Aplikacja lojalnościowa, cotygodniowe dostawy lodów do Płońska, własny zakład produkcyjny, a już wkrótce start wirtualnej lodziarni – to wszystko wyróżnia Krowę w waflu – nowe lodziarnie na gastronomicznej mapie Polski. Pierwszy punkt został otworzony 13 kwietnia tego roku w Kwidzynie, a już w lipcu wystartował drugi – w Grudziądzu. Jakie są plany rozwoju tego brandu oraz jakim zainteresowaniem cieszy się Krowa w waflu? Na te pytania w wywiadzie dla Retail Journal opowiada właściciel lodziarni – Adam Pietras.
Do tej pory był Pan związany z przemysłem motoryzacyjnym. Skąd wziął się pomysł na stworzenie sieci lodziarni Krowa w waflu?
Adam Pietras, właściciel lodziarni Krowa w waflu: Pomysł na stworzenie nowej marki lodowej powstał ponad 4 lata temu. Jednakże do inwestowania w biznes lodowy już 6 lat wcześniej namawiał mnie kolega, z którym rywalizowałem w zawodach driftingowych i który już wtedy był mocno związany ze światem lodziarstwa w Polsce. Zakład produkcyjny uruchomiliśmy w marcu tego roku. 13 kwietnia swoje otwarcie miała nasza wzorcowa lodziarnia w Kwidzynie. 14 lipca otworzyliśmy naszą drugą lodziarnię w Grudziądzu. Od maja wdrażaliśmy system cyklicznych, cotygodniowych dostaw lodów do Płońska. Ostatecznie dostawy ruszyły w połowie lipca. Mimo bardzo krótkiego stażu możemy pochwalić się ogromnym zainteresowaniem naszych klientów. Nasza lodziarnia w Kwidzynie ma już swoich stałych gości z takich miejscowości, jak Gdańsk, Malbork, Sztum, Gardeia czy Kartuzy. Grudziądzka lodziarnia natomiast może pochwalić się klientami z Torunia czy nawet Bydgoszczy. Dostawy do Płońska również cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Wszystko to zasługa lodów najwyższej jakości tworzonych z najlepszych produktów, owoców i warzyw z najlepszych upraw. Krowa w waflu to marka, która stałe się rozwija.
Jakie planuje Pan kolejne kroki?
Stworzyliśmy aplikację lojalnościową „Krowa w waflu – manufaktura lodów naturalnych”, dzięki której nasi klienci będą mogli gromadzić punkty za zakupy naszych lodów i wymieniać je na darmowe lody oraz nagrody rzeczowe sygnowane naszym logo. Duży nacisk kładziemy na rozwój naszych kont w mediach społecznościowych. Cały czas trwają prace nad uruchomieniem wirtualnej lodziarni. Poprzez wizytę na www.krowawwaflu.pl będzie można zakupić swoje ulubione lody z dostawą do domu. Usługa będzie aktywna dla mieszkańców powiatu kwidzyńskiego oraz Grudziądza. W 2021 roku planujemy otworzenie lodziarni w Trójmiescie – poszukujemy odpowiedniej lokalizacji.
Co z rozwojem sieci franczyzowej?
Rozwój sieci franczyzowej to jedno z moich założeń, jednak jest to plan na 2022r. Pandemia przewróciła nasze plany do góry nogami. Biznesplan zakładał otworzenie lodziarni całorocznych, jednakże zmiany w prawie zmusiły nas do otworzenia lodziarni ze sprzedażą w tak zwanym systemie okienkowym i sprzedażą lodów na wynos, bez możliwości konsumpcji na miejscu.
Co wyróżnia Krowę w Waflu?
Krowa w waflu to marka oparta na produktach najwyższej jakości. Kakao z Dominikany, polskie owoce z eko upraw, wanilia z Madagaskaru czy czereśnie z Włoch. Poza tym bardzo luźny i życzliwy klimat w naszych lodziarniach oraz obecność w mediach społecznościowych. To właśnie czyni Krowę w waflu jedynym takim brandem na rynku lodowym w Polsce.
Rozmawiała Urszula Szewczyk.