Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

„Przewidujemy mniejsze niż zazwyczaj akcje promocyjne” – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP

Firma zmaga się z problemami o zasięgu globalnym, jak choćby problemy z transportem czy dostępność kontenerów

przez Julia Szypulska
22 października 2021
w Wywiady
1
Przemysław Lutkiewicz, Prezes zarządu LPP S.A.

Przemysław Lutkiewicz, Prezes zarządu LPP S.A.

Kolekcja zimowa może trafić do klientów z opóźnieniem. Powód? Problemy z transportem i opóźnienia w dostawach. Dobra wiadomość jest taka, że niektóre marki z portfela LPP wygrały w pandemicznej rzeczywistości. O sukcesach i wyzwaniach czekających firmę opowiada portalowi Retail Journal Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

Julia Szypulska: W komunikacie prasowym powiedział Pan, że nad spółką LPP „gromadzą się czarne chmury”. Które z wyzwań wymienionych przez Pana, takich jak problemy z transportem – opóźnienie dostaw kontenerów, wzrost kosztów transportu, inflacja oraz wiele innych, mogą okazać się najtrudniejsze do zniwelowania?

Podobne artykuły

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent

„Cały rynek przechodzi transformację modelu biznesowego i musi szybko dostosować działalność pod wymogi klientów” – mówi Grzegorz Mroczek, Cream

Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP: Z naszej perspektywy do największych wyzwań w najbliższych kwartałach zaliczamy te dotyczące transportu, a więc problemy z dostępnością kontenerów i spowolnienie w przewozie kolejowym oraz drogą morską. Dla LPP szczególnie istotne są wynikające z tego opóźnienia w dostawach, zwłaszcza, że będąc w fazie dynamicznego rozwoju, potrzebujemy regularnego uzupełniania towaru. Dotyczy to nie tylko asortymentu sklepów, ale również sprzętu potrzebnego do pracy różnych działów, aby nasza firma na co dzień mogła funkcjonować bez zarzutu. Tymczasem nasi klienci już niebawem mogą odczuć skutki tych trudności w sklepach, ponieważ część kolekcji zimowych może pojawić się później niż to pierwotnie planowaliśmy.

Wyzwania związane z opóźnieniami w transporcie dotyczą dziś wielu firm, nie tylko z branży odzieżowej. A ponieważ wspomniane zjawiska przyjmują wymiar globalny i wynikają z zewnętrznych uwarunkowań, to z poziomu przedsiębiorstwa trudno jest je niwelować. Równocześnie jednak w LPP staramy się przeciwdziałać ich negatywnym skutkom we własnym zakresie.

Lek na problemy z transportem? Zamówienia z wyprzedzeniem i przeniesienie części produkcji

Jak zamierzają Państwo niwelować te trudności?

Z jednej strony nie mamy wpływu na opóźnienia w transporcie, z drugiej jednak, mogąc tę sytuację przewidzieć, jesteśmy w stanie się do niej przygotować. Biorąc to pod uwagę, uznaliśmy, że trzeba przyspieszyć produkcję, tzn. składać zamówienia na nowe kolekcje z odpowiednim wyprzedzeniem. W ten sposób zyskujemy więcej czasu na transport towaru, co powinno pomóc w sytuacji opóźnień. Podjęliśmy również decyzję o przeniesieniu części produkcji bliżej naszych rynków zbytu – do Turcji, skąd towary szybciej będą przedostawać się do naszych Centrów Dystrybucyjnych i Fulfillment Centers zlokalizowanych w tej części świata. Cały czas pracujemy też nad usprawnieniami w logistyce, by minimalizować problem „ostatniej mili”, czyli końcowego etapu dystrybucji – do odbiorcy finalnego, gdzie z kolei doświadczamy rosnącej presji na skracanie czasu dostawy do salonów czy bezpośrednio do klientów w e-commerce.

Jak te wyzwania przełożą się na sytuację firmy?

Spodziewamy się, że mogą one wpłynąć na ograniczoną dostępność oferty dla klientów. Opóźnienia, których już doświadczamy w wybranych grupach asortymentowych, czy też przypuszczalne braki w towarach, przełożą się na poziom wyprzedaży. Przewidujemy mniejsze niż zazwyczaj akcje promocyjne. Ponadto rosnące koszty produkcji czy inflacja mogą też spowodować obniżenie przyszłorocznych marż.

Zobacz także: Budowa centrum dystrybucyjnego LPP w Brześciu Kujawskim na półmetku

Poradziły sobie te marki, które były łatwo dostępne dla klientów

Z jednej strony ostatnie wyniki sprzedaży LPP mogą cieszyć, ale komunikat Państwa spółki od razu przełożył się wprost na spadek notowań spółki na GPW. Jak Pan skomentuje tę sytuację?

Nie mamy w zwyczaju komentowania zachowania kursu giełdowego naszych akcji. To są pochodne postrzegania spółki i jej perspektyw przez naszych akcjonariuszy i to im pozostawiamy decyzje inwestycyjne.

Które marki z portfela LPP okazały się najsilniejsze w pandemicznej rzeczywistości?

Z perspektywy całej branży handlowej w pandemicznej rzeczywistości najlepiej poradziły sobie te marki, które były łatwo dostępne dla klientów mimo lockdownów. W naszym przypadku oznaczało to umocnienie flagowej marki Reserved, co było możliwe dzięki jej silnej pozycji w kanale online. Szeroki zasięg e-sklepu oraz jego bogaty asortyment przyczyniły się do tego, że czas ograniczeń w handlu stacjonarnym nie zaszkodził Reserved. Klienci mieli bowiem łatwy i wygodny dostęp do oferty przez internet oraz równie komfortowe opcje dostawy zamówień.

W tym okresie bardzo dobrze radził sobie także Sinsay, którego salony w dużej mierze zlokalizowane były w retail parkach. Te zaś nie były objęte ograniczeniami w taki sam sposób jak centra handlowe, a ze względu na brak powierzchni wspólnych czy dostęp do sklepów bezpośrednio z zewnątrz, w czasie pandemii budziły też poczucie bezpieczeństwa wśród klientów. Przyczyniło się to do wzrostu znaczenia marki Sinsay w ofercie LPP.

Więcej: LPP podsumowuje II kwartał. Sprzedaż wzrosła o 71 proc.

Tags: LPP
ShareTweet

Podobne artykuły

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała
Centra handlowe

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble
Centra handlowe

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC
Centra handlowe

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent
Centra handlowe

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent

Grzegorz Mroczek Cream property Advisors
Centra handlowe

„Cały rynek przechodzi transformację modelu biznesowego i musi szybko dostosować działalność pod wymogi klientów” – mówi Grzegorz Mroczek, Cream

Przemysłąw Lutkiewicz, LPP
Centra handlowe

„Przywróciliśmy funkcjonowanie ok. 25 proc. naszych salonów stacjonarnych na Ukrainie” – mówi Przemysław Lutkiewicz, LPP

Następny artykuł
Duże zmiany w Atrium Plejada w Bytomiu

Duże zmiany w Atrium Plejada w Bytomiu

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version