Sieć ABC nie zwalnia tempa – otworzyła już 1000 sklep w nowej formule

Jest to kontynuacja strategii Grupy Eurocash dotycząca zmiany wizerunku sklepów ABC

ABC Karolinka 1000 sklep sieci

W miejscowości Miłoradz w województwie pomorskim sieć ABC otworzyła w nowym koncepcie 1000. sklep. Jest to kontynuacja strategii Grupy Eurocash dotycząca zmiany wizerunku sklepów ABC. Obejmuje na zarówno nowe lokalizacje, jak i rebranding obecnie działających. Jak informuje marka sklepy ABC, które przystąpiły do zmiany, odnotowują ok. 40% wzrost obrotów, a także kilkunastoprocentowy wzrost liczby paragonów.

Sklepy ABC w nowym formacie

Sieć ABC stała się nowoczesną marką, gwarantującą jakość, przyjemne zakupy, dostępność towaru oraz większą widoczność ofert promocyjnych. Ma to bezpośrednie odzwierciedlenie w sprzedaży produktów w każdej kategorii. Zmiana postrzegania marki przez konsumenta wpływa na wielkość koszyka zakupowego. Nowy wizerunek w połączeniu z obecną strategią rozwoju sklepu lokalnego z nastawieniem na relacje właściciela z konsumentem, powoduje silną synergię i wzrost wartości marki. Wprowadzane rozwiązania dają obecnie już dwucyfrowe wzrosty sprzedaży we wszystkich kategoriach w stosunku do roku poprzedniego. Jest to duży sukces przeprowadzonego rebrandingu marki ABC. Jesteśmy przekonani, że teraz dołączy do nich także sklep w Miłoradzu  – mówi Tomasz Michalewicz, Dyrektor ds. sieci ABC oraz Rozwoju Klientów w Grupie Eurocash.

Sklep w Miłoradzu działa w sieci ABC od 2018 roku. Ostatnio przeszedł proces rebrandingu i remodelingu. Zgodnie z imieniem właścicielki, sklep nazywa się „Karolinka”. Na jego szyldzie znajduje się również logo sieci ABC. W witrynach sklepowych zostały podkreślone indywidualne atuty tego sklepu: szeroka oferta napojów i alkoholi, świeże wędliny, nabiał, a także lokalne produkty.

Jedno miejsce, wiele udogodnień

Zmiany wnętrza sklepu „Karolinka” objęły powiększenie sali sprzedaży do około 130 m2. Organizacja przestrzeni została zaprojektowana tak, aby konsumenci mogli intuicyjnie wybierać produkty i zrobić zakupy w komfortowych warunkach.
Dzięki nowym rozwiązaniom, takim jak regał na pieczywo wypiekane w lokalnej piekarni czy regał na owoce i warzywa, kupujący może łatwo i wygodnie sięgnąć po świeże produkty. Dużym atutem sklepu jest również szeroka lada chłodnicza. Oferuje bogatą ofertę produktów wędliniarskich, dostarczanych od lokalnego producenta.
Dodatkową przestrzeń wzbogacono także o strefy Cafe i Hot-dog, które wpisują się w obecne potrzeby konsumenckie. Warte uwagi są też elementy komunikacji sprzedaży ułatwiające klientom zakupy w sklepie. Wśród nich są:
  • etykiety z informacją o kraju pochodzenia produktów,
  • wyeksponowany asortyment,
  • czytelne etykiety cenowe i oznaczenie produktów typu: produkt lokalny, bio, bez laktozy.

Z korzyścią dla właściciela

Proces rebrandingu sieci ABC jest wdrażany równolegle z procesem zmian technologicznych. Wprowadzony w sklepie w Miłoradzu System Kasowy ABC to nowoczesne rozwiązanie, które usprawnia zarządzanie placówką oraz umożliwia przeprowadzanie promocji detalicznych i innych aktywności marketingowych. Właściciel sklepu w prosty sposób może zaakceptować promocje, w tym także gazetkę ABC. Wystarczy jedna akceptacja, aby rabaty wgrały się do kas.
Kolejnym wdrożonym rozwiązaniem jest nowa lada sprzedażowa, która optymalnie wypełnia przestrzeń przy kasie. Wyróżnia się ona takimi rozwiązaniami jak: podświetlenie LED półek impulsowych, półka na koszyk z zakupami czy uchwyty systemowe z etykietami cenowymi. Wymienione zostały także regały i lodówki, co pozwoliło wprowadzić bardziej nowoczesne i ergonomiczne urządzenia.
Przeczytaj także: Zielona energia w Żabce
Dodatkowo właścicielka sklepu „Karolinka” poszerzyła ofertę o regał Faktorii Win, a także o program „Czas na Whisky”, który daje jej możliwość zakupu wybranych produktów w hurtowniach Eurocash Cash & Carry w cenach niższych niż regularne. W efekcie sklep zyskał wyeksponowane produkty i konkurencyjną ofertę także w kategorii alkoholi.

W procesie remodelingu to właściciele sklepów ABC mają decydujący głos

Jesteśmy przekonani, że nasi franczyzobiorcy najlepiej wiedzą, jakie potrzeby mają ich klienci i w jaki sposób na nie odpowiedzieć. Dlatego o ostatecznym wyglądzie wnętrza sklepu oraz o jego wyposażeniu decydują oni sami. Wybierają, z których zaproponowanych rozwiązań i w jakim zakresie chcą skorzystać. Dzięki temu każdy sklep ABC ma swój unikalny, lokalny charakter – podsumowuje Tomasz Michalewicz.

Oprac. su
Exit mobile version