W obiekcie o pow. 75 tys. m2 prowadzony jest obecnie montaż wyposażenia hali głównej oraz prace wykończeniowe. Wraz z początkiem przyszłego roku rozpocznie się stopniowy rozruch magazynu. Ma on poprzedzać osiągniecie pełnej funkcjonalności Centrum. Zgodnie z harmonogramem, nowy obiekt LPP ma rozpocząć działalność już w pierwszym kwartale 2022 roku.
Centrum Dystrybucyjne w Brześciu Kujawskim to strategiczna inwestycja. Zapewni nam ona globalną łączność ze sklepami stacjonarnymi, zlokalizowanymi na 3 kontynentach. Przy obecnych trendach rynkowych, to sprawnie działająca logistyka decyduje o przewadze konkurencyjnej firm handlowych. Zwiększając wydolność sieci zaopatrzenia, wpływamy na dostępność towaru dla klientów na wszystkich 26 rynkach, gdzie funkcjonują nasze salony. Tym bardziej cieszymy się, że dzięki efektywnej współpracy z władzami samorządowymi i naszymi partnerami jesteśmy na finiszu jednego z najważniejszych przedsięwzięć logistycznych w historii LPP i już wkrótce będziemy mogli korzystać z potencjału tej lokalizacji – komentuje Jacek Kujawa, wiceprezes LPP.
Centrum Dystrybucyjne w Brześciu Kujawskim będzie drugim pod względem wielkości, własnym obiektem logistycznym LPP. Odciąży on w istotny sposób centralny magazyn w Pruszczu Gdańskim w zakresie międzynarodowej obsługi sieci sprzedaży.
20 firm zaangażowanych w postanie centrum
Prace na terenie inwestycji LPP w gminie Brześć Kujawski ruszyły w styczniu br. Za realizację jej poszczególnych etapów odpowiedzialnych było łącznie 20 firm. Ich wykonaniem zajmowało się ponad 1000 osób. Do budowy obiektu zużyto ponad 40 tys. ton betonu, 1200 ton stali i 700 ton blachy dachowej. W głównej hali zamontowano już regały wysokiego składowania, na których przewidziano 80 tys. miejsc paletowych. Obecnie prowadzone są prace wykończeniowe, obejmujące m.in. montaż mebli i sorterów automatycznych.
Przeczytaj także: „Przewidujemy mniejsze niż zazwyczaj akcje promocyjne” – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP
Centrum Dystrybucyjne LPP: ułatwienia dla pracowników
Równolegle trwają działania na ponad 10-hektarowej działce otaczającej Centrum. Blisko 40% przestrzeni wokół budynku zajmują tereny zielone, na których zadbano o różnorodność biologiczną, sadząc rozmaite gatunki drzew, krzewów i traw.
Tym, co wyróżnia Centrum LPP z perspektywy udogodnień dla przyszłych pracowników jest też wewnętrzna, rozbudowana infrastruktura komunikacyjna. Na ponad 68 tys. m2 terenu zagospodarowano ścieżki rowerowe, drogi dojazdowe i place manewrowe. Do dyspozycji pracowników będzie także ponad 600 miejsc parkingowych oraz 100 zadaszonych miejsc postojowych dla rowerów.
Własna zajezdnia dla autobusów
Unikalne z perspektywy tego typu inwestycji jest również wyodrębnienie własnej zajezdni dla autobusów. W jej ramach przewidziano 5 peronów oraz 17 miejsc postojowych, dzięki którym autobusy nie będą tamować ruchu. Zaplanowano też odrębne ścieżki komunikacyjne oraz 71 miejsc parkingowych, przeznaczonych wyłącznie dla samochodów dostawczych. Pozwoli to na zminimalizowanie utrudnień związanych z przejazdem ciężarówek – zarówno na terenie obiektu, jak i w jego najbliższym sąsiedztwie.
Wszystkie inwestycje i plany biznesowe, również w kluczowym dla nas obszarze logistyki, są ściśle podporządkowane strategii zrównoważonego rozwoju. W przypadku nowego Centrum Dystrybucyjnego bardzo ważne było dla nas spełnienie określonych standardów. Głównym założeniem było stworzenie nowoczesnego miejsca pracy, z uwzględnieniem sprawdzonych rozwiązań z zakresu automatyki magazynowej oraz przemyślanym wykorzystaniem przestrzeni. Szczególnie istotne było także zminimalizowanie wpływu środowiskowego tej inwestycji. Cieszymy się, że mogliśmy współpracować z zaufanymi partnerami, którzy byli w stanie spełnić te oczekiwania i realizować je zgodnie z przyjętym harmonogramem – komentuje Sebastian Sołtys, dyrektor ds. logistyki w LPP.
Centrum Dystrybucyjne LPP: ekologiczne rozwiązania
Obiekt jest w trakcie certyfikacji BREEAM – weryfikującej jego zgodność ze standardami zrównoważonego budownictwa. W magazynie przewidziano szereg udogodnień dla pracowników oraz zielonych rozwiązań, m.in. 4000 paneli fotowoltaicznych na dachu budynku. Zaplanowano także odzysk tzw. szarej wody. Będzie ona wykorzystywana na potrzeby obsługi pomieszczeń sanitarnych oraz prac porządkowych.
Przeczytaj także: LPP przygotowuje się do uruchomienia nowego magazynu e-commerce w Pruszczu Gdańskim
Ponadto przewidziano system rekuperacji w pomieszczeniach biurowych, umożliwiający odzysk nawet do 95 proc. ciepła oraz system BMS (Building Management System). Pozwoli on na integrację automatyki, elementów monitoringu pracy urządzeń i zużycia energii, a także instalacji technicznych obiektu. Zastosowano świetliki na dachu i system progresywnego oświetlenia LED. Będzie on dopasowywał jego natężenie do warunków pogodowych i pory dnia. Wszystkie te rozwiązania mają wpłynąć na komfort pracy oraz oszczędności w zakresie wykorzystania zasobów naturalnych.
Ruszył proces rekrutacji
Gdańska spółka rozpoczęła już wstępny etap rekrutacji na stanowiska funkcyjne w Brześciu Kujawskim. Firma poszukuje m.in.: kierowników sekcji, brygadzistów oraz operatorów wózków widłowych. Pod koniec roku LPP uruchomi główną fazę rekrutacji. Obejmie ona pozostałe miejsca pracy, niezbędne do funkcjonowania Centrum. Firma poszukuje przede wszystkim pracowników magazynu oraz osób odpowiedzialnych za pakowanie towaru. Do końca pierwszego kwartału 2022 r. LPP planuje utworzyć 500 miejsc pracy. Informacje na temat aktualnie prowadzonych rekrutacji oraz formularz kontaktowy dla osób zainteresowanych pracą dostępne są na stronie internetowej LPP.
O LPP S.A.
LPP jest polską firmą rodzinną. Jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przez 30 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą. Sprzedaje kolekcje na 26 rynkach stacjonarnych. W tym w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Helsinki, Tel Awiw czy Moskwa. Oferta online dostępna jest na 31 rynkach. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka posiada sieć ponad 2000 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni przekraczającej 1,6 mln m2. W oparciu o globalną sieć zaopatrzenia polski producent odzieży dystrybuuje rocznie przeszło 259 mln sztuk odzieży na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla blisko 22 tys. osób. Pracują oni w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20. Należy też do prestiżowego indeksu MSCI Poland.