Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Opłaty od przychodów e-commerce? ZPPHiU protestuje

"Nie ma w tym momencie podstaw do wprowadzania nowych opłat na rzecz centrów"

przez Radosław Święcki
23 listopada 2021
w E-commerce
3
Fot. Depositphotos

Fot. Depositphotos

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) sprzeciwia się wprowadzeniu zapisów dotyczących rozliczenia sprzedaży realizowanej w e-commerce przez korzystających z przestrzeni handlowej w galeriach.

„Nie ma podstaw do nowych opłat”

Centra handlowe dostrzegły szansę na dodatkowy zarobek w postaci opłat związanych z działalnością sklepów internetowych marek obecnych w centrach handlowych. Oczekiwanie wprowadzenia nowych opłat za handel odbywający się poza murami centrów budzi oczywisty sprzeciw – czytamy w stanowisku wydanym przez Zarząd ZPPHiU.

Zdaniem Związku nie ma w tym momencie podstaw do wprowadzania nowych opłat na rzecz centrów. Niestety – jak pisze ZPPHiU – pojawiają się nieuzasadnione prawnie klauzule narzucające regulacje w zakresie opłat od przychodów najemców z kanału e-commerce. Mniejsze firmy coraz częściej są zmuszane do podpisywania bezpodstawnych umów z klauzulami dotyczącymi opłat za e-commerce.

Podobne artykuły

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi

Super-Pharm podsumował wyniki nowej aplikacji – ponad 50 tys. zamówień w 3 miesiące

Oddaj, nie wyrzucaj! CCC i InPost zachęcają: daj swoim butom i ubraniom drugie życie

Nie możemy zgodzić się z roszczeniami centrów handlowych dotyczącymi przychodów uzyskiwanych przez nasze firmy w kanale e-commerce. Pandemia wymusiła ogromną mobilizację i nakłady w rozwój handlu w sieci po stronie firm handlowych – pisze ZPPHiU.

Oprócz finansowania infrastruktury sprzedażowej, ponosimy wysokie koszty logistyczne, transakcyjne. Nadal inwestujemy w marketing, promocje, prezentację produktów online. To są nakłady, z którymi centra handlowe nie mają nic wspólnego. Samoistnym benefitem dla centrów handlowych tej sytuacji jest zwiększenie odwiedzalności, która nadal pozostaje niższa w porównaniu do okresu sprzed pandemii. To klient pozyskany przez nas przychodzi po odbiór towaru do centrum gdyż zapewne rozważa skorzystanie z pozostałej oferty galerii handlowej. Inaczej wybrałby dostawę do domu czy paczkomatu – dodaje.

„e-commerce odbywał się bez udziału centrów handlowych”

Związek zwraca uwagę, że rozwój kanałów e-commerce był możliwy wyłącznie dzięki inwestycjom firm handlowych i odbywał się bez jakiegokolwiek udziału centrów handlowych. Handel w sieci nadal wymaga dużych nakładów finansowych i operacyjnych w rozwój i podtrzymanie efektywności tego kanału.

Przychody obciążone są wysokimi kosztami transakcyjnymi, które ponoszą firmy handlowe. Kosztowne są też operacje logistyczne. Nie ograniczają się one jedynie do firm kurierskich (a te wraz z cenami transportu na całym świecie gwałtownie rosną). Istotny jest proces obsługi zwrotów oraz pakowania. Ponadto sprzedaż on-line podlega takim samym obciążeniom fiskalnym jak sprzedaż tradycyjna.

Zobacz też: e-commerce u naszych sąsiadów

 

Tags: E-commerce
ShareTweet

Podobne artykuły

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują
E-commerce

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech
E-commerce

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi
E-commerce

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi

Super-Pharm podsumował wyniki nowej aplikacji – ponad 50 tys. zamówień w 3 miesiące
E-commerce

Super-Pharm podsumował wyniki nowej aplikacji – ponad 50 tys. zamówień w 3 miesiące

Oddaj, nie wyrzucaj! CCC i InPost zachęcają: daj swoim butom i ubraniom drugie życie
E-commerce

Oddaj, nie wyrzucaj! CCC i InPost zachęcają: daj swoim butom i ubraniom drugie życie

Santander Consumer Bank: Budowanie customer experience trzeba zacząć od doświadczeń pracowników
E-commerce

Santander Consumer Bank: Budowanie customer experience trzeba zacząć od doświadczeń pracowników

Następny artykuł
W Czorny Weekend Galeria Katowicka puści klientów w skarpetkach

W Czorny Weekend Galeria Katowicka puści klientów w skarpetkach

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version