Prawie połowa polskich gospodarstw domowych ma co najmniej jednego psa lub kota. Tylko w ciągu ostatnich dwóch lat w polskich domach pojawiło się kilkaset tysięcy nowych pupili. Trend ten jest korzystny m.in. dla e-sklepów zoologicznych – w pierwszym półroczu tego roku łączna wartość transakcji w sklepach z produktami dla zwierząt i korzystających z usługi Shoper Płatności, była dwukrotnie wyższa niż w całym 2019 roku.
Aż 42 proc. gospodarstw domowych w Polsce posiada co najmniej jednego psa lub kota. Dane te plasują nas – obok Czechów i Rumunów – w czołówce europejskiej. Tylko w ciągu ostatnich dwóch lat w polskich domach przybyło kilkaset tysięcy nowych pupili, do czego w znacznym stopniu przyczynił się trudny czas pandemii.
Z danych Euromonitor International wynika, że w 2019 roku, czyli tuż przed pandemią w Polsce było mniej niż 20 mln zwierząt domowych, podczas gdy w 2020 roku już 20,35 mln. Do końca tego roku prognozowany jest wzrost o blisko pół miliona.
Wśród zwierząt domowych dominują oczywiście psy (7 mln 848 tys.), ale ich przewaga nad drugimi w zestawieniu kotami, topnieje. Prognozuje się, że w końcówce tego roku będzie 7 mln 81 tys. kotów, podczas gdy pod koniec zeszłego roku było ich 6 mln 835 tys.
Na dynamicznie rosnącej liczbie domowych puplili korzystają zoologiczne e-sklepy.
Statystyki platformy Shoper pokazują, że łączna wartość transakcji w sklepach z produktami dla zwierząt i korzystających z usługi Shoper Płatności w pierwszym półroczu tego roku była dwukrotnie wyższa niż w całym 2019 roku.
Dlaczego klienci wybierają e-sklepy zoologiczne?
Bez względu na lockdown, dla branży zoologicznej internetowy kanał dystrybucji i sprzedaży jest wyjątkowo dogodny – podkreśla Artur Halik, Head of Sales na platformie Shoper, dostarczającej oprogramowanie do prowadzenia sprzedaży online. Klienci wybierają go choćby dlatego, że często w ich okolicy brakuje dobrze wyposażonego sklepu. Dzięki e-commerce można łatwo porównać ze sobą różne produkty, a także otrzymać dostawę wprost pod drzwi. W przypadku ciężkich toreb z karmą czy żwirkiem dla kota, ma to duże znaczenie – dodaje.
Właściciciel sklepów zoologicznych odpowiadają na zapotrzebowanie klientów, m.in. dbając o zaopatrzenie w wysokiej jakości produkty uwzględniające wiele potrzeb, jak np. alergie pokarmowe.
Oferta sklepów internetowych jest nie tylko coraz bogatsza, ale i bardziej wyspecjalizowana. Wśród sklepów, z którymi współpracujemy, są np. takie, które oferują produkty tylko dla kotów, jak choćby Pociechowo lub skoncentrowane na określonym typie produktów, jak Legovisko z posłaniami dla psów czy E-hunter z akcesoriami. Ciekawy pomysł realizuje także Paka dla Zwierzaka, gdzie w modelu subskrypcyjnym można zamówić box z jedzeniem, zabawkami i akcesoriami, który raz w miesiącu trafi do naszego pupila. A to oczywiście nie wyczerpuje pomysłów na to, co można dzisiaj sprzedawać przez internet – tłumaczy Artur Halik z Shopera.