Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Postpandemiczna rzeczywistość branży retail. Co z tym e-commerce?

Wybór odpowiedniej platformy e-commerce to dla firm spore wyzwanie

przez Radosław Święcki
8 października 2021
w E-commerce
1
Jak Polacy kupują przez interner?/Pixabay

Jak Polacy kupują przez interner?/Pixabay

Trwająca już ponad 1,5 roku pandemia spowodowała zmianę zachowań konsumenckich, czego efektem był wzrost znaczenia platform e-commerce. Eksperci radzą firmom, w jaki sposób wybrać tę najbardziej optymalną.

Z wyników badania PwC „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce”, wynika, że w zeszłym roku wartość polskiego rynku e-handlu oscylowała w granicach ok. 80 mld zł. Eksperci prognozują, że rynek ten będzie się rozwijał i w ciągu najbliższych 5 lat podwoi się, osiągając wartość ok. 162 mld zł.

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Ale – jak zauważają eksperci Future Mind – obok dalszego, prognozowanego wzrostu e-commerce, zarówno w Polsce, jaki i na świecie, rośnie również liczba sklepów internetowych i konkurencja pomiędzy nimi.

Detaliści zmobilizowani są do dostosowania się do nowo powstałych nawyków i oczekiwań konsumentów oraz znalezienia sposobów na dotarcie zarówno do nowych, jak i obecnych klientów. W obliczu zmieniającej się rzeczywistości wielu z nich będzie stało przed dylematem, którą platformę e-commerce oraz jakie rozwiązania UX wybrać.

Jak wybrać odpowiednią platformę e-commerce?

Z przywołanego raportu „The Ultimate Guide to E-commerce Platforms”, przygotowanego przez ekspertów Future Mind, wynika, że na rynku jest kilka rodzajów platform e-commerce, które dostarczają gotowe do użycia elementy składowe funkcjonującego sklepu internetowego. Eksperci radzą jednak firmom, które planują z nich skorzystać, by w pierwszej kolejności dobrze przeanalizowały swoje potrzeby i możliwości pod kątem tworzenia i zarządzania treściami, połączenia z istniejącymi już w firmie rozwiązaniami technologicznymi oraz budżetem i planami na dalszy rozwój własnego biznesu.

Eksperci podkreślają, że wejście w e-commerce szybko, bez odpowiedniej analizy i strategii może bowiem wiązać się z dużymi kosztami oraz ograniczeniem rozwoju biznesu w przyszłości.

Wybór odpowiedniej, istniejącej platformy e-commerce, która pozwoli na dodawanie zmian i narzędzi, integrację z zewnętrznymi serwisami, a także wdrożenie dedykowanych rozwiązań zgodnie z potrzebami użytkownika to bardzo ważny element, który wpływa na doświadczenia klienta. Wybierając taką platformę, należy wziąć pod uwagę skalę firmy i liczbę kanałów sprzedaży, a także model biznesowy i przyszłe cele – mówi Emil Waszkowski, Head of Consulting w Future Mind.

Eksperci nie mają wątpliwości, że walka o klienta będzie bardzo zacięta, gdyż, jak dowodzi wspomniane badanie PwC, aż 85 proc. Polaków deklaruje, że po zakończeniu pandemii nie planuje zmniejszyć częstotliwości zakupów w sieci.

 

Tags: E-commerceFuture MindPwC
ShareTweet

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków
E-commerce

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie
E-commerce

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?
E-commerce

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują
E-commerce

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech
E-commerce

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi
E-commerce

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi

Następny artykuł
Nowa wystawa edukacyjna w CH Złote Tarasy

Nowa wystawa edukacyjna w CH Złote Tarasy

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version