Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Amazon zamyka stacjonarne księgarnie. Zamiast tego stawia na przemysł spożywczy i modę

W USA i Wielkiej Brytanii zniknie wkrótce 68 sklepów stacjonarnych Amazona

przez Blanka Dżugaj
4 marca 2022
w E-commerce
0
Fot. materiały prasowe

Fot. materiały prasowe

Amazon robi zaskakujący zwrot w planach rozwoju. Gigant już wkrótce zamknie na stałe 68 detalicznych sklepów stacjonarnych. Chodzi o wszystkie księgarnie, sklepy 4-gwiazdkowe oraz Pop Up. Wzrost przychodów Amazon.com Inc. spowalnia i firma poszukuje nowych sposobów na ożywienie sprzedaży.

Amazon otworzył swoją pierwszą stacjonarną księgarnię w 2015 roku, dwie dekady po tym, jak zaczął sprzedawać książki online. Czterogwiazdkowe sklepy, oferujące najlepiej sprzedające się produkty z najlepszych kategorii Amazon.com, zadebiutowały natomiast w 2018 roku.

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

W ciągu ostatnich lat kwartalna sprzedaż w stacjonarnych sklepach utrzymywała się na poziomie 4 mld dolarów. Dopiero w ostatnim kwartale 2021 roku sprzedaż ta wzrosła  o 17 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Wyniosła 4,6 mld dolarów, co stanowi 3,3 proc. ogólnej sprzedaży firmy. Mimo to, Amazon zdecydował się na istotną zmianę w swoim profilu biznesowym.

Moda zamiast książek 

Firma poinformowała, że planuje bardziej skoncentrować się na swoich sklepach spożywczych Amazon Fresh, Whole Foods Market i Amazon Go, a także na podstawowej technologii Just Walk Out, która umożliwia korzystanie z usług bez kasy – nie tylko w sklepach Amazon. Kolejnym stałym celem będzie rozwój Amazon Style – nowej linia sklepów z modą. W efekcie zamkniętych zostanie 66 sklepów w USA i dwa w Wielkiej Brytanii.

Przeczytaj także: Amazon w Polsce – co sądzą eksperci?

Zdaniem ekspertów komentujących to wydarzenie w mediach międzynarodowych, przyczyną porażki niespożywczych sklepów stacjonarnych Amazon był brak sprofilowania oraz choatycznie komponowany asortyment.

Tags: Amazon
ShareTweet

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków
E-commerce

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie
E-commerce

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?
E-commerce

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują
E-commerce

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech
E-commerce

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi
E-commerce

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi

Następny artykuł
Sklep ALDI widok z zewnątrz

ALDI obniża ceny 1200 produktów w sklepach przy granicy z Ukrainą

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version