Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Colliers International o powierzchniach magazynowych: Trzeci kwartał z najwyższym poziomem popytu w 2020 r.

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w E-commerce, Newsy
0

Na koniec września całkowita podaż powierzchni magazynowej w Polsce wyniosła 20,3 mln mkw. Największym wśród 11 głównych rynków magazynowych pozostaje Warszawa, gdzie w ramach trzech stref zlokalizowane jest 4,73 mln mkw., co stanowi 23% całkowitej podaży w kraju.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy na polski rynek magazynowy dostarczono ponad 2 mln mkw., z czego 683,7 tys. mkw. w trzecim kwartale tego roku. To najlepszy wynik w tym roku, biorąc pod uwagę pierwsze dwa kwartały 2020. Największy przyrost podaży w III kw. 2020 r. odnotowano w regionie Górnego Śląska (232,2 tys. mkw.).

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Kolejne mln w budowie

Na koniec analizowanego okresu w budowie znajdowało się 1,53 mln mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej – nieco mniej niż w analogicznym okresie 2019 r. (1,83 mln mkw.). Pod względem rozpoczętych inwestycji liderami są rynki Górnego Śląska (351,7 tys. mkw.) oraz Warszawy (320,8 tys. mkw. w ramach trzech stref magazynowych).

Nowo rozpoczęte inwestycje to w znacznej mierze projekty typu BTS, powierzchnie przynajmniej częściowo zabezpieczone umowami najmu oraz małe magazyny miejskie (SBU). Deweloperzy częściowo odchodzą od typowo spekulacyjnych inwestycji, co nie oznacza, że nie zabezpieczają gruntów pod kolejne projekty – mówi Maciej Chmielewski, senior partner, dyrektor Działu Powierzchni Logistycznych i Przemysłowych w Colliers International.

Współczynnik pustostanów odnotował wzrost w stosunku do stanu z końca I połowy br. do poziomu 8,2% (+1,5 pp.). Największa ilość dostępnej powierzchni magazynowej zlokalizowana jest obecnie w warszawskiej strefie I (11,1%) oraz na Górnym Śląsku (10,5%),  najmniej w Szczecinie i w Polsce Wschodniej (poniżej 1%). Stawki czynszów pozostały stabilne.

Popyt nie zwalnia

W III kw. aktywność najemców utrzymała się na wysokim poziomie. Całkowity wolumen transakcji wyniósł 1,34 mln mkw. Jest to wynik wyższy niż odnotowany w dwóch poprzednich kwartałach  (I kw. – 1,13 mln mkw. i II kw. – 1,32 mln mkw.). Dodatkowo wynajęte zostało ponad 110 tys. mkw. w ramach umów krótkookresowych, które pozostają popularne wśród najemców od początku trwania epidemii COVID-19.

W minionym kwartale podpisanych zostało kilka dużych umów obejmujących powierzchnie rzędu 40-70 tys. mkw. Łącznie od początku roku wynajęto blisko 3,8 mln mkw. Biorąc pod uwagę, że w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2019 r. było to 2,86 mln mkw., roczny wolumen popytu ma bardzo realną szansę być wyższy niż w roku ubiegłym – mówi Agnieszka Bogucka, analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International.

W strukturze umów w III kw. 2020 r. pod względem typu zawieranych transakcji dominowały nowe umowy oraz renegocjacje, które stanowiły odpowiednio 55% i 31%. Najbardziej aktywni byli najemcy z sektora handlowego oraz 3PL, których przedstawiciele objęli umowami łącznie ok. 65% powierzchni wynajętej w III kwartale.


O Colliers International

Colliers International (NASDAQ, TSX: CIGI) jest wiodącą, globalną firmą oferującą najwyższej jakości usługi na rynku nieruchomości oraz zarządzanie inwestycyjne. Posiada biura w 68 krajach, w których zatrudnia ponad 14 000 specjalistów. Eksperci Colliers oferują pełen zakres usług podmiotom związanym z rynkiem nieruchomości. Firma wspiera najemców, właścicieli nieruchomości oraz inwestorów. Od ponad 20 lat nasz doświadczony zespół liderów, posiadający ponad 40% udziałów firmy, zapewnia akcjonariuszom zyski na wiodącym poziomie w branży. Przychody firmy w 2018 roku osiągnęły poziom $2,8 mld ($3,3 mld włączając spółki stowarzyszone). Firma zarządza aktywami o wartości $26 mld.

Colliers International w Polsce działa od 1997 roku i posiada biura w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Katowicach i Łodzi, w których łącznie zatrudnia ponad 300 specjalistów. Firma została uhonorowana wieloma prestiżowymi nagrodami przyznanymi m.in. w konkursach: Eurobuild, CIJ Journal, CEE Quality Awards, International Property Awards. Wśród otrzymanych przez Colliers wyróżnień znajdują się m.in.: nagroda Outsourcing Star przyznawana firmom nieruchomościowych najprężniej działających w sektorze outsourcingu oraz Gazele Biznesu wręczane najdynamiczniej rozwijającym się firmom w Polsce.

Tags: ColliersColliers International
ShareTweet

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków
E-commerce

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie
E-commerce

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?
E-commerce

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują
E-commerce

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech
E-commerce

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi
E-commerce

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi

Następny artykuł
Action_Kielce_retail_journal_centra_handlowe

Action debiutuje w województwie świętokrzyskim, otwierając sklep w Galerii Korona Kielcach

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version