„Multifranczyzna została stworzona z myślą o metropoliach” – mówi Urszula Olechno, KOKU Sushi

Pod szyldem KOKU Sushi działają obecnie 43 punkty w całym kraju

Urszula Olechno, współwłaścicielka sieci KOKU Sushi

Inwestycja w restaurację sieci KOKU Sushi zwraca się średnio po 2 latach, ale bywa, że wcześniej. W przypadku posiadania kilku lokali w jednym mieście, warto skorzystać z nowego konceptu, jakim jest kuchnia centralna. O zaletach multifranczyzy w wywiadzie dla Retail Journal opowiada Urszula Olechno, współwłaścicielka sieci KOKU Sushi.

Julia Szypulska: Multifranczyza to nowe rozwiązanie w Państwa ofercie. Gwarantuje ono prowadzenie restauracji KOKU Sushi tylko przez jednego franczyzobiorcę w danym mieście. Pierwszym miastem z multifranczyzą KOKU Sushi jest Szczecin. Ile lokali docelowo planuje w tym mieście otworzyć franczyzobiorca?

Urszula Olechno, współwłaścicielka największej sieci sushi barów w Polsce: Obecnie w Szczecinie działa restauracja KOKU Sushi oraz Point, czyli lokal nastawiony na rynek delivery. 

Koszty wynoszą od 40 do 300 tys. zł

Jakim kapitałem należy dysponować, aby otworzyć multifranczyzę? 

Kapitał potrzebny do realizacji inwestycji zależy przede wszystkim od liczby punktów, jakie mają być otwarte w ramach multifranczyzy oraz ich charakteru. Obecnie oferujemy 3 modele współpracy – wspomnianą już restaurację KOKU Sushi, KOKU Sushi Point oraz KOKU Sushi Premium, czyli lokal o podwyższonym standardzie. Koszty otwarcia oscylują w granicach od 40 do 300 tys. zł plus koszty remontu. 

Należy jednak pamiętać, że multifranczyza to oferta indywidualna, a wysokość ostatecznej inwestycji uzależniona jest od wielu czynników – lokalizacji i powierzchni punktu, stanu lokali, a także sytuacji gospodarczej w kraju. Aby jednak minimalizować koszty franczyzy i optymalizować pracę kilku restauracji działających w jednym mieście, testujemy obecnie w Białymstoku kuchnię centralną. 

Przeczytaj także: Sieć KOKU Sushi podsumowuje 10 lat na rynku

W tym systemie dobrze wyposażona kuchnia centralna przyjmuje na siebie cały ciężar produkcji, a gotowe składniki i półprodukty dostarczane są do wszystkich punktów w mieście. Dzięki temu rozwiązaniu obniżamy koszty wyposażenia poszczególnych restauracji, redukujemy liczbę pracowników, a także zapewniamy powtarzalność produkcji i jednolitość smaku. Sushi master nie musi wykonywać wszystkich czynności od podstaw – jego zadaniem jest skomponowanie dania w całość. Białostocka kuchnia centralna otworzy się jeszcze pod koniec tego roku na osiedlu Antoniuk i będzie połączona z restauracją standard. Będzie to 4 lokal KOKU Sushi w tym 300-tysięcznym mieście. 

W centrum lepiej sprawdzi się restauracja premium, na osiedlu – point z dowozami

W jakich kolejnych miastach mogą zostać otwarte multifranczyzy Koku Sushi?

Multifranczyza cieszy się sporym zainteresowaniem naszych partnerów, obecnie prowadzimy kilka zaawansowanych rozmów na temat szczegółów umowy. Kiedy tylko otrzymamy pierwsze potwierdzenia, z pewnością poinformujemy o tym szerzej. Tymczasem zaznaczę jeszcze, że koncept ten został stworzony z myślą o polskich metropoliach, czyli miastach z liczbą mieszkańców oscylującą w granicach pół miliona. To właśnie tam najpełniej można wykorzystać potencjał wszystkich naszych modeli współpracy. I tak w najbardziej renomowanych częściach miasta dobrze sprawdzi się KOKU Sushi Premium. Na większych osiedlach czy dzielnicach natomiast można prowadzić restaurację standard lub point z wynosami i dowozami. 

Czy tym konceptem zainteresowani są przedsiębiorcy niezwiązani wcześniej z KOKU Sushi, czy aktualni właściciele restauracji tej marki?

Obecnie przedsiębiorcy chcący zainwestować w multifranczyzę to głównie nasi dotychczasowi partnerzy. Mają oni za sobą pierwsze miesiące lub lata działalności, z rosnącymi zyskami, siłą rzeczy rozważają więc dalszy rozwój w kierunku kolejnych lokali. Przetestowali jeden koncept i aby zwiększyć potencjał oraz sprostać popytowi, otwierają następną restaurację. Jednak musimy zaznaczyć, że z multifranczyzy mogą skorzystać także nowi potencjalni franczyzobiorcy. Po spełnieniu wymagań dotyczących odpowiednich lokalizacji oraz kapitału, mogą od razu rozpocząć działalność pod szyldem KOKU Sushi z umową na wyłączność w danym mieście. 

Więcej: Koku Sushi bardziej eko – przedstawia swoją zieloną odsłonę

W jakim najkrótszym czasie zwróciła się inwestycja w restaurację KOKU Sushi?

Czas zwrotu z inwestycji to kwestia bardzo indywidualna, począwszy od wartości konceptu, przez prace adaptacyjne w lokalu, na zatrudnieniu pracowników skończywszy. Średni czas zwrotu wynosi 2 lata, najkrótszy będzie miał miejsce w przypadku wariantu współpracy opartym na modelu Point. Tutaj możemy się go spodziewać już po 1,5 roku.

 

Exit mobile version