Empik informuje, że w związku ze zmieniającymi się potrzebami klientów, a także ze względu na wygodę i bezpieczeństwo zakupów online, wprowadza opcję odroczonych płatności. Umożliwi to współpraca z największym dostawcą tego typu rozwiązań w Polsce – PayPo.
Empik podkreśla w wydanym komunikacie prasowym, że pandemia przyczyniła się do zmiany preferencji konsumentów, którzy oczekiwali maksymalnego ułatwienia procesu zakupowego w świecie online.
Sieć liczy na to, że kolejnym rozwiązaniem, które na stałe zagości w nawykach zakupowych klientów będą odroczone płatności od PayPo. Ich wprowadzenie – jak podkreśla w komunikacie Empik – ma związek ze zmieniającymi się potrzebami klientów, jak również z wygodą i bezpieczeństwem zakupów drogą online.
Klient zawsze był i będzie w centrum naszych działań. Dlatego nieustannie pracujemy nad udogodnieniami zarówno na portalu, jak i w środowisku aplikacji mobilnej. Wśród nich należy wymienić nowoczesne, a to oznacza również – bezpieczne i wygodne metody opłacenia zamówień. Tak właśnie postrzegamy odroczone płatności, których największym dostawcą w Polsce jest PayPo. Ich wdrożenie na Empik.com to dla nas ważny ruch, nie tylko z uwagi na rosnący komfort klientów w procesie zakupów, ale również pod kątem perspektyw rozwoju. Prognozujemy dalszy wzrost udziału kanałów online i mobile w procesie zakupowym, a odroczone płatności są tym jego elementem, który wesprze nasze starania w jak najlepszym zagospodarowaniu nadchodzącego wzrostu e-handlu – podkreśla cytowany w komunikacie Karol Ignatowicz, Dyrektor ds. E-commerce i Zarządzania Wartością Klienta w Grupie Empik.
Na dowód rosnącej popularności odroczonych płatności PayPo Empik przytacza dane z których wynika, że między styczniem a czerwcem br. klienci użyli ich ponad 3 mln razy, tyle samo co przez cały ubiegły rok. Obecnie z odroczonych płatności korzysta ponad 500 tys. aktywnych użytkowników. Sieć nie kryje, że liczy na to, że ich grono znacznie się powiększy dzięki współpracy z kolejnym wielkim graczem polskiego rynku e-commerce.
Empik jest świetnym przykładem firmy, która od lat z sukcesami rozwija się dwutorowo, otwierając nowe salony sprzedaży, ale jednocześnie mocno inwestując w rozwiązania wspierające sprzedaż internetową. Od końca 2019, a w 2020 r. szczególnie, widzimy rosnące znaczenie kanału online w wynikach Grupy Empik. Dostrzegamy też narastające zapotrzebowanie na bezpieczne i wygodne instrumenty do opłacania zakupów w jej e-sklepie. Odroczone płatności są tu idealnym rozwiązaniem, odpowiadającym na potrzeby klientów Empik.com. Wierzymy, że będą oni chętnie korzystać z tej metody, podobnie jak robią to kupujący w innych sklepach z dostępną opcją odroczenia płatności – komentuje cytowany w komunikacie Radosław Nawrocki, CEO w PayPo.