Żabka dba o komfort turystów, którzy spędzają wakacje na terenie Polski i otwiera sklepy sezonowe. W tym roku jest ich 80 i są to zarówno placówki stacjonarne, jak i te zlokalizowane w specjalnie stawianych w sezonie turystycznym pawilonach. Większość działa w miejscowościach letniskowych nad Bałtykiem. Sezonowe Żabki znaleźć można także nad jeziorami: Białym w Okunince (woj. lubelskie) oraz Charzykowskim w Charzykowie (woj. pomorskie). Sklepy sezonowe Żabki to nie tylko wygoda dla turystów w codziennych zakupach spożywczych, ale też możliwość dodatkowego rozwoju i przychodu dla franczyzobiorców, którzy na co dzień prowadzą sklep w standardowych lokalizacjach.
(Na zdjęciu głównym – Żabka w Dźwinówku).
W czasie tegorocznych wakacji najwięcej sezonowych Żabek znaleźć można w Międzywodziu (6), Władysławowie (6), Mielnie (5), Jarosławcu (4) i Niechorzu (4).
Pierwsze modułowe sklepy sezonowe sieci Żabka powstały nad morzem – w Międzywodziu i Międzyzdrojach – w 2016 roku. Od początku są one bardzo dobrze postrzegane przez naszych klientów, jak również franczyzobiorców, dlatego co roku rozwijamy ten koncept. Sklepy sezonowe to nie tylko wygoda dla turystów w codziennych zakupach spożywczych w czasie urlopu , ale także możliwość dodatkowego rozwoju i przychodu dla franczyzobiorców, którzy na co dzień prowadzą sklep w standardowych lokalizacjach w regionie – mówi Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w firmie Żabka Polska.
Żabka zapewnia prowadzącym sklepy sezonowe franczyzobiorcom pawilon wraz z całym wyposażeniem i umożliwia prowadzenie takiego punktu zgodnie ze standardami sieci. Franczyzobiorcy, jako niezależni przedsiębiorcy, samodzielnie podejmują decyzje dotyczące zatrudnienia pracowników, w tym rekrutacji oraz ewentualnych benefitów
Sklepy sezonowe prowadzę od 5 lat. W takim sklepie ruch jest duży i utrzymuje się przez cały dzień. Sklep sezonowy wymaga więc codziennych dostaw, znacznie większej liczby osób na zmianie oraz sprawnej obsługi klienta. Odpowiednie dobranie załogi, to jedno z ważniejszych zadań jakie stoi przed franczyzobiorcą prowadzącym placówkę sezonową – mówi Klaudia Chojna, franczyzobiorczyni prowadząca sklepy sezonowe w Stegnie i Jantarze.
W tym roku Żabka uruchomiła 22 modułowe sklepy sezonowe oraz 58 stacjonarnych sklepów, również działających sezonowo. Modułowe placówki to komfortowe i bezpieczne punkty handlowe, w pełni klimatyzowane, dzięki czemu klienci mogą wygodnie zrobić w nich codzienne, szybkie zakupy np. w drodze na plażę czy podczas spaceru. W sklepach sezonowych zwiększono liczbę dostaw – są one realizowane codziennie, 7 dni w tygodniu, a w niektórych lokalizacjach nawet dwa razy dziennie. W części lokalizacji zwiększono także liczbę kas oraz uruchomiono dodatkowe kasy mobilne.
W sezonowych Żabkach klienci chętnie kupują produkty z oferty gastronomiczną Żabki, jak np. świeżo mieloną, różnorodną kawę na wynos, przekąski na ciepło. W placówkach tych dużą popularnością cieszą się także szybkie przekąski, przekąski słodkie i słone. Klienci bardzo chętnie sięgają po produkty chłodzone, jak np. napoje czy lody, dlatego w sklepach sezonowych ich oferta jest szeroka – wylicza Klaudia Chojna.
Sklepy sezonowe są czynne w standardowych godzinach, między 6:00 a 23:00 i będą funkcjonowały do września.
O Żabce
Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7200 placówek prowadzonych przez 6000 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Sklepy Żabka są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 miliona klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki.