„Czwarty kwartał 2021 to okres rekordowej sprzedaży” – mówi Krzysztof Bajołek, Answear.com

Przychody ze sprzedaży na Answear.com w 2021 r. wyniosły 680 mln zł i wzrosły o 66% w porównaniu do 2020 r.

Spółka Answear.com poinformowała w komunikacie prasowym o doskonałych wynikach finansowych: rocznym i kwartalnym. W czwartym kwartale 2021 r. sprzedaż online wzrosła aż o 78% w porównaniu do analogicznego okresu 2020 r. Poziom sprzedaży osiągnął tym samym kwotę 282 mln zł. Jest to doskonały wynik w porównaniu do IV kwartału 2020 r., w którym spółka osiągnęła 159 mln zł sprzedaży.

Answear.com – wyniki w 2021 r.

Sprzedaż online w całym 2021 r. wyniosła 721 mln zł i wzrosła o 67% w porównaniu do 2020 r., w którym ta wartość wynosiła 433 mln zł. Ponadto przychody ze sprzedaży w czwartym kwartale 2021 r. wyniosły 256 mln zł osiągając dynamikę, w porównaniu do IV kwartału 2020 r. na poziomie 75%.

Czwarty kwartał 2021 to okres rekordowej sprzedaży Spółki z osiągniętą dynamiką r/r na kwartalnej sprzedaży online w wysokości 78%. To w połączeniu ze znakomitymi wynikami 3Q2021 zaowocowało wzrostami drugiego półrocza 2021 na poziomie 76%, czyli znacznie powyżej dynamiki osiągniętej w pierwszym półroczu wynoszącej 53%, i to pomimo wysokiej bazy w roku poprzednim. Osiągnięte wzrosty przebiły oczekiwania Spółki. Answear.com jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie w branży fashion – powiedział Krzysztof Bajołek, Prezes zarządu Answear.com.

Przeczytaj także: Answear.com – plany ekspansji zagranicznej

Co wpłynęło na tak wysokie wzrosty?

Wzmocnienie pozytywnego trendu wzrostu sprzedaży obserwowanego w Spółce w minionym kwartale to efekt wielu czynników. Należą do nich nowa strategia komunikacji z klientem, w centrum której jest nowoczesna i aktywna kobieta. Kolejnym ważnym czynnikiem jest szerokozasięgowa kampania marketingowa, która za pomocą telewizji i video-online szybko i skutecznie dotarła do odbiorców wpierając proces budowania świadomości marki. Trzecia w ubiegłym roku tego typu kampania, dzięki zainwestowanym środkom finansowym, została przeprowadzona na wszystkich rynkach, na których działa Spółka.

Answear.com – doskonałe wyniki w 2021 to efekt m.in. intensywnej kampanii internetowej

Spółka postawiła także na wzrost efektywności działań marketingowych typu digital oraz aktywności marketing automation w komunikacji z klientami. Skutkowały one wzrostem odnotowanego ruchu na stronach, podniesieniem skuteczności finalizacji transakcji, wzrostem współczynnika konwersji i wartości średniego koszyka.

Answear.com wszedł na nowe rynki

Spółka Answear poszerzyła także liczbę rynków, na których działa, pojawiając się w: Grecji, Chorwacji i na Cyprze. Jak podkreśla Spółka w komunikacie sprzedaż na nich była powyżej oczekiwań. Została ona efektywnie wsparta szerokozasięgową kampanią telewizyjną oraz bogatą ofertą produktową dostępną na stronach Answear.com.

Rozwód platformy e-commerce i wdrożenie aplikacji mobilnej

Trafną inwestycją okazało się także rozwijanie funkcjonalności własnej platformy e-commerce, takich jak np. wyszukiwanie graficzne, umożliwiające odnajdywanie produktów za pomocą zdjęcia. Spółka wdrożyła też wyszukiwarkę z autouzupełnianiem opartą na sztucznej inteligencji z dodatkowymi rekomendacjami produktów. Ponadto wprowadziła także nowe mechanizmy komunikacji promocji, dalsze optymalizacje w obszarze UX, takie jak np. nowa strona produktu czy funkcja check-out w aplikacji mobilnej.

Spółka Answear.com wdrożyła też aplikację mobilną na wszystkich rynkach, na których działa. Wszystko to z myślą o wygodnym procesie zakupowym, połączonym z atrakcyjnymi promocjami.

Answer.com konsekwentnie poszerza ofertę produktową

W minionym roku spółka postawiła także na powiększenie oferty produktowej, wprowadziła do sprzedaży wiele nowych marek, szczególnie w segmencie premium. Polepszała także zatowarowanie i głębokość zapasu towarów oferowanych klientom do natychmiastowego zakupu, zwłaszcza akcesoriów zimowych oraz artykułów prezentowych. Zwiększała także zdolności magazynowe, m.in. poprzez powiększenie powierzchni magazynowej w centrum logistycznym w Kokotowie, dzięki rozbudowie wielopoziomowej antresoli. Proces logistyczny, jak podkreśla spółka, jest efektywny, kontrolowany w pełni przez Spółkę i konsekwentnie optymalizowany.

Answear.com konsekwentnie rozwija także markę własną Answear_LAB, co wyróżnia spółkę na tle konkurencji i przyciągają kobiety do sklepu internetowego Answear.com.

Exit mobile version