ZPPHiU o niekonwencjonalnych sposobach przedsiębiorców na prowadzenie sprzedaży podczas lockdownów

Jak wygląda logo ZPPHiU

ZPPHiU wystosowało apel do PRCH

Lockdown po raz czwarty już doświadcza dotkliwie polskich przedsiębiorców, których sklepy zlokalizowane w centrach handlowych nie mogą działać. Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług w komentarzu wysłanym do Retail Journal pozytywnie wypowiada się o niekonwencjonalnych sposobach najemców na otwarcie swoich lokali podczas lockdownów.

Uderzająca niekonsekwencja w zamykaniu jednych sklepów podczas, gdy identyczne w innych lokalizacjach pozostają w pełni otwarte jest dla wielu firm przyczynkiem do podejmowania ruchów niekonwencjonalnych. ZPPHiU popiera wszelkie  kreatywne rozwiązania, które respektując obowiązujące przepisy pozwolą przetrwać biznesowi w obliczu skutków pandemii pisze ZPPHiU w komentarzu.

„W marcu, tego roku, stanęliśmy przed koniecznością zamknięcia sklepów po raz czwarty. W myśl obowiązujących obecnie przepisów nasze salony, znajdujące się przy ulicach, mogą działać, a pozostałe sklepy – zlokalizowane w galeriach handlowych – muszą pozostać zamknięte. Czujemy ogromną niesprawiedliwość i brak logiki przy podejmowaniu takich decyzji przez rząd. Cała sieć naszych sklepów funkcjonuje według tych samych standardów i reżimów bezpieczeństwa. Dlaczego więc tylko wybrane sklepy Quiosque mogą działać?”– pyta Agnieszka Krzywańska, Dyrektor Zarządu PBH S.A.

Szukając rozwiązań ratunkowych, marka Quiosque wraz z siecią hoteli Focus otworzyła showroomy marki w przestrzeni hotelowej.

Powszechnie znane są przykłady sklepów rozszerzających asortyment, wprowadzających do oferty produkty spożywcze, napoje czy karmę dla zwierząt, by ominąć zakaz prowadzenia działalności. Manewrowanie powierzchnią handlową, ograniczanie jej lub zmiana formuły obsługi klienta, by sklep nie funkcjonował dłużej w systemie samoobsługowym – to coraz częściej stosowane uniki.

Przedstawiciele handlu i usług już po raz czwarty zostali wystawieni na ciężką próbę przetrwania -przedłużającego się  lockdownu. Jako organizacja od pierwszych chwil pandemii walczymy o przyszłość polskich pracodawców, ich pracowników i rodzin. Widzimy codzienną  determinację i upór w walce o przetrwanie. Widzimy coraz większy brak wiary w pomoc, która wciąż nie nadchodzi. Nie dziwi nas fakt, że radzący sobie z przeciwnościami przedstawiciele biznesu chwytają się wszelkich sposobów i biorą sprawy w swoje ręce. Jesteśmy całym sercem za rozwiązaniami, które pomogą przetrwać polskim markom w sposób zgodny z prawem i nie zagrażający zdrowiu czy bezpieczeństwu konsumentówmówi Zofia Morbiato, Dyrektor Generalna ZPPHiU.

Portal Retail Journal nie namawia do łamania jakichkolwiek obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa.


O Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług zrzesza ponad 160 firm, w których zatrudnienie znajduje ponad 205 tysięcy pracowników. Listę firm członkowskich, postulaty, aktualne informacje o działaniach podejmowanych przez ZPPHiU i wszelkich aktywnościach, także medialnych, jego przedstawicieli można znaleźć na stronie: https://zpphiu.pl/.  

Exit mobile version