Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Trzycyfrowy wzrost przychodów, liczne nagrody oraz własne targi książki – TaniaKsiazka.pl podsumowuje 2020 rok

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w E-commerce, Newsy
0
łukasz_kierus_tania_książka_retail_journal

łukasz_kierus_tania_książka_retail_journal

Rok 2020 w TaniaKsiazka.pl upłynął pod znakiem wzrostów w najważniejszych obszarach działalności sklepu. Białostockiej księgarni internetowej przybyło o 45% więcej klientów. Znacząco zwiększyła się także liczba pracowników – obecnie zespół tworzy ponad 400 osób. Do tego na półkę trafiło kilka nowych, prestiżowych nagród, a portfolio projektów powiększyło się o dwie edycje TargiKsiazki.Online, których łączny zasięg przekroczył 2 miliony użytkowników.

TaniaKsiazka.pl nie tylko pozyskała nowych klientów, ale także zanotowała wzrost o 35% klientów powracających. Zwiększeniu uległa ponadto średnia wartość koszyka. To wszystko sprawiło, że dzisiaj jedna z największych księgarni internetowych w Polsce może pochwalić się trzycyfrowym wzrostem przychodów rok do roku.

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Obecnie TaniaKsiazka.pl realizuje około 200 tysięcy przesyłek miesięcznie. Tak duża skala działalności wymaga dobrego zaplecza logistycznego, dlatego w połowie roku firma przeniosła się do nowoczesnego kompleksu magazynów Panattoni Park Białystok.

Przeprowadzka pozwoliła nam rozwinąć skrzydła i realizować nasz nadrzędny cel – wysyłkę jak największej liczby zamówień tego samego dnia, kiedy zostały złożone. Duża powierzchnia magazynowa umożliwiła dodatkowo poszerzenie asortymentu, współpracę z większą grupą dostawców i usprawniła kluczowe procesy, szczególnie w szczycie sezonowych zakupów – tłumaczy Łukasz Kierus, współwłaściciel TaniaKsiazka.pl i dodaje:  – To było dla nas ważne także w kontekście pandemii i przyśpieszenia, jakiego w ostatnich miesiącach doznał cały rynek e-commerce.

Nowy magazyn TaniaKsiazka.pl w Panattoni Park Białystok
Nowy magazyn TaniaKsiazka.pl w Panattoni Park Białystok

Targi książki z sukcesem przeniosły się do sieci

Pandemia koronawirusa wpłynęła nie tylko na wzrost liczby zamówień w TaniaKsiazka.pl. Była także bodźcem do organizacji targów książki w internecie.

Sama koncepcja wydarzenia w wersji online chodziła nam po głowie od dłuższego czasu. Dlatego gdy odwołano stacjonarne targi książki oraz spotkania autorskie, zdecydowaliśmy, że to jest właśnie ten moment. I tak powstały TargiKsiazki.Online. Pierwsza edycja odbyła się w czerwcu, druga w październiku. Ich popularność oraz zaangażowanie użytkowników przerosły nasze najśmielsze oczekiwania – mówi dyrektor marketingu, Rafał Jackiewicz.

Targi książki organizowane przez TaniaKsiazka.pl znacząco różniły się na tle podobnych branżowych imprez.

Postanowiliśmy zrobić najdłuższe i najbardziej zróżnicowane pod względem treści wirtualne wydarzenia czytelnicze w Polsce. I udało się. Pierwsza edycja przyciągnęła 400 tys. użytkowników, druga przyniosła oszałamiającą liczbę 1,8 mln! W sumie zorganizowaliśmy ponad sto wydarzeń i spotkań z autorami. To był zastrzyk energii dla całej branży związanej z książkami, która także ucierpiała z powodu koronawirusa. Najnowsze technologie i nasze zaplecze marketingowe dały im możliwość promocji pomimo trudnej sytuacji – przekonuje Rafał Jackiewicz.

W sumie obie edycje TargiKsiazki.Online dotarły do ponad 2 milionów odbiorców

Gazela Biznesu i branżowe laury to już tradycja

Jak co roku TaniaKsiazka.pl święciła tryumfy w rankingach Opineo oraz Ceneo, w których oceniane są najlepsze sklepy internetowe.

W rankingu Opineo białostocki sklep został uznany za najlepszą księgarnię internetową w Polsce. Ranking Ceneo także przyniósł pozycję lidera w kategorii “Kultura i rozrywka” oraz drugie miejsce w kategorii “Najlepszy sprzedawca w Kup teraz”.

TaniaKsiazka.pl została ponadto wybrana “Podlaską Marką Konsumentów 2019” w prestiżowym plebiscycie organizowanym przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. Spółka Glosel, do której należy sklep, pod koniec roku zajęła także 3 miejsce w województwie podlaskim w rankingu Gazele Biznesu 2020 – zestawieniu najdynamiczniej rozwijających się małych i średnich przedsiębiorstw.

O przyznaniu nam większości z tych wyróżnień zdecydowali sami klienci albo wynikały one z analizy obiektywnych wskaźników – dlatego mają one dla nas tym większą wartość. Fakt, że od kilku lat regularnie zajmujemy czołowe miejsca w rankingach jest potwierdzeniem, że dobrze spełniamy oczekiwania polskich konsumentów. Mamy nadzieję robić to dalej – podkreśla Łukasz Kierus.

Łukasz Kierus, współwłaściciel TaniaKsiazka.pl z nagrodą
Łukasz Kierus, współwłaściciel TaniaKsiazka.pl z nagrodą „Podlaska Marka Konsumentów 2019”

Ponad pół miliona złotych na cele charytatywne

To właśnie tyle od początku współpracy do 2020 roku TaniaKsiazka.pl przekazała Fundacji Pomóż Im, prowadzącej Domowe Hospicjum dla Dzieci w Białymstoku.

Z Fundacją Pomóż Im działamy już od siedmiu lat i ogromnie się cieszymy, że jesteśmy częścią tej wspaniałej misji. Z radością obserwujemy, jak wsparcie, które płynie dzięki zaangażowaniu nas i naszych klientów, zmienia świat nieuleczalnie chorych dzieci i ich rodzin na lepsze. Nie wyobrażamy sobie, żeby ten strumień dobra miał się zatrzymać – podkreśla Edyta Niewińska, koordynator ds. PR.

Księgarnia regularnie wspiera także Fundację Białystok Biega oraz organizuje liczne akcje charytatywne – w tym roku były to m.in. prezenty bożonarodzeniowe dla podopiecznych Domu Dziecka w Białowieży oraz pacjentów Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Białymstoku.

Tags: ecommerceretailretail journalTania książka
ShareTweet

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków
E-commerce

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie
E-commerce

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?
E-commerce

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują
E-commerce

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech
E-commerce

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi
E-commerce

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi

Następny artykuł
WYWIAD: „Zainteresowanie potencjalnych najemców jest wyższe niż się spodziewałem” – mówi Piotr Steskal, właściciel Galerii Pana Steskala

WYWIAD: "Zainteresowanie potencjalnych najemców jest wyższe niż się spodziewałem" - mówi Piotr Steskal, właściciel Galerii Pana Steskala

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version