Answear.com, wiodący e-commerce sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej rozpoczyna działalność na rynku greckim, uchodzącym za relatywnie bogaty z dynamicznie rozwijającym się e-commerce i stosunkowo małą konkurencją. Answear.com zapowiada, że jeszcze w tym roku rozpocznie działalność na jeszcze jednym nowym rynku.
Rynek grecki ma wiele atutów, które zaważyły, że zdecydowaliśmy się na ten kierunek. Jest to duży rynek, relatywnie zamożny, z wysokim wskaźnikiem dochodu per capita oraz z dużą świadomością marek premium, co będzie miało przełożenie na wartość średnich koszyków. Dodatkowo posiadamy naturalną przewagę logistyczną, względem odległych państw Europy Zachodniej, co powoduje ograniczoną obecność na tym rynku naszych największych europejskich konkurentów. – komentuje cytowany w komunikacie Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.
W komunikacie zwrócono uwagę, że greckie społeczeństwo jest relatywnie dojrzałe pod względem zwyczajów konsumenckich i sposobu ubierania się, zaś Answear.com kieruje ofertę do klientów zainteresowanych zarówno modą i produktami premium, jak i asortymentem dla osób aktywnych, poprzez szeroką ofertę produktów sportowych.
„Nasz asortyment dostosowany jest do greckiego konsumenta”
Grecja to także wyspy, gdzie koszty logistyczne są wyższe. Jednak my identyfikujemy naszych klientów przede wszystkim na kontynencie w dużych ośrodkach miejskich, głównie w Atenach i Salonikach. Nasz asortyment jest dostosowany do greckiego konsumenta i mamy nadzieję, że zostaniemy tam jednym z liderów branży. Jesteśmy spokojni o nasze wyniki w przyszłości. Zakładamy, że w 2023 r. osiągniemy na rynku greckim rentowność na poziomie EBITDA – podkreśla Krzysztof Bajołek.
Answear.com to założony w 2011 r. e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Spółka prowadzi obecnie działalność w 8 krajach Europy Środkowo-Wschodniej: Grecji, Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Ukrainie oraz Węgrzech. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30 proc. udziału w całkowitych przychodach spółki.
Answear.com zapowiada w komunikacie prasowym, że jeszcze w tym roku poinformuje o rozpoczęciu działalności na kolejnym nowym rynku.
O Answear.com:
Answear.com to internetowa platforma sprzedażowa z markową odzieżą, obuwiem oraz akcesoriami. Sklep oferuje około 115 tys. produktów z ponad 400 światowych marek. Dominującą część oferty stanowią marki premium (Tommy Hilfiger, Guess Jeans, CK, Diesel, G-Star, Karl Lagerfeld DKNY) oraz marki denimowo-streetwearowe (Pepe Jeans, Levi’s, Lee, Wrangler, Dr.Martens, Quicksilver, Roxy). Całość oferty dopełniają marki sportowo-outdoorowe (Adidas, Nike, Puma, New Balance, The North Face, Columbia, Jack Wolfskin, Helly Hansen), popularne marki z segmentu ekonomicznego (Mango, Gap, Vero Moda, Jack&Jones), oraz marka własna Answear LAB.