Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Raport Shoper: Black Friday przyspiesza rozwój e-handlu

Aż 3/4 właścicieli sklepów internetowych na platformie Shoper planuje obniżyć ceny tuż przed tegorocznym Black Friday - wynika z nowego badania firmy.

przez Urszula Szewczyk
28 września 2021
w E-commerce
0
Fot. Pixabay

Fot. Pixabay

Podobne artykuły

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi

Super-Pharm podsumował wyniki nowej aplikacji – ponad 50 tys. zamówień w 3 miesiące

Oddaj, nie wyrzucaj! CCC i InPost zachęcają: daj swoim butom i ubraniom drugie życie

Santander Consumer Bank: Budowanie customer experience trzeba zacząć od doświadczeń pracowników

Drugie półrocze 2022 na rynku e-grocery – firmy będą musiały zawalczyć o klienta ceną

Wśród nich jest spora grupa sprzedawców, która na rabatach nie poprzestanie. Wprowadzają szereg usprawnień i innowacyjnych rozwiązań, które zaprocentują podczas listopadowej gorączki zakupów i będą pracować na wynik sklepu także po niej.

Jak wynika z najnowszego badania sprzedawców działających na platformie Shoper, przypadające w tym roku na 26 listopada zakupowe święto Black Friday skłania ich nie tylko do szykowania wielkich obniżek cen. Na niemal połowę właścicieli sklepów, perspektywa wzmożonego ruchu klientów działa motywująco – chcą się do niego przygotować dokonując usprawnień i inwestycji. Mogą one zaprocentować zarówno w czasie Black Week, jak i później.
  • Co trzeci sprzedawca uruchomi system rekomendacji tak, by algorytm podpowiadał kupującym, jakie produkty powiązane z ich zakupem mogłyby ich jeszcze zainteresować.
  • Co piąty wprowadzi na jesieni program lojalnościowy – tak, by część osób, która zawita do jego sklepu w czasie przedświątecznym, zachęcić do zostania stałymi klientami.
  • 10 proc. sprzedawców chce uruchomić dodatkowe metody płatności, a 7 proc. – nowe metody dostawy – tak, by nowi klienci zwabieni promocyjnymi ofertami nie wycofali się na ostatniej prostej, nie znajdując w sklepie ulubionych metod finalizacji zakupu.
  • Co dziesiąty zacznie korzystać z aplikacji usprawniających sprzedaż.
  • Co piąty sprzedawca zoptymalizuje treści na stronie swojego sklepu pod kątem wyszukiwarki Google, tak by trafili do niego szukający fraz powiązanych z Black Friday, z czego większość planuje stworzenie specjalnej podstrony sklepu na listopadowe promocje – tzw. landing page.
  • Niemal połowa respondentów planuje wysłać specjalny newsletter do klientów, a co dziesiąty szykuje kampanię SMS.
Źródło: Raport Shoper

Źródło: Raport Shoper

 Widzimy, że Black Friday dla właścicieli sklepów internetowych na platformie Shoper jest nie tylko sposobem na osiągnięcie nadzwyczajnych zysków, ale też okazją do rozwoju sklepu i wprowadzenia nowych funkcjonalności usprawniających sprzedaż w internecie. Na pytanie, co zamierzasz wprowadzić w swoim sklepie na Black Friday 2021, najwięcej wskazań padło na dodatkowe metody płatności, dostawy, uruchomienie programu lojalnościowego oraz rekomendacji produktowych, do których mają dostęp wszystkie sklepy pracujące na naszej platformie. Warto podkreślić, że dużą grupę wśród badanych stanowią właściciele nowo otwartych e-sklepów, założonych w czasie pandemii. Oni także chcą stawiać na rekomendacje produktowe i lojalizację klientów, a także kampanie reklamowe w Google i na Facebooku, które pozwalają zdobyć klientów i zamówienia – zauważa Paweł Rybak, Chief Commercial Officer w Shoper.

Znowu będzie rekord?

Dla sektora handlu ostatni kwartał co roku jest najintensywniejszym okresem. W branży e-commerce wygląda on jednak inaczej niż w sklepach stacjonarnych – lepsze wyniki sprzedażowe osiągane są nie przed samym Bożym Narodzeniem, a w Black Friday, czyli ostatni piątek listopada, podczas zapożyczonego z USA święta wyprzedaży.
Z roku na rok sprzedaż podczas Czarnego Piątku bije kolejne rekordy, a wzmożone zainteresowanie klientów zakupami online rozciąga się na cały tydzień a nawet miesiąc. W ubiegłym roku na platformie sklepów internetowych Shoper kupujący wydali w czasie Black Friday o 53 proc. więcej niż rok temu, zaś w całym w listopadzie aż o 93 proc. więcej niż rok wcześniej.
Nic dziwnego, że – jak wynika z ostatniego badania sprzedawców Shopera – 79 proc. sprzedawców planuje akcje specjalne na koniec listopada, a aż 67 proc. chce je rozciągnąć na cały Black Week.
Źródło: Raport Shoper

Źródło: Raport Shoper

Tags: Shoper
ShareTweet

Podobne artykuły

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi
E-commerce

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi

Super-Pharm podsumował wyniki nowej aplikacji – ponad 50 tys. zamówień w 3 miesiące
E-commerce

Super-Pharm podsumował wyniki nowej aplikacji – ponad 50 tys. zamówień w 3 miesiące

Oddaj, nie wyrzucaj! CCC i InPost zachęcają: daj swoim butom i ubraniom drugie życie
E-commerce

Oddaj, nie wyrzucaj! CCC i InPost zachęcają: daj swoim butom i ubraniom drugie życie

Santander Consumer Bank: Budowanie customer experience trzeba zacząć od doświadczeń pracowników
E-commerce

Santander Consumer Bank: Budowanie customer experience trzeba zacząć od doświadczeń pracowników

Drugie półrocze 2022 na rynku e-grocery – firmy będą musiały zawalczyć o klienta ceną
E-commerce

Drugie półrocze 2022 na rynku e-grocery – firmy będą musiały zawalczyć o klienta ceną

Zakupy na czacie. Czy dzięki conversational commerce przestaniemy dodawać produkty do koszyka?
E-commerce

Zakupy na czacie. Czy dzięki conversational commerce przestaniemy dodawać produkty do koszyka?

Następny artykuł
Martes Sport dołączył do najemców parku handlowego Era Park w Iławie

Martes Sport dołączył do najemców parku handlowego Era Park w Iławie

Najnowsze informacje

Centrum Łopuszańska 22 rozwija swoją ofertę gastronomiczną. Grono najemców poszerzyło się o kolejną kawiarnię

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi

90 sklepów sezonowych sieci Żabka działa w miejscowościach turystycznych

Newmark Polska rozwija się i przeprowadza do nowego biura

Drogerie dm ruszyły z pierwszą w Polsce „Akcją Kasjerską”

Najnowszy raport inwestycyjny Colliers nt. rynków EMEA: Polska z jednym z najlepszych wyników kwartalnych – prawie 1,4 mld euro

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version