Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

TaniaKsiazka.pl przed świętami obsługuje po kilkanaście tysięcy zamówień dziennie

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w E-commerce, Newsy
0
ecommerce_retail_journal

ecommerce_retail_journal

Mimo że statystyki czytelnicze nie są najlepsze, to właśnie książki znajdują się w czołówce najchętniej kupowanych świątecznych prezentów. Koniec roku to czas, w którym księgarnie internetowe biją rekordy sprzedaży. Dlaczego tak się dzieje i które tytuły cieszą się dziś największą popularnością?

Kilkanaście tysięcy zamówień – tyle transakcji dziennie obsługuje w grudniu jedna z największych księgarni internetowych w Polsce – TaniaKsiazka.pl. W porównaniu do roku poprzedniego oznacza to aż trzycyfrowe wzrosty przychodów.

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Wzorem lat ubiegłych byliśmy przygotowani do mocnego wzrostu. W naszym przypadku na przedświąteczną gorączkę nałożył się dodatkowo dynamiczny rozwój firmy, a także sytuacja związana z pandemią. Dzisiaj Polacy wolą robić zakupy przez internet, bez wychodzenia z domu – tak jest bezpieczniej i wygodniej– mówi Rafał Jackiewicz, dyrektor marketingu i e-commerce w TaniaKsiazka.pl.

Potwierdzają to statystyki. Jak czytamy w raporcie Deloitte “Zakupy świąteczne 2020”, aż 67% badanych planuje przed Świętami ograniczyć częstotliwość wizyt w sklepach stacjonarnych. 51% ankietowanych twierdzi natomiast, że kanał online lepiej odpowiada ich potrzebom zakupowym w kategorii Zabawki i Hobby (w tym książki).

Polacy mniej czytają, ale chętnie kupują książki

Ciekawe dane przynosi nam także odpowiedź na inne pytanie – dotyczące najczęściej kupowanych prezentów. Okazuje się, że wspomniana już kategoria Zabawki i Hobby (w tym książki) znajduje się na drugim miejscu w zestawieniu najpopularniejszych wyborów prezentowych dla dorosłych. Jeśli chodzi o dzieci i młodzież – wskakuje ona na pozycję lidera.  
Porównanie tych wyników ze statystykami czytelnictwa może budzić zdziwienie. Jak to możliwe, że w kraju, w którym – jak podaje ostatni raport Biblioteki Narodowej, zaledwie 39% Polaków przeczytało przynajmniej jedną książkę – są one tak chętnie wybierane na prezent?  

Nas popularność książek jako gwiazdkowych podarunków zupełnie nie dziwi. Czytelnicy to bardzo wierni konsumenci, którzy kupują literaturę nie tylko dla siebie, ale też chętnie obdarowują nią rodzinę czy przyjaciół – tłumaczy przedstawiciel TaniaKsiazka.pl i dodaje: – Ponadto czytanie kojarzy się z relaksem i chwilą dla siebie. Co ważne, taki prezent sprawdza się nie tylko w przypadku osób, które na co dzień dużo czytają. Tym, którzy czytają rzadziej, Święta stwarzają okazję do nadrobienia zaległości.

Co więc w tym roku najchętniej kupują Polacy?

Dla dorosłych Tokarczuk, dla dzieci Pucio

Zdecydowaną liderką jest Olga Tokarczuk ze swoją najnowszą książką. “Czuły narrator” to zbiór dwunastu wykładów i esejów, wśród których znajdziemy mowę noblowską pisarki, a także kilka premierowych tekstów. Autorka opowiada w nich o swoim procesie twórczym oraz osobistych doświadczeniach.

Miłośnicy literatury popularnej natomiast z dużym prawdopodobieństwem znajdą pod swoją choinką trzymający w napięciu thriller od Harlana Cobena, “Chłopiec z lasu”. Sporym zainteresowaniem cieszą się ponadto… erotyki. Pakiet “Intensywne doznania”, czyli trzy pikantne powieści oraz zbiór opowiadań “Niegrzeczne święta” są obecnie hitami, jeśli chodzi o prezentowe wybory.

W kategorii książek dla dzieci dobrze sprzedaje się seria “Pucio” Marty Galewskiej-Kustry i Joanny Kłos. W tym roku do cyklu dołączyła maskotka, czyli “Pucio do tulenia” – mówi przedstawiciel TaniaKsiazka.pl.

Księgarnie internetowe swój sprzedażowy szczyt osiągają zwykle w okolicach Black Friday i trwa on aż do ostatniego weekendu przed Świętami. Po tym czasie ruch nieco spada, z uwagi na kwestie związane z logistyką dostaw.  

Jeśli chcemy mieć pewność, że nasza paczka dotrze jeszcze przed Wigilią, koniecznie zwróćmy uwagę na czas dostawy podany przy produkcie oraz komunikację sklepu, który informuje o ostatnim dniu zakupów, na który daje gwarancję dostawy przed świętami. W tym roku obserwujemy, że firmy kurierskie są dobrze przygotowane do sezonu i większość paczek jest dostarczanych na następny dzień do naszych klientów – wyjaśnia przedstawiciel TaniaKsiazka.pl.

Tags: ecommerceretailretail journalTania książka
ShareTweet

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków
E-commerce

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie
E-commerce

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?
E-commerce

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują
E-commerce

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech
E-commerce

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi
E-commerce

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi

Następny artykuł
Szlezyngier_Magdalena_retail_journal

KOMENTARZ: "Wprowadzone przez rząd obostrzenia znalazły swoje odzwierciedlenie w najnowszych danych dotyczących sprzedaży detalicznej" - mówi Magdalena Szlezygnier, DNB Bank Polska

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version