Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Raport PromoTraffic: gdzie w Europie rozwijać biznes e-commerce?

przez Radosław Święcki
24 września 2021
w E-commerce
1

Prowadzisz e-sklep? Sprzedajesz z sukcesem produkty czy usługi w sieci i rozważasz rozszerzenie biznesu poza granice Polski? Gdzie w Europie warto rozwijać biznes e-commerce? PromoTraffic przygotował listę najciekawszych kierunków dla e-biznesu. Znaleźli się na niej nie tylko nasi sąsiedzi.

Czechy

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Rynek naszych południowych sąsiadów jest atrakcyjny przede wszystkim ze względu na geograficzną bliskość, co znacznie ułatwia logistykę. Zakupy przez internet robi tu 54 proc. mieszkańców, a do 2025 r. odsetek ten powinien wynieść 65,1 proc. Największe segmenty rynku e-commerce to elektronika i media.

Za internetowe zakupy Czesi najchętniej płacą gotówką (55 proc.), nieco ponad jedna trzecia wybiera przelew, zaś z karty korzysta tylko 7 proc. Dla porównania – w Polsce najczęściej wybieraną formą zapłaty za zakupy są płatności natychmiastowe (80 proc.). W Czechach aż 63 proc. użytkowników swój pierwszy kontakt z produktem ma w internecie, ścieżka zakupowa klienta często zaczyna się w mediach społecznościowych – najpopularniejsze platformy to Facebook i YouTube.

Pamiętajmy, że oprócz Google, Czesi korzystają też z lokalnej wyszukiwarki Seznam – jej udział w rynku wynosi aż 16,81 proc. Warto też zwrócić uwagę na popularność porównywarek cen, których używa ponad połowa czeskich konsumentów – podpowiada Robert Stolarczyk, CEO PromoTraffic, agencji digitalowej prowadzącej działania dla e-commerce.

Słowacja

W przypadku Słowacji również istotna jest bliska odległość. Warto też wziąć pod uwagę niskie koszty prowadzenia działań reklamowych (Google Ads).

Rynek słowacki nie jest może duży, ale dynamicznie rośnie – od 2019 r. wzrósł o 17 proc. W tym roku spodziewany jest wzrost jego wartości do 1,4 mld euro. Zakupy online robi 56,8 proc. internautów. W kraju działa obecnie ponad 12 tys. sklepów internetowych. Najchętniej kupowana przez internet jest odzież (67,4 proc.), popularnością cieszą się też kosmetyki. Konsumenci zwracają dużą uwagę na ceny – korzystają z porównywarek, sprawdzają oceny oraz komentarze na temat produktów. Dla 75 proc. słowackich internautów za najważniejszą cechę strony internetowej uważa łatwość obsługi, więc warto postawić na dobry UX. Jeśli chodzi o sposób płatności, Słowacy najchętniej wybierają opcję za pobraniem (72 proc. wszystkich transakcji). Preferują dostawę towaru pod wskazany adres, na drugim miejscu wybierają punkty odbioru.

Planując działania e-commerce na rynku słowackim, trzeba wziąć pod uwagę, że oprócz języka ojczystego, popularny jest również czeski – korzysta z niego na co dzień niemal połowa ludności. Dla właścicieli e-sklepów oznacza to konieczność zadbania o dodatkowe wersje językowe – mówi Robert Stolarczyk.


Niemcy

Liczba internautów w Niemczech w zeszłym roku przekroczyła, według danych Statista, 66 mln. Oznacza to, że z sieci korzysta tu 79,5 proc. mieszkańców. Niemcy są bez wątpienia jednymi z liderów e-commerce w Europie. Izba Gospodarki Ekonomicznej podaje, że niemiecki rynek zajmuje piątą pozycję na świecie. Do tego warto dodać wysokie średnie zarobki Niemców, dzięki czemu mogą oni wydawać stosunkowo dużo w internecie. Szacuje się, że przeciętnie niemiecki e-konsument wydaje na zakupy internetowe 1400 euro rocznie. Największy obrót generują elektronika i moda.

Około 57 proc. e-konsumentów pierwszy kontakt z produktem ma poprzez wyszukanie w sieci. Niemal 38 proc. szuka inspiracji i informacji, a niemal połowa porównuje oferty. W kwestii płatności Niemcy najchętniej korzystają z e-portfeli, robi to aż 41 proc. z nich.

Niemiecki rynek jest nasycony, ale ogromna liczba internautów wciąż daje szansę na znalezienie klientów. Planowanie startu na tamtejszym rynku ułatwia bliska odległość oraz to, że dużo Polaków zna język niemiecki. W działaniach marketingowych trzeba jednak wziąć pod uwagę dużą konkurencję oraz to, że Niemcy słyną z częstych zwrotów towarów. Wielką popularnością w Niemczech cieszy się Amazon.de, można rozważyć obecność z ofertą na tej platformie – radzi Stolarczyk.


Francja

Rynek francuski jest jednym z największych w Europie. Według Internet World Stats z internetu korzysta tam ponad 60 mln osób, a Izba Gospodarki Elektronicznej podaje, że online kupuje ok. 40 mln Francuzów.
Ogromną popularnością cieszy się tu Amazon, zatem warto rozważyć umieszczenie tam oferty. Najchętniej kupowane są produkty z kategorii moda – ubrania i buty.

Aż 49 proc. Francuzów porównuje oferty, a 36 proc. szuka porad. 60 proc. dowiaduje się o produkcie poprzez wyszukanie informacji. Najwięcej e-konsumentów płaci kartą (80 proc. transakcji) i aż 85 proc. preferuje dostawę do domu.

Jeśli chcemy wejść na francuski rynek musimy pokonać barierę językową – mówi Robert Stolarczyk.

Konsumenci oczekują obsługi po francusku. Trudnością jest też spora odległość od Polski, co oznacza większe koszty transportu. Niemniej zasobność portfeli potencjalnych klientów i otwartość na nowe technologie daje obietnicę udanych transakcji. Tym bardziej, że około jedna trzecia Francuzów regularnie robi e-zakupy za granicą – dodaje.


Austria

Austriacki rynek e-commerce jest nasycony i ustabilizowany. Do 2025 powinien osiągnąć wartość 8 mld euro. Z internetu regularnie korzysta aż 88 proc. mieszkańców.

Ponad połowa Austriaków kupując online wybiera płatność przelewem. Gotówką przy odbiorze płaci zaledwie 3 proc. Niemal połowa zanim dokona zakupu, porównuje oferty, a 41 proc. korzysta z wyszukiwarki. Dużą popularnością cieszą się marketplace’y, np. Amazon.

Rynek austriacki jest silnie związany z niemieckim, zarówno pod względem języka, jak i kapitału. Zatem jeśli działamy z naszą ofertą w Niemczech dobrym pomysłem będzie rozwijać ją także w Austrii – mówi Robert Stolarczyk.


Hiszpania

Statystyki na temat aktywnych użytkowników internetu w Hiszpanii są różne – wahają się między 70 a 90 proc. mieszkańców. Niezależnie od tego, liczba potencjalnych e-konsumentów jest bardzo wysoka. Według IAB Spain przed pandemią, w 2019 r., regularne zakupy w internecie robiło 44 proc. osób w wieku 16-55 lat. Największą popularnością cieszyły się wówczas sklepy z branż moda, turystyka i elektronika.

Hiszpanie dość często korzystają z porównywarek cen (53 proc.), chętnie szukają praktycznych porad przed transakcją (39 proc.) i wykorzystują wyszukiwarkę, rozważając zakup (47 proc.). Najczęściej wybieraną formą płatności jest karta, na drugim miejscu e-portfel, a na trzecim przelew.

Rynek e-commerce w Hiszpanii jest spory i wciąż się rozwija. Liczba e-konsumentów rośnie, ponadto są oni otwarci na kupowanie towarów z zagranicy – mówi Robert Stolarczyk.

Warto wykorzystać np. popularność Amazona i umieścić tam swoją ofertę. Trzeba jednak wziąć pod uwagę odległość od Polski i dobrze zaplanować odpowiedni łańcuch transportowy – dodaje.

Tags: E-commerce
ShareTweet

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków
E-commerce

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie
E-commerce

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?
E-commerce

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują
E-commerce

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech
E-commerce

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi
E-commerce

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi

Następny artykuł
„Nasi klienci do centrów handlowych jeszcze nie w pełni powrócili” – mówi Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska

„Nasi klienci do centrów handlowych jeszcze nie w pełni powrócili” - mówi Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version