POLOmarket świętuje 25 lat obecności na rynku

Sieć POLOmarket liczy obecnie ponad 280 placówek handlowych zlokalizowanych na terenie całej Polski

POLOmarket świętuje 25 lat na polskim rynku

POLOmarket – największa polska sieć supermarketów obchodzi w tym roku 25-lecie istnienia. Sieć liczy obecnie ponad 280 placówek handlowych zlokalizowanych na terenie całej Polski. Ponadto trzy kompleksowe centra logistyczne i zatrudnia 5500 pracowników. W ciągu ostatnich 12 miesięcy sieć osiągnęła obrót w wysokości 2,7 mld zł netto. Sklepy POLOmarket odwiedza miesięcznie blisko 9 mln klientów. 

Pięciu właścicieli 27 sklepów łączy siły

POLOmarket to jedna z niewielu ogólnopolskich sieci detalicznych, które oparte są wyłącznie o polski ka­pitał. Historia zaczyna się w 1997 roku, kiedy to pięciu właścicieli 27 sklepów spożywczych z Inowrocławia, Torunia, Świecia, Płocka i Konina postanawia połączyć siły i kapitały, aby stworzyć ogólnopolską sieć super­marketów. W ciągu 25 lat POLOmarket dynamicznie się rozwijał, zdobywając miliony wiernych klientów wśród rosnącej konkurencji. Dziś sieć liczy ponad 280 placówek w całej Polsce. To czyni ją obecnie największą polską siecią supermarketów w kraju.

Sklepy POLOmarket dziś

POLOmarket regularnie otwiera nowe sklepy i modernizuje już funkcjonujące obiekty. Dzięki temu klienci otrzymują do dyspozycji przestronne sale sprzedaży z szerokimi alejami zakupowymi. W związku z długoterminową strategią konsekwentnego ograniczania śladu węglowego, nowe placówki są wyposażone w lady chłodnicze z odzyskiem ciepła, instalacje fotowoltaiczne, pompy ciepła oraz nowoczesny i zaprojektowany dla indywidualnych potrzeb sieci, system zarządzania BMS.

Przeczytaj także: POLOmarket pomaga uchodźcom

Sklepy oświetlane są zewnętrznie i wewnętrznie przy wykorzystaniu nowoczesnych i energooszczędnych systemów LED. Przed sklepem na klientów czekają także przestronne parkingi.

W zakresie asortymentu, większość artykułów z oferty sklepów POLOmarket dostarczają polscy producenci, rolnicy, hodowcy i sadownicy. Sieć od wielu lat konsekwentnie inwestuje w rozwój marki własnej jako narzędzia do budowania przewagi konkurencyjnej. Produkty marek własnych są dostępne w POLOmarkecie we wszystkich kategoriach asortymentowych, także w kategoriach produktów świeżych, stanowiąc już blisko 1/3 wszystkich dostępnych artykułów z oferty. Dzięki temu sieci udaje się skutecznie budować atrakcyjną dla klienta ofertę, gdzie w parze z najwyższą jakością produktu idzie także korzystna cena.

Program lojalnościowy „POLOkarta”

W roku 2016 sieć uruchomiła program lojalnościowy „POLOkarta”. Co ważne, program od początku funkcjonowania skierowany był do wszystkich klientów. Przystąpienie do niego zostało maksymalnie ułatwione, m.in. dzięki sposobowi rejestracji kart w oparciu o terminale płatnicze.

W 2019 sieć wprowadziła wirtualne POLOkarty wraz z wdrożeniem aplikacji mobilnej na smartfony. Dziś, po 6 latach od uruchomienia programu, niemal połowa klientów POLOmarketu używa już POLOkarty wirtualnej lub tradycyjnej, mając co tydzień dostęp do dedykowanej oferty promocyjnej. Klienci szybko docenili także korzyści płynące z posługiwania się wirtualną POLOkartą: przede wszystkim wygodę oraz dostęp do kompleksowej informacji nt. oferty w jednym miejscu.

Usługi online

Pod koniec sierpnia 2019 roku sieć uruchomiła aplikację mobilną: POLOmarket – mój ulubiony. Aplikacja jest dostępna do pobrania bezpłatnie na platformach Google Play i App Store.

W kwietniu 2020 roku POLOmarket rozszerzył ją o usługę „click & collect” z możliwością zamawiania przez aplikację produktów ze wszystkich kategorii asortymentowych. W tym także z kategorii produktów świeżych, z odbiorem w każdym sklepie sieci. Dodatkowo, dla wygody klientów funkcjonalność aplikacji została w 2020 rozszerzona o możliwość zapłaty za zakupy bezpośrednio w telefonie.

Następnie w maju 2021 roku POLOmarket wprowadził sprzedaż również do kanału „desktop”, z możliwością dowozu zakupów do domu w wybranych miastach. 

Odpowiedzialność społeczna

Działania mające na celu ograniczenie śladu węglowego prowadzone są we wszystkich obszarach działalności sieci POLOmarket. Także w transporcie i logistyce, gdzie sieć nie tylko stale inwestuje we własną flotę, ale również uruchomiła trzecie, nowoczesne centrum logistyczne, aby zoptymalizować i skrócić trasy dostaw.

POLOmarket zrezygnował z papierowych gazetek promocyjnych

Ponadto od początku tego roku POLOmarket, jako jedna z pierwszych sieci handlowych w Polsce, zrezygnował z dostarczania gazetek promocyjnych do skrzynek pocztowych. Ograniczenie zużycia papieru, a także skuteczny odzysk makulatury dzięki nowoczesnym prasom zainstalowanym w sklepach, pozwala ratować blisko 100 tysięcy drzew w skali roku. To daje powierzchnię lasu równą niemal 50 boiskom piłkarskim.

Od początku swojej działalności sieć angażuje się również w promocję i rozwój lokalnych inicjatyw kulturalnych i spor­towych. Przykładem jest wspieranie kobiecej piłki nożnej sponsorując klub Medyk POLOmarket Konin – jedną z naj­bardziej utytułowanych w tej dyscyplinie drużyn w Polsce. 

Wyróżnienia

W ostatnich latach sieć otrzymała kilka prestiżowych wyróż­nień. Trzykrotnie z rzędu w latach 2018–2020 POLOmarket otrzymał godło promocyjne „Teraz Polska” – dwukrotnie w ka­tegorii produktowej (za produkty nabiałowe marki Mlecz­na Polana) oraz w kategorii usługi. Program „POLOkarta” otrzymał nagrodę „Innowacje w handlu” podczas Retail Show 2017 za unikalny sposób rejestracji przy użyciu terminali płat­niczych. Aplikacja z POLOkartą dwukrotnie znalazła się na­tomiast w finale Mobile Trends Awards (w 2020 i 2021 roku). W roku ubiegłym została nagrodzona w kategorii „Best ada­ptation to new digital reality”. Ponadto sieć została wyróżniona prestiżowymi tytułami „Dobry Pracodawca”, „Złoty Płatnik”, a poszczególne sklepy sieci zdobywały tytuły „Market Roku”.

Perspektywy

POLOmarket konsekwentnie realizuje swoją strategię rozwo­ju, zakładającą przede wszystkim otwarcia kolejnych nowych marketów w oparciu o swój wypracowany i sprawdzony kon­cept. Dlatego stale poszukuje lokalizacji pod nowe inwestycje. Sieć kontynuuje również proces transformacji cyfrowej i optymalizacji procesów. Tego przykładem jest aktualnie wdrażany nowy system informatyczny SAP S/4 HANA. Roz­wiązanie to jest uznawane za najnowocześniejszy i najlep­szy na świecie system optymalizujący pracę i zarządzanie dla dużych firm. Jest to pierwsze wdrożenie w Polsce w tak szerokim zakresie.

Sieć kontynuuje proces transformacji cyfrowej we wszystkich obszarach swojej działalności, m.in. rozwijając swoją aplikację, jak i e-commerce, a przede wszystkim nieustannie pracuje nad rozwojem asortymentu znakomitych jakościowo marek własnych.

Exit mobile version