Przed kryzysem prowadzona przez Pana Firma Gastro Food dostarczała owoce i warzywa do lokali gastronomicznych i hoteli, a także prowadziła handel hurtowy. Po wybuchu pandemii, z dnia na dzień, musiał Pan zmienić model działania, ponieważ dotychczasowi klienci ograniczyli zamówienia. Ale bynajmniej nie jest to historia porażki. Pan umiejętnie i szybko przekuł kryzys w handlu w sukces swojej firmy. Jak się to Panu udało?
Krzysztof Zienkiewicz, właściciel firmy Gastro Food: Uznałem, że jest to moment, aby wdrożyć plan, który już kiedyś chodził mi po głowie- otwarcie sklepu internetowego, skierowanego do klienta detalicznego. Wraz z pojawieniem się hasła #Zostanwdomu, postanowiłem wdrożyć go w życie. To był bardzo pracowity czas dla mnie i pracowników mojej Firmy. Otworzyliśmy sklep OwoceDoDomu.pl. Wszyscy braliśmy udział w tworzeniu tego projektu. Wzmocniło to poczucie wspólnoty naszego zespołu – walczyliśmy o zachowanie naszych źródeł dochodu, a jednocześnie tworzyliśmy coś nowego, coś co dawało nadzieję, że kryzys można pokonać. Podsumowując – ciężka praca i zaangażowanie zespołu.
Z jakich form reklamy Państwo korzystali?
Co ciekawe, to najlepszą reklamą były posty naszych klientów. Zawsze stawialiśmy na jakość i uczciwość. Wiemy, ze klient detaliczny jest tak samo wymagający, jak klient gastronomiczny. Zauważyliśmy, że ludzie lubią dzielić się swoimi dobrymi doświadczeniami. Jeśli czują się „zadbani”, to chętnie polecają nasze usługi.
Z czego składa się przeciętny koszyk zakupowy, a także jakie niecodziennie zlecenia Państwo realizują?
Przeciętny
koszyk jest bardzo zróżnicowany, co prawda dominują owoce i warzywa sezonowe,
zioła doniczkowe i cięte, a obecnie nowalijki. Każdy klient ma możliwość wyboru
spośród ponad 200 pozycji ze świata zielonego rynku. Nasze portfolio jest
bardzo duże i wciąż się rozwija.
Jeśli chodzi o niecodzienne zlecenia, to trudno nas zaskoczyć – mamy ponad 10-
letnie doświadczenie w zaopatrywaniu szefów kuchni najlepszych restauracji w
Trójmieście. Nasi klienci detaliczni też są doskonale wyedukowani kulinarnie,
dlatego często sprzedajemy takie produkty jak: granaty, świeże figi, pitahaje,
grzyby shimej i enoki, czy tez korzeń lotosu…
Ile zleceń dziennie Państwo realizują?
Kilkaset.
Ilu pracowników zatrudniała Pana firma przed kryzysem oraz ilu zatrudnia dzisiaj?
Przed kryzysem zatrudniałem około 40 osób, obecnie nasz zespól zwiększył się o 1/3.
Jak duże zaplecze produktów Państwo posiadają?
Tak jak wspomniałem, w sklepie oferujemy około 200 produktów, ale Firma Gastro Food w ofercie posiada 350 produktów. Monitorujemy potrzeby naszych klientów, zarówno tych detalicznych, jak i gastronomicznych i hurtowych, i dostosowujemy ofertę do ich aktualnych potrzeb.
W jakich miastach Państwo działają?
Działamy głównie na terenie Trójmiasta, ale poszerzamy zasięg o okoliczne miejscowości.
Jakie mają Państwo plany rozwoju?
Korzystając z dobrodziejstw, jakie daje e-commerce, na pewno zwiększenie zasięgu, najchętniej na całą Polskę.
Rozmawiała Urszula Szewczyk.
O Gastro Food
Sklep internetowy OwoceDoDomu.pl jest częścią marki Gastro Food, firmy założonej 10 lat temu przez Krzysztofa Zienkiewicza.
Krzysiek od początku kariery zawodowej, tj. końcówki lat 90, związany był z koncernami z branży HoReCa. Nauczył się tam, że jakość jest gwarancją sukcesu. A gdy do tego dołoży się wiedzę, pracowitość, wyczucie rynku i odwagę, to można stworzyć coś naprawdę dużego. Na tej zasadzie oparł własny biznes. Małymi, ale zdecydowanymi krokami, stworzył firmę, której pierwotnym celem było zaopatrywanie trójmiejskiej gastronomii w owoce, warzywa i zioła. Ale nie byle jakie, tylko te najlepsze, ręcznie sortowane i co równie ważne – dostarczane terminowo. Odpowiadając przy tym na potrzeby klientów, Firma poszerzała asortyment o najbardziej oryginalne pozycje ze świata „zielonego rynku” i wciąż skutecznie spełnia życzenia swoich kontrahentów. Obecnie, w swoim portfolio posiada ponad 300 produktów. Dodatkowo Gastro Food zaopatruje trójmiejskie hurtownie owocowo-warzywne i jest bezpośrednim importerem warzyw i owoców z krajów europejskich.
Siłą firmy jest jej zespół. Gdyby nie oddani i profesjonalni pracownicy, Gastro Food nie miałoby szansy na rozwój. Obecnie Firma zatrudnia blisko 60 pracowników, których niezaprzeczalne zaangażowanie pozwala na realizację nowoczesnych i innowacyjnych projektów.
Sklep internetowy OwoceDoDomu.pl powstał w odpowiedzi na hasło akcji #Zostanwdomu, a także na konieczność przeformatowania biznesu w tym trudnym dla wszystkich okresie. Firma z powodzeniem realizuje bezpieczne dostawy do domu klienta na terenie Trójmiasta. Oferuje szeroki wachlarz produktów, spełniających najwyższe standardy jakości, wyznaczone przez profesjonalnych kucharzy. Jej celem jest dalszy intensywny rozwój i wsłuchiwanie się w potrzeby klientów.