraz wdrożeniem marketplace. W ujęciu kdk poziom kosztów spadł o ok. 10%. Zysk EBITDA wyniósł 61 mln PLN, przy 6,6% marży. Jest to wynik zgodny z założeniami strategii biznesowej GO.25.