Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

WYWIAD: Podczas pandemii TaniaKsiążka.pl odnotowała wzrost sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu z poprzedniego roku, o ponad 100% – mówi Łukasz Kierus

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w E-commerce, Wywiady
0
łukasz_kierus_tania_książka_retail_journal

łukasz_kierus_tania_książka_retail_journal

Czy Polacy czytali więcej podczas pandemii? Jak wyglądają wyniki sprzedaży TaniaKsiazka.pl w tym okresie?

Łukasz Kierus, właściciel TaniaKsiazka.pl: Podczas pandemii Polacy na pewno kupowali więcej książek, ale mam też nadzieję, że więcej czytali. Apokaliptyczna nastroje początku pandemii faktycznie sprawiły, że klienci chętniej robili zakupy w internecie. W międzyczasie mieliśmy również okres świąt wielkanocnych, a zamknięcie sklepów sprawiło, że klienci, planując zakupy prezentów, w naturalny sposób kierowali swoje kroki do sklepów online. TaniaKsiążka.pl odnotowała wzrost sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu z poprzedniego roku o ponad 100%. W tym okresie bardzo duże wzrosty odnotował też nasz sklep z artykułami z kategorii FMCG – Bee.pl. W Bee.pl wzrost w porównaniu do poprzedniego okresu wynosił prawie 320%. Klienci postawieni pod ścianą szukali alternatyw dla tradycyjnej formy zakupów i internet stał się naturalnym wyborem. Dla jednych były to pierwsze zakupy w internecie produktów z tej kategorii, dla innych — pierwsze zakupy w internecie w ogóle.  

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Czyli przełożyło się to na bardzo dynamiczny rozwój firmy, a do tego doszły nowe inwestycje — kupił Pan m.in. trzy domeny: Ravelo.pl, Lideria.pl i aleMaluch.pl. Jakie plany Pan z nimi wiąże?

Zakup tych domen jest związany z przyjętą strategią rozwoju naszych biznesów — konsolidacji rynku oraz rozbudowywania portfolio e-sklepów. W tym momencie domeny te tymczasowo zasilają nasze sklepy internetowe, tak aby dotychczasowi klienci tych sklepów nie musieli za bardzo zmieniać swoich przyzwyczajeń. W najbliższym czasie planujemy jednak przywrócić te znane marki do życia jako odrębne platformy zakupowe, jednak na ten moment za wcześnie jest mówić o szczegółach. 

TaniaKsiazka.pl to już nie tylko oferta książek, ale również gier, zabawek czy produktów FMCG. Jakie ma Pan plany rozwoju firmy?

Rynek e-commerce w Polsce ciągle rośnie, a pandemia przyśpieszyła znacznie proces adaptacji do zakupów online. Wychodzimy naprzeciw potrzebom naszych klientów i oferujemy im coraz szerszą oraz komplementarną ze sobą ofertę. Wraz z książką klienci do koszyka wrzucają również gry, puzzle czy zabawki, a nawet kawę czy jakieś przekąski. Widzimy rosnące zainteresowanie zakupami spożywczymi i FMCG w internecie, dlatego obok księgarni internetowej powołaliśmy dwa lata temu do życia sklep Bee.pl który specjalizuje właśnie w tym asortymencie. Zaryzykowaliśmy, ale szybko okazało się, że Polacy są gotowi kupować w internecie również ryż, mąkę, orzechy czy nawet papier toaletowy więc mocno inwestujemy w rozwój e-grocery i FMCG. Kuszą nas też inne branże jak ubrania czy wyposażenie wnętrz, ale w najbliższych latach planujemy się skupić głównie na umacnianiu sprzedaży w znanych już dla nas kategoriach.

Jaka jest recepta na sukces na rynku ecommerce?

Nie ma takiej recepty. Ale są pewne kluczowe zasady które stosujemy w naszej działalności. Warto dużo obserwować, uczyć się, być elastycznym i szybko reagować na sytuacje. Sukces też wymaga czasu i wytrwałości. Warto też sprzedawać to co się lubi.  Jednak najważniejszy i tak zawsze jest klient i to nim należy cały czas się skupiać. Zadowolony klient jest gwarancją sukcesu.

W tym roku zorganizował Pan TargiKsiążki.Online. Jakie było zainteresowanie nimi oraz jak je Pan podsumuje?

TargiKsiazki.Online zakończyły się 21 czerwca ogromnym sukcesem. Było to przedsięwzięcie dość wymagające organizacyjnie i technicznie, ale udało się! Przygotowaliśmy sześć różnorodnych formuł spotkań online: live, czaty, wywiady, wieczorynki, szkolenia i warsztaty dla dzieci, które przyciągnęły blisko 400 tys. czytelników. Do współpracy zaprosiliśmy znanych i lubianych autorów, a spotkania z nimi biły rekordy oglądalności. Łączna liczba pytań i komentarzy pod wydarzeniami pokazuje, jak ogromnym zainteresowaniem cieszyły się TargiKsiazki.Online. Policzyliśmy, było ich dokładnie 13 686! Dziękujemy wszystkim uczestnikom za aktywność. Daje nam to kopa do organizacji kolejnych wydarzeń.

Rozmawiała Urszula Szewczyk.

ShareTweet

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków
E-commerce

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie
E-commerce

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?
E-commerce

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują
E-commerce

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech
E-commerce

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi
E-commerce

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi

Następny artykuł
Miele_Experience_Center_Katowice_w_biurowcu_.KTW_I._Fot._Miele_retail_journal

Kolejne powierzchnie .KTW I zagospodarowane przez najemców

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version