Allegro ogłosiło przejęcie 100 proc. udziałów w Mall Group a.s. – jednej z największych platform e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej. Transakcja ta będzie kosztowała polskiego giganta sprzedaży internetowej ponad 880 mln euro, czyli 4 mld zł.
Allegro ma ambitne plany – chce się stać liderem rynku e-commerce w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Połączenie z Grupą Mall ma umocnić jego pozycję i przybliżyć do realizacji celu. Przejmowany biznes obejmuje aktywa e-commerce Grupy Mall oraz aktywa logistyczne WE|DO w Czechach, Słowacji, Węgrzech, Słowenii, Chorwacji i Polsce.
Kupujący będą mogli liczyć na lepszy wybór, atrakcyjne ceny i większą wygodę. Wspólna baza około 135 tys. sprzedawców pozwoli wystawić ofertę na platformie i sprzedawać w całym regionie. (…) Po połączeniu z Grupą Mall nasza pozycja w Polsce, Czechach, Słowacji, Słowenii, Węgrzech i Chorwacji, czyli na rynku detalicznym o wartości ponad 1,1 bln PLN obejmującym ponad 70 mln konsumentów, pozwoli nam stworzyć silny, międzynarodowy zespół w obszarach technologii, e-commerce i logistyki – mówi François Nuyts, prezes Allegro.
Europejska ekspansja
Klienci nowej powiększonej platformy będą mogli skorzystać z programu lojalnościowego Smart!, darmowych dostaw, produktów fintech Allegro Pay, własnych usług logistycznych One, czy platformy B2B. Sprzedawcy będą mogli zaś działać efektywniej, wystawiając produkty regionalnie oraz korzystając z innowacyjnych rozwiązań i produktów reklamowych.
Więcej: Duże marki wchodzą na serwisy marketplace. Albo zakładają własne
Wynikiem przeprowadzenia transakcji będzie niemal podwojenie całkowitego rynku grupy w krajach o bardzo atrakcyjnych wskaźnikach gospodarczych i wysokim potencjale wzrostu. Planowane połączenie umożliwi również sprawne pozyskiwanie i onboarding sprzedawców międzynarodowych oraz pomoże wszystkim dotrzeć do nowych klientów. Dzięki wykorzystaniu 20-letniego doświadczenia Allegro w segmencie zakupów online, wspólna platforma będzie mogła zwiększać marżę i pozyskiwać dodatkowe źródła przychodów, wspierając tym samym dalszy rozwój połączonej grupy.
Jesteśmy bardzo podekscytowani perspektywami, jakie rozciągają się przed nami. Nasz model biznesowy idealnie pasuje do grupy prowadzącej tak duży marketplace. Dodatkowo oferujemy dostęp do rozbudowanej infrastruktury ostatniej mili i zaplecza operacyjnego w krajach, w których działamy. Rozpoczęliśmy również rozwój biznesu 3P i chętnie skorzystamy z bezkonkurencyjnego doświadczenia Allegro w tym zakresie – mówi Jan Hanuš, prezes Grupy Mall.
Biznes 3P
Grupa Mall zbudowała jedne z wiodących firm e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej dzięki połączeniu dużej bazy aktywnych klientów bardzo popularnych marek konsumenckich i doświadczonych zespołów obsługujących różne rynki krajowe. Planowana transakcja zapewni grupie możliwość realizacji zamówień na rynki zagraniczne przez Grupę Mall i dostęp do infrastruktury logistycznej w ramach ostatniej mili. Allegro natomiast wniesie swoją wiedzę na temat biznesu 3P i najnowocześniejszą technologię, aby wspólnie rozwijać się szybciej. W ten sposób obie firmy w pełni wykorzystają swoje mocne strony, tworząc prawdziwie międzynarodowe, biznesowe koło zamachowe, napędzane know-how zespołów połączonych organizacji. Allegro wzmocni biznes 3P Grupy Mall, więc przewidywany jest również wzrost rentowności, dzięki znacznie większemu wyborowi ofert i częstotliwości transakcji.