Od poniedziałku 18 października produkty Pepco dostępne są również przez internet, za pośrednictwem ośmiu najpopularniejszych w kraju platform sprzedażowych. Sieć nie ukrywa, że uruchomienie sprzedaży online to odpowiedź na oczekiwania klientów.
Pepco przyznaje w komunikacie prasowym, że decyzja o rozpoczęciu sprzedaży przez internet była kwestią czasu. Poprzedziły ją przeprowadzone przez firmę analizy i badania rynku.
Sieć rozważała różne modele wdrożenia e-commerce i finalnie zdecydowano o rozpoczęciu współpracy z serwisem shumee.pl, jaki pozwala klientom na dokonywanie zakupów oferty PEPCO na kilku różnych platformach sprzedażowych, które już znają i lubią.
Od jakiegoś czasu analizowaliśmy dane i przyglądaliśmy się rynkowi. Z naszych badań wynika, że aż 71 proc. polskich klientów sklepów PEPCO równolegle robi także inne zakupy online. Co ciekawe, to znacznie więcej niż na innych rynkach europejskich, gdzie średni odsetek kupujących w internecie wśród naszych klientów wynosi 55 proc. Mieliśmy również wiele sygnałów i bezpośrednich pytań o sprzedaż internetową od naszych klientów – mówi Tomasz Tokarz, Kierownik Wsparcia Operacyjnego z PEPCO.
Szukaliśmy optymalnego rozwiązania zarówno dla nas, jak i klientów. Wybrany model sprzedaży online sprawia, że nie tyle otwieramy nowy sklep PEPCO w sieci, co przychodzimy z naszą ofertą do konsumentów tam, gdzie już są, np. na allegro.pl, morele.net, empik.pl. czy ceneo.pl – dodaje.
Jak kupować online?
Zainteresowani zakupami online w pierwszej kolejności powinni wejść na stronę www.PEPCO.pl/zakupy-online i kliknąć w jedną z ośmiu ikon platform sprzedażowych. Klient automatycznie zostaje przekierowany do sekcji z produktami Pepco na wybranej platformie, gdzie może przeglądać i zamawiać produkty z oferty sieci. Do wyboru jest zawsze kilka sposobów otrzymania zakupów, jak Paczkomat, kurier, czy dostępna darmowa dostawa przy wyborze opcji „ORLEN Paczka”. Każdy może również skorzystać bezpośrednio ze swojego ulubionego sklepu online, wpisując w jego wyszukiwarce słowo „Pepco” i dalej filtrując według własnych potrzeb.
Możliwość sprzedaży produktów przez internet to z pewnością ważny krok w rozwoju firmy, jednak nadal stawiamy przede wszystkim na sklepy stacjonarne, a tych codziennie przybywa, zarówno na obecnych, jak i nowych rynkach. Chcemy być blisko domów naszych lojalnych klientek, które poza tym, że cenią sobie wygodę zakupów online, lubią po prostu zaglądać do naszych sklepów. Dla wielu z nich takie odwiedziny w Pepco i poszukiwanie nowości to sposób na miłe spędzenie czasu i sprawianie sobie przyjemności – podsumowuje Tomasz Tokarz.
Zobacz też: Pepco Group podsumowuje III kwartał obrotowy: od października 2020 spółka otworzyła 342 sklepy