Jak Polacy kupowali przed Świętami? Przede wszystkim wirtualnie. Gorączka zakupów przyniosła w grudniu w sklepach internetowych 40 proc. więcej transakcji w porównaniu z 2020 rokiem. Platforma Shoper informuje, że ich wartość wzrosła o 53 proc.
Zakupy online z roku na rok są coraz powszechniejsze. A oferta sklepów internetowych lepiej dopasowana do potrzeb Polaków, którzy w miejsce sprzedaży stacjonarnej wybierają chętniej tę internetową. Jak wynika z naszych danych zebranych na platformie Shoper, w grudniu 2021 roku sklepy sprzedające w kanale online zanotowały znaczny wzrost liczby i wartości transakcji w porównaniu z rokiem poprzednim – komentuje Artur Halik, Head of Sales w Shoper.
Między 1. a 24. grudnia 2021 r., w sklepach internetowych Shoper liczba transakcji wzrosła o 40 proc. w porównaniu do podobnego czasu w 2020 roku. Ich wartość o 53 proc.
Branża odzieżowa na prowadzeniu
W tygodniu poprzedzającym Boże Narodzenie (13-19.12), w sklepach internetowych Shoper wartość transakcji wzrosła o 66 proc. względem tygodnia poprzedzającego Święta w 2020 roku (14-20.12). Liczba zamówień była większa o 55 proc.
Przeczytaj także: „Do akcji promocyjnych trzeba się wcześniej przygotować” – mówi Artur Halik, Shoper
Przez ostatnie siedem dni przed Wigilią wartość transakcji była większa niż w podobnym tygodniu 2020 roku o 71 proc. Liczba transakcji wzrosła o 62 proc. niż przed rokiem. Najlepszy pod względem sprzedaży okazał się 13 grudnia – wtedy wartość zamówień w sklepach internetowych Shoper była w grudniu największa.
Od 1. do 24. grudnia, największy wzrost wartości zamówień względem tego samego okresu w 2020 roku, zanotowały branże:
- odzieżowa (104 proc.),
- dom i ogród (47 proc.),
- auto-moto (47 proc.),
- komputerowa (46 proc.),
- upominki i akcesoria (39 proc.).
Kolejny wzrost w 2022 roku
Odzież sprzedawała się też najlepiej na tydzień przed Wigilią. W porównaniu z podobnym tygodniem w 2020 roku, sklepy z tej kategorii zanotowały wzrost wartości zamówień na poziomie 129 proc. Za nimi: auto-moto (76 proc.), dom i ogród (67 proc.), komputery (66 proc.), sport i podróże (65 proc.).
Rok 2021 kończymy znowu z większą liczbą kupujących w sieci. Jak wynika z ostatniego badania Gemius, odsetek Polaków robiących zakupy w sieci wzrósł w stosunku do poprzedniego roku o 4 p.p. W 2022 roku spodziewamy się kolejnego wzrostu. Internet jeszcze częściej będzie dla Polaków kanałem pierwszego wyboru przy okazji poszukiwań różnych produktów i usług. Jego największą przewagą jest nieograniczona dostępność sklepów internetowych oraz coraz większa wygoda i bezpieczeństwo zakupów na odległość – ocenia Artur Halik.
O Spółce
Shoper S.A. to właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy pod tą samą nazwą dla rynku ecommerce. Spółka oferuje kompleksowy ekosystem wspierający użytkowników w prowadzeniu, zarządzaniu i rozwoju własnej sprzedaży online. W ramach usług dodatkowych udostępnia m.in. wsparcie w obszarze marketingu, logistyki czy płatności.