Grupa CCC podsumowała Q1 2022. Grupa w pierwszym kwartale 2022 r. (luty-kwiecień) wygenerowała 1,9 mld PLN przychodów. To oznacza blisko 32% wzrostu rdr. Ponad połowę tej kwoty (55%) stanowił e-commerce.
Marża brutto Grupy wzrosła w pierwszym kwartale o ok. 6 p.p. rdr, osiągając poziom blisko 50%. Jest to efekt konsekwentnej realizacji strategii biznesowej GO.25. Strategia ta zakłada rozwój modelu omnichannel, oferty produktowej, logistyki oraz mocną i bliską relację z klientem.
Przeczytaj także: Członkowie zarządu CCC komentują rekordowe wyniki
Miniony kwartał to kumulacja wyzwań w zakresie siły zakupowej konsumentów. Echa kolejnej fali pandemii, wojna w Ukrainie, niesprzyjające otoczenie makroekonomiczne. A w szczególności mająca wpływ na portfele klientów wysoka inflacja i rosnące stopy procentowe. Jako Grupa CCC pozostajemy pod ich nieuniknionym wpływem. Dzięki jednak zrealizowanym w ostatnich latach inwestycjom, jesteśmy na nie dzisiaj dużo bardziej odporni. Ostatni kwartał pokazał, że nawet w bardzo trudnym otoczeniu biznesowym potrafimy wypracowywać wzrosty i szybko reagować na zmieniające się otoczenie zewnętrzne – powiedział Marcin Czyczerski, Prezes Zarządu Grupy CCC. – Oczywiście liczmy na uspokojenie sytuacji na rynku i większą stymulację popytu. Kwiecień był dużo mocniejszym pod tym względem miesiącem niż pierwsza połowa kwartału. Mamy nadzieję, że ten trend się utrzyma.
Grupa CCC podsumowała Q1 2022 – 1,9 mld zł przychodów Grupy CCC
Od ponad dwóch lat sukcesywnie zmieniamy sklepy CCC – dopasowując ich powierzchnię i czyniąc je coraz bardziej cyfrowymi. Jest to nasza odpowiedź na zmieniające się oczekiwania klientów. Widzimy, że ten model się sprawdza. Dziś sprzedaż z m2, w porównaniu z 2019 rokiem, jest wyższa już o ok. 30 PLN, tj. o 6% – dodaje Marcin Czyczerski.
Dobre wyniki najmłodszego konceptu CCC- HalfPrice
Równolegle do inwestycji w strategiczny rozwój, sukcesywnie odbudowujemy rentowność operacyjną po pandemii. Pomimo niesprzyjającego otoczenia rynkowego, poprawiliśmy wynik operacyjny o 56 mln PLN rdr. W kolejnych kwartałach, będziemy dalej, konsekwentnie wypracowywać wzrosty – dodaje Kryspin Derejczyk, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowo-Księgowych w Grupie CCC.
Grupa Modivo
W pierwszym kwartale 2022 r. Grupa Modivo S.A. osiągnęła dwucyfrowy wzrost przychodów mimo niekorzystnego wpływu sytuacji geopolitycznej oraz wysokiej bazy związanej z lockdownami z roku 2021. Szyld Modivo był najszybciej rosnącym w całej Grupie CCC. Jednocześnie konsekwentnie realizujemy nasz program rozwoju oferty i technologii. Między innymi wkrótce uruchomimy marketplace oraz nową platformę reklamową dla naszych partnerów. To pozwoli na uzyskanie nowych, wysokomarżowych przychodów– powiedział Damian Zaplata, Prezes Zarządu Grupy MODIVO.
GO.25 – konsekwentna realizacja założeń strategii biznesowej
-
Rozwój szyldów: HalfPrice zadebiutował na 7. rynku, tj. w Słowacji. W Polsce zostało otwartych 16 nowych sklepów. Eobuwie.pl rozpoczęło natomiast swoją działalność w Łotwie i Austrii.
-
Rozwój Omnichannel: CCC wprowadziło omnichannelową kartę podarunkową – dostępną we wszystkich kanałach sprzedaży. Natomiast w Warszawie otworzono niedawno zmodernizowany salon tego szyldu, w którym klienci znajdą pierwszą strefę online z kolekcją odzieży marki Sprandi.
-
Rozwój produktu: Grupa CCC rozpoczęła sezon wiosna-lato‘22 poszerzając różnorodną, modową ofertę o debiuty nowych marek własnych: SIMPLE, Americanos oraz Togoshi. Towarzyszą im ciekawe i angażujące kampanie marketingowe.
Zgodnie z GO.25 w pierwszym kwartale 2022 utworzyliśmy nowy, ważny zespół „Data&AI Hub”, który wykorzystując zaawansowane rozwiązania analityczne takie jak Predictive analytics, Machine Learning oraz AI wspiera zarządzanie sprzedażą, produktem i operacjami. Wszystko po to, aby optymalizować operacje oraz trafniej diagnozować oczekiwania naszych klientów – dodaje Karol Półtorak, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii i Rozwoju w Grupie CCC.