Grupa CCC wydała komunikat w którym podsumowuje II kwartał roku obrotowego 2021/22 (maj-lipiec), informując o wzroście przychodów o niemal 40 proc. rok do roku i sprzedaży na poziomie przeszło 2 mld zł, co, jak podkreśla sieć, jest najlepszym w historii wynikiem uzyskanym w pojedynczym kwartale.
Drugi kwartał to przede wszystkim długo wyczekiwane odmrożenie gospodarki po lockdownie i otwarcie sklepów, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży stacjonarnej. Nie wpłynęło ono jednak na wciąż bardzo wysoką dynamikę sprzedaży internetowej. Jesteśmy zadowoleni z tempa i głębokości transformacji Grupy CCC. Cieszy szczególnie siła marek własnych, dynamika formatów e-commercowych, które w tym kwartale pięknie współbrzmią z detalem, a także impet rozwoju nowego konceptu HalfPrice. Drugi kwartał to także kontynuacja porządków w Grupie CCC, a w szczególności zamknięcie działalności w formacie stacjonarnym w Europie Zachodniej. Największe wyzwania mamy już za sobą. Mamy silne kanały sprzedaży i mocne marki, będą one coraz mocniej kontrybuować do wyników firmy, zgodnie z tym, co zapowiadaliśmy na ostatnim Dniu Inwestora – podkreśla cytowany w komunikacie Marcin Czyczerski, Prezes Zarządu Grupy CCC.
CCC informuje o istotnej poprawie wyników na każdym poziomie rachunku zysków i strat. Marża brutto wzrosła o przeszło 2,5p.p., do poziomu 47,8 proc., w tym w samym detalu do poziomu 53,2 o 4,2p.p.
Kontrolowany wzrost kosztów – jak podano w komunikacie – wynika przede wszystkim z dynamicznej ekspansji e-commerce i szybkiego rozwoju konceptu HalfPrice.
W drugim kwartale Grupa CCC wygenerowała 112 mln PLN zysku operacyjnego oraz 250 mln PLN EBITDA, przy marżach na poziomie odpowiednio 6 proc. i 12 proc.
Przychody CCC w drugim kwartale wyniosły 2 mld zł, o prawie 40 proc. więcej niż rok temu. Sieć podkreśla, że jest to najlepszy wynik uzyskany w pojedynczym kwartale.
Jakie są źródła tego sukcesu? CCC wskazuje tu bardzo dobry odbiór kolekcji SS’21, ale też ponowne otwarcie sklepów stacjonarnych i silne kanały e-commerce.
Z impetem i dobrą energią weszliśmy w drugi kwartał. Klienci wrócili do naszych sklepów, ale równocześnie dalej bardzo chętnie korzystają ze sklepów internetowych. Udział e-commerce w przychodach Grupy, przy silnym detalu, wyniósł 44 proc., a to oznacza wzrost o 4 p.p. rdr. Taka struktura przychodów jest realizacją przyjętych przez nas, i konsekwentnie realizowanych, założeń rozwoju biznesu i pozwala na dalsze wzmacnianie omnichannelowego ekosystemu Grupy CCC. Jesteśmy gotowi na wzrost, odbudowę rentowności i silnej pozycji gotówkowej – podsumowuje Marcin Czyczerski.
Przychody w segmencie omnichannel CCC wzrosły o 28 proc. rdr, osiągając poziom 1,1 mld PLN i były wyższe również od sprzedaży w Q2’19 (o 9 proc.). W komunikacie zwrócono również uwagę, że w II kwartale udział ccc.eu wyniósł 9 proc. (+2 p.p. rdr), przy dynamice przychodów na poziomie 63 proc. rdr. Natomiast udział rynków zagranicznych w sprzedaży DeeZee sięgnął już blisko 40 proc. Marka ta również z sukcesem rozwija sprzedaż odzieży.
O CCC
CCC S.A. jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia i udziałowcem większościowym eobuwie.pl. Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec lipca 2021 roku wynosiła 682 tys. m2. Grupa CCC jest obecna w 29 krajach – w 22 sprzedaż prowadzona jest w 992 sklepach stacjonarnych, a w 18 poprzez kanał online pod markami CCC, eobuwie.pl, Modivo, HalfPrice, DeeZee, Gino-Rossi. Od maja 2021 r. Spółka poprzez sieć sklepów HalfPrice rozwija sprzedaż również w segmencie off-price.