22 kwietnia przypada Międzynarodowy Dzień Ziemi. W tym dniu na całym świecie podejmowane są liczne prośrodowiskowe inicjatywy. Lidl Polska przedstawia, jakie działania planuje wdrożyć w kolejnych miesiącach, aby przeciwdziałać zmianom klimatycznym. Firma stawia sobie ambitne Naukowe Cele Klimatyczne, tzw. Science Based Targets.
W sierpniu 2020 roku Grupa Schwarz, której częścią jest Lidl Polska, w imieniu wszystkich swoich spółek zobowiązała się do realizacji inicjatywy Science Based Targets. Lidl ma dążyć do unikania, redukcji lub kompensacji emisji CO2 w działalności operacyjnej oraz w łańcuchu dostaw, a dokładne plany ma przedstawić w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Naukowe Cele Klimatyczne[1], Science Based Targets (SBTs) to cele redukcyjne dla odpowiednich emisji gazów cieplarnianych, które są naukowo określone. [2]
O Lidl Polska
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 30 krajach istnieje około 11.200 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 700.
[1] https://sciencebasedtargets.org/
[2] https://ec.europa.eu/clima/policies/international/negotiations/paris_en