InPost – najszybciej rosnąca platforma dostaw dla e-commerce w Europie – uruchomi kilkanaście kolejnych hubów logistycznych w całej Polsce. Obiekty powstaną jeszcze w tym roku w Rzeszowie, Wrocławiu, Poznaniu, Wałbrzychu, Katowicach, Tychach, Radzyminie, Siedlcach, Kaliszu, Koszalinie i Szczecinie. Łącznie będzie to ponad 100.000 m2 nowej powierzchni w ramach infrastruktury InPost. Wszystkie obiekty będą uruchomione w tym roku. W styczniu 2021 InPost z sukcesem zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Obecnie firma obsługuje ponad 11.000 Paczkomatów w Polsce oraz usługi kurierskie w oparciu o ponad 60 centrów logistycznych, w tym dwie sortownie centralne w Piotrkowie Trybunalskim oraz P3 Logistic Parks Mszczonów.
Od dwóch lat jesteśmy liderem w wynajmie powierzchni logistycznych w Polsce, ale nasza infrastruktura wzrośnie w tym roku wykładniczo. W 2020 roku podwoiliśmy obroty i wolumen przesyłek, które obsługujemy – a ten rok zapowiada się jeszcze lepiej. Polska – wraz z największą ze wszystkich krajów w Europie siecią Paczkomatów i gigantycznym zapleczem logistycznym – będzie wzorem dla naszego rozwoju międzynarodowego. Nasz model jest unikatowy na skalę światową i bardzo trudny do podrobienia. A przede wszystkim – sprawdzony na milionach przesyłek, dostarczanych w reżimie D+1. Mogę powiedzieć, że najprawdopodobniej w całej Europie nie ma takiego gracza – a na dogonienie nas potrzeba wielu lat pracy i gigantycznych inwestycji. Teraz nasz potencjał dodatkowo wzrośnie dzięki nowej fabryce Paczkomatów®, która ruszy w połowie roku oraz planowanemu przejęciu Mondial Relay – francuskiej firmy posiadającej rozbudowaną sieć 15.800 punktów odbioru i nadania („PUDO”) we Francji, krajach Beneluksu i na Półwyspie Iberyjskim – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.
„Nasza współpraca pokazuje trend na rynku – inwestowania przez firmy kurierskie w coraz większą liczbę regionalnych centrów dystrybucji – również w mniejszych ośrodkach – w celu poprawienia efektywności dostaw zarówno pod względem kosztów, jak i czasu dostarczenia przesyłki. A to nie udałoby się bez doświadczenia Panattoni i takich innowatorów, jak Inpost” – mówi Marek Dobrzycki, Managing Director Panattoni, firmy która wybuduje dla InPost ponad 75.500 m2 powierzchni.
„Z ogromną satysfakcją przyjęliśmy wiadomość o współpracy z firmą InPost, która jest liderem rynku logistyki w Polsce, notującym aktualnie wzrost na niezwykłą skalę. Jako wiodący operator w sektorze e-commerce jest też jednym z najbardziej aktywnych podmiotów na rynku powierzchni logistycznych w Polsce. Jest nam niezwykle miło, że nasz zespół miał okazję służyć firmie pomocą w rozbudowie infrastruktury logistycznej” – przyznaje Bartłomiej Zagrodnik, Managing Partner/CEO w Walter Herz, firmy która doradzała InPost podczas negocjacji ponad 50.000 m2 powierzchni.