Przez ostatnie dwa lata popyt na zakupy w sieci znacznie wzrósł. Przyczyniły się do tego ograniczenia w tradycyjnym handlu oraz wzmożona potrzeba bezpieczeństwa. Równolegle rosła także wrażliwość odbiorców na kwestie zmian klimatycznych. Z tym aspektem wiąże się chociażby chęć dłuższego użytkowania produktów czy wprowadzania ich do obiegu z „drugiej ręki”. Konsumenci chętniej sprzedają i nabywają w sieci używane przedmioty, rozwijając segment consumer-to-consumer (C2C).
Internetowe second handy w sieci
Według analizy Barometr E-shopper 2020 DPDgroup globalne problemy związane z pandemią i ograniczona dostępność sklepów stacjonarnych skłoniły wielu konsumentów do refleksji nad stylem życia, nawykami zakupowymi i ich wpływem na otoczenie. Trendy te potwierdzają najnowsze dane Capgemini Research Institute.
Jak wynika z raportu „Circular Economy for a Sustainable Future” 7 na 10 konsumentów chce stosować zrównoważone, przyjazne dla środowiska praktyki. Należą do nich: zmniejszenie ogólnej konsumpcji (54 proc.), kupno trwalszych i lepszych jakościowo produktów (72 proc.) oraz konserwacja oraz naprawa produktów w celu wydłużenia ich żywotności (70 proc.).
Dużym zainteresowaniem współczesnych e-nabywców cieszą się więc internetowe second handy – czyli zakupy „z drugiej ręki” za pośrednictwem platform typu marketplace.
Przeczytaj także: Nowy prezes zarządu DPDgroup
Doręczenia od drzwi do drzwi
Używane ubrania czy przedmioty firmy i osoby prywatne przesyłają często za pośrednictwem firm kurierskich. To one muszą zapewnić wygodę obu stronom procesu zakupowego.
Z naszych badań wynika, że konsumenci oczekują od firm i marek odpowiedzialności za środowisko. DPD Polska krok po kroku wdraża te postulaty. Pod marką DPD jeździ 100 elektrycznych busów kurierskich. Nowe obiekty projektowane są w „zielonym” standardzie. Nasze biura działają wedle zasad minimalizujących zużycie zasobów i maksymalizujących recykling odpadów – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Odpowiedzialnie znaczy neutralnie
DPDgroup została zaproszona do grona partnerów programu Organizacji Narodów Zjednoczonych. Realizowany jest on pod hasłem #WorldsToDoList, czyli „lista rzeczy do zrobienia” na rzecz planety.
Przeczytaj także: W Biedronce stanie 750 automatów paczkowych
O DPD Polska
DPD Polska jest częścią DPDgroup, jednej z największych międzynarodowych sieci kurierskich w Europie. Firma dąży do neutralności doręczeń. W 2020 roku DPDgroup wzmocniła zobowiązanie dotyczące zmniejszenia śladu węglowego. W ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu, firma będzie doręczać przesyłki w wielu miastach Europy. Ma się to odbywać w sposób przyjazny dla środowiska, z celem poprawy jakości życia ich mieszkańców. W 2021 roku DPDgroup znalazła się w elitarnym gronie firm, które rozumieją jak ważne jest zaangażowanie biznesu w realizację Globalnych Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. FIrma promuje program #WorldsToDoList, czyli „lista rzeczy do zrobienia” służących dobru naszej planety i społeczności.