Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Coffeedesk pozyskał 2 miliony zł na rozwój kawowego omnichannel

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w E-commerce, Newsy
0

(Na zdjęciu od lewej: Marcin Gardzielik, Łukasz Wichłacz, Jacek Gardzielik – właściciele Coffeedesk.)

Coffeedesk – kawowy omnichannel i lider kawowego e-commerce w Polsce – rusza na podbój Europy dzięki crowdinwestorom. Spółka-matka dystrybutora kaw, herbat i sprzętu do ich parzenia, All Good SA pozyskała kwotę 2 016 000 zł w kampanii crowdfundingowej na Crowdway.pl. To 100 proc. celu zbiórki. Udowodniła też, że potrafi generować wzrost nawet w czasie pandemii, bo w I półroczu br. zwiększyła obroty o ponad 41 proc. r/r.

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

W zakończonej ofercie publicznej All Good SA, wspieranej kampanią crowdfundingową, spółka pozyskała 541 nowych akcjonariuszy, którzy objęli wszystkie z 112 000 akcji serii B.

Poprosiliśmy miłośników kawy i crowdinwestorów o łyk gotówki na pobudzenie rozwoju Coffeedesk. Mamy to! Serdecznie dziękujemy nowym akcjonariuszom, a także wszystkim, którzy trzymali kciuki za sukces zbiórki. Jej początek przypadł na trudny okres pandemii, który jednak pokazał siłę e-commerce, a także rosnącej społeczności kawoszy. Wynik kampanii to też ogromny skok adrenaliny, by ruszyć na podbój kawowego e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej i Skandynawii – powiedział Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk (członek zarządu All Good SA).

Coffeedesk to kolejna w tym roku kampania promowana na Crowdway.pl, która odniosła sukces. 

Gratulujemy zespołowi Coffeedesk świetnego wyniku zbiórki i dziękujemy wszystkim inwestorom, zgromadzonym wokół Crowdway.pl oraz All Good SA. W ostatnich latach więcej niż co drugi projekt promowany na naszej platformie osiągał 100 proc. celu. Aż trzy na cztery zbiórki, które rozpoczęły się i zakończyły w okresie lockdownu, pozyskały całą oczekiwaną kwotę. Utwierdza nas to w przekonaniu o skuteczności przyjętego modelu działania, który zakłada selektywny dobór projektów, mających solidny potencjał biznesowy i zaangażowaną społeczność – powiedział Jakub Niestrój, prezes Crowdway sp. z o.o. (platforma Crowdway). 

Solidny łyk espresso 

Już w trakcie kampanii crowdfundingowej zespół Coffeedesk ruszył z realizacją zaprezentowanej inwestorom strategii rozwoju. Ze zgromadzonej puli ponad 2 mln zł, kwotę 900 tys. zł Coffeedesk przeznaczy na wdrożenie platformy e-commerce B2C, a kolejnych 500 tys. zł na rozwój platformy B2B.

W ostatnim kwartale opracowaliśmy m.in. makiety i koncepcję panelu użytkownika i rozpoczęliśmy prace deweloperskie nad serwisem sprzedażowym dla odbiorców zagranicznych – relacjonuje Jacek Gardzielik, dyrektor sprzedaży Coffeedesk (członek zarządu All Good SA).

Drugi cel spółki to wdrożenie subskrypcji kawowej, czyli modelu regularnych zamówień paczek kawy dla klientów indywidualnych i biznesu. Firma wyselekcjonowała już profile smakowe dostępne w subskrypcji, przeprowadziła cuppingi i wybrała ziarna kaw. Wartość tej inwestycji to 300 tys. zł. Analogiczną kwotę pochłonie otwarcie trzeciej kawiarni butikowej.

Mamy już wszystkie niezbędne zezwolenia i gotowe projekty showroomu oraz przestrzeni szkoleniowej. W ciągu 3 tygodni ruszymy z pracami budowlanymi, by już jesienią zaprosić kawoszy do naszego lokalu w Warszawie – dodaje Jacek Gardzielik, dyrektor sprzedaży Coffeedesk (członek zarządu All Good SA). 

Obroty +41 proc.

Od stycznia do czerwca br. roku Coffeedesk obsłużył ponad 70 tys. zamówień. Przychody spółki (All Good SA) w tym okresie wzrosły o 41 proc. i przekroczyły 33,2 mln zł.

Przez całe półrocze zintensyfikowaliśmy akcje komercyjne, dzięki którym zwiększyliśmy bazę naszych klientów o ponad połowę. Mimo trudnej sytuacji na rynku, obroty w I półroczu były wyższe niż nasze cele sprzedażowe na ten okres. Spodziewam się, że na koniec roku przebijemy przychód, który prognozowaliśmy na kwotę 70 mln zł – skomentował Marcin Gardzielik, dyrektor finansowy Coffeedesk (prezes zarządu All Good SA). 

Od stycznia do czerwca br. przychód All Good SA w segmencie B2B łącznie w Polsce i za granicą wzrósł o 35 proc., do 20,5 mln zł. Z kolei aż o 65 proc. (do kwoty 11,5 mln zł) zwiększyła się r/r sprzedaż kawy, herbat i sprzętu do klientów indywidualnych, za pośrednictwem sklepu internetowego Coffeedesk.pl. Czasowe zamknięcie dwóch kawiarni butikowych spółka zrekompensowała wzrostami w maju i czerwcu, by zamknąć półrocze kwotą 1,4 mln zł, zaledwie o 11 proc. mniej r/r. W tym segmencie spółka nie tylko utrzymała zatrudnienie, ale też w czerwcu powiększyła zespół o kilku nowych pracowników.

Strategiczne kierunki rozwoju Coffeedesk to kraje Europy Północnej i region Europy Środkowo-Wschodniej.

W Finlandii, Danii i Czechach zanotowaliśmy rekordową dynamikę sprzedaży. Pozyskaliśmy też nowych odbiorców w Chinach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Arabii Saudyjskiej – podsumował Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk (członek zarządu All Good SA).

Już obecnie udział sprzedaży zagranicznej wynosi 32 proc. obrotów. 

_______________________________

O Coffeedesk:

Coffeedesk to kawowy omnichannel i lider kawowego e-commerce w Polsce, który dynamicznie rozwija sprzedaż także w Europie Środkowo-Wschodniej. Napełnia kubki dobrą kawą przez sklep internetowy Coffeedesk.pl, dwie platformy online skierowane do biznesu oraz rozwijającą się, butikową sieć kawiarni, z obecnymi lokalizacjami w Kołobrzegu i Warszawie. Jest oficjalnym dystrybutorem znanych na świecie marek kaw, herbat i sprzętu do ich parzenia, w tym AeroPress, Bialetti, Hario i Johan&Nyström.

Coffeedesk należy do All Good SA. Posiada biura: w Kołobrzegu, Szczecinie i Warszawie. Zespół tworzy ponad 120 kawowych zapaleńców, na którego czele stoją: Łukasz Wichłacz, Jacek Gardzielik oraz Marcin Gardzielik. W 2019 roku spółka zrealizowała ponad 120 tysięcy zamówień, w których znalazło się aż 230 ton kawy. Roczne obroty wyniosły 54,5 mln zł, z czego 32 proc. wygenerował eksport.

O Crowdway:

Crowdway.pl to jedna z największych i najbardziej rozpoznawalnych w Polsce internetowych platform crowdfundingu inwestycyjnego (crowdinvestingu). Działa od 2015 r. Na swoim koncie ma informowanie o największych w Polsce zbiórkach realizowanych przez spółki szybkiego wzrostu i start-upy, o łącznej wartości ponad 31 mln zł, w tym krajowe rekordy z markami Tenczyńska Okovita, PINTA Barrel Brewing, Doctor Brew, Bivrost i Lovely. Platformie przypadło pierwsze i drugie miejsce na podium wartości zbiórek w polskim crowdfundingu udziałowym w 2019 roku. Operatorema platformy jest Crowdway Sp. z o.o., która od stycznia 2020 roku razem ze spółkami QValue SA i Vortune Equity sp. z o.o. należy do holdingu Vortune Equity Group SA.

Tags: Coffeedeskretailretail journal
ShareTweet

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków
E-commerce

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie
E-commerce

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?
E-commerce

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują
E-commerce

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech
E-commerce

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi
E-commerce

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi

Następny artykuł
Boris_Winkelmann_retail_journal

Boris Winkelmann został nowym prezesem zarządu i dyrektorem generalnym GeoPost / DPDgroup

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version