Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

„Do akcji promocyjnych trzeba się wcześniej przygotować” – mówi Artur Halik, Shoper

Czwarty kwartał sprzyja zakupom internetowym, jak i tworzeniu nowych sklepów

przez Julia Szypulska
4 listopada 2021
w Wywiady
0
Artur Halik, Head of Sales na platformie sklepów internetowych Shoper

Artur Halik, Head of Sales na platformie sklepów internetowych Shoper

O tym, że w obecnych czasach trudno wygrać na rynku tylko ceną, o sytuacji sklepów internetowych i tym, jak sklepy internetowe powinny się przygotować do gorączki przedświątecznych zakupów – radzi w rozmowie dla Retail Journal Artur Halik, ekspert z platformy Shoper.

Julia Szypulska: Przed nami najgorętszy sprzedażowo okres w roku. Jak sklepy internetowe powinny się do niego przygotować, żeby przywiązać klienta na dłużej?

Podobne artykuły

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent

„Cały rynek przechodzi transformację modelu biznesowego i musi szybko dostosować działalność pod wymogi klientów” – mówi Grzegorz Mroczek, Cream

Artur Halik, Head of Sales na platformie sklepów internetowych Shoper:  Black Friday z roku na rok bije rekordy sprzedaży. W ubiegłym roku zaowocowało to rozciągnięciem go do Black Week, jednak efekty wzmożonego ruchu zakupowego odczuwalne były nawet przez cały listopad. W tym roku, jak wynika z badania przeprowadzonego wśród właścicieli sklepów internetowych Shoper, sprzedawcy też chcą maksymalnie wykorzystać czas sprzyjający większym zakupom. Większość z nich planuje specjalne akcje promocyjne na cały Black Week – wskazuje na to niemal 70 proc. pytanych przez nas sprzedawców.

Skuteczne kampanie produktowe

Najpopularniejszą planowaną formą akcji promocyjnych w nadchodzący Black Friday będzie rabat procentowy – wskazało go 76 proc. pytanych właścicieli sklepów internetowych. Drugą popularną opcją okazała się darmowa dostawa, deklarowana przez 44 proc. sprzedawców. Na kolejnych miejscach znalazły się rabat kwotowy (28 proc.), progi rabatowe (21 proc.). Niespełna 20 proc. właścicieli e-sklepów biorących udział w badaniu zadeklarowało darmową dostawę na wybrane metody dostaw, a 15 proc. sprzedawców stworzy specjalne zestawy promocyjne.

Jako najskuteczniejsze działania reklamowe, pomagające odnieść sprzedażowy sukces w czasie Black Friday, właściciele sklepów wskazują kampanie produktowe w Google (45 proc.). 33 proc. sprzedawców deklaruje zmianę wyglądu strony, a nieco ponad 30 proc. planuje kampanie produktowe na Facebooku.

Zobacz także: Customer Experience w e-commerce. W co powinny inwestować sklepy?

Listopadowe szaleństwo jest motywacją dla sprzedawców do wprowadzenia usprawnień w swoich sklepach internetowych, mogących zaprocentować zarówno w czasie Black Friday, jak i później, przyciągając klientów na dłużej. Jak wynika z raportu Shoper, trzech na dziesięciu właścicieli e-sklepów uruchomi w nich system rekomendacji produktowych, aby algorytm podpowiadał kupującym produkty powiązane z ich zakupem, które mogą być dla nich również interesujące. Co piąty sprzedawca internetowy planuje uruchomienie programu lojalnościowego, około 10 proc. osób prowadzących sprzedaż online planuje uruchomić dodatkowe metody płatności, a blisko 7 proc. rozszerzyć metody dostawy, aby klient mógł spersonalizować dostawę zamówienia według własnych preferencji.

Nowoczesny sklep internetowy musi dziś bowiem nie tylko kusić ciekawym asortymentem i konkurencyjną ceną, ale także kompletną obsługą, w której zawiera się już i wygląd sklepu, i funkcjonalności, jakie udostępnia odwiedzającym.

Na rynku nie wygra się już samą ceną

Polacy lubią okazje, ale czy zawsze niskie ceny są największą przewagą konkurencyjną sklepów internetowych?

Cena odgrywa ważną rolę podczas podejmowania decyzji zakupowych, zwłaszcza przy okazji takich świąt sprzedażowych, jak Black Friday, ale z roku na rok przybywa klientów, szukających w sklepach internetowych czegoś więcej. Dziś, by stworzyć wyraźną przewagę konkurencyjną na rynku e-commerce, nie wystarczy już grać samą ceną.

Stare powiedzenie “co tanie, to drogie”, wielokrotnie sprawdziło się podczas zakupów online, dlatego nowocześni, świadomi klienci chcą być w pierwszej kolejności dobrze obsłużeni na stronie danego sklepu. Szukają takich sklepów i firm, które dbają o bezpieczeństwo zakupów, oferują łatwą w nawigowaniu, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych, stronę, oraz udostępniają wygodny proces zakupowy. Od przeglądania oferty sklepu, przez wybór bezgotówkowych metod płatności, po szybką wysyłkę do rąk własnych lub paczkomatu.

Bardzo ważna wciąż pozostaje nisza, w jakiej sklep sprzedaje i poszukiwanie wyróżnika na tle konkurencji, a także dostępność towaru – im szybciej klient może wejść w jego posiadanie, tym lepiej. Długie oczekiwanie na realizację zamówienia zniechęca do robienia zakupów.

Ogromny wzrost sprzedaży rok do roku

Jak wyglądają wzrosty sprzedaży w tym okresie?

Na platformie sklepów internetowych Shoper, ubiegłoroczny Black Friday zaowocował względem roku 2019, 62-procentowym wzrostem liczby zamówień, a wartość transakcji wzrosła o 53 proc.

Jednak wysokie wyniki sklepy osiągały na długo przed Czarnym Piątkiem. Porównując poziom sprzedaży w sklepach Shoper na przestrzeni października i listopada, rok 2020 zaowocował wzrostem sprzedaży o 25% (przy 15-procentowym wzroście w 2019 roku). Co więcej, już w połowie listopada 2020 roku sklepy działające na oprogramowaniu Shoper odnotowały wynik przekraczający wartość transakcji za cały listopad 2019.

Liczba transakcji rok do roku wzrosła o 88 proc., dając ponad 90-procentowy wzrost przychodów. Jeśli porównać wyniki ubiegłorocznego Czarnego Piątku, z wynikami osiąganymi w “zwykły” handlowy piątek poprzedzający Black Friday, można zobaczyć, że liczba zamówień wzrosła o 154 proc., a ich wartość o 161 proc.

Które kategorie sklepów odnotowują najwyższe wzrosty?

Zdrowie i uroda, Dom i ogród, Odzież, Elektronika, oraz Artykuły dziecięce to branże, które odnotowały w zeszłym roku – względem Black Friday 2019 – najwyższe wyniki. Co ważne, 43 proc. wszystkich wykonanych w Czarny Piątek transakcji, miało miejsce w sklepach z segmentów Zdrowie i Uroda oraz Odzież. Duży sukces na rynku e-commerce odniosła także branża Delikatesy, która w czasie pandemii rosła w siłę, odnotowując w Black Friday dwukrotny wzrost sprzedaży (262 proc.). Ale wzrosty zauważalne są w niemal każdej branży – Black Friday z roku na rok przyciąga coraz więcej klientów, kuszonych akcjami sprzedażowymi.

Do akcji promocyjnych trzeba się przygotować

Czy czwarty kwartał roku to także okres, w którym powstaje więcej sklepów internetowych?

Czwarty kwartał sprzyja tak zakupom online, jak i powstawaniu sklepów internetowych. Duże zainteresowanie uruchomieniem sprzedaży online notujemy również w pierwszej połowie roku, kiedy realizowane są np. postanowienia noworoczne związane z uruchomieniem nowych biznesów i sprzedaży online, ale na pewno jesień i organizowane wtedy akcje sprzedażowe takie jak czyszczenie magazynów, również motywują do otwierania nowych i kolejnych e-sklepów. Koniec roku sprzyja sprzedaży w wielu branżach – od art. dziecięcych i szkolnych, po świąteczne prezenty, które można oferować w zasadzie w każdym sklepie.

Żeby jednak rzeczywiście skorzystać z potencjału Black Friday i podobnych okazji, trzeba się na nie przygotować ze swoim sklepem odpowiednio wcześniej. Należy w tym celu zaplanować m.in. komunikację do klientów, uruchomić kampanie reklamowe, mogące sprowadzić ruch na stronę oraz oczywiście przygotować sklep na ewentualność zwiększonego ruchu. Nie uda się tego wszystko zrobić tydzień przed Black Friday.

Zobacz także: Raport PromoTraffic: gdzie w Europie rozwijać biznes e-commerce?

Tags: Shoper
ShareTweet

Podobne artykuły

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała
Centra handlowe

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble
Centra handlowe

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC
Centra handlowe

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent
Centra handlowe

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent

Grzegorz Mroczek Cream property Advisors
Centra handlowe

„Cały rynek przechodzi transformację modelu biznesowego i musi szybko dostosować działalność pod wymogi klientów” – mówi Grzegorz Mroczek, Cream

Przemysłąw Lutkiewicz, LPP
Centra handlowe

„Przywróciliśmy funkcjonowanie ok. 25 proc. naszych salonów stacjonarnych na Ukrainie” – mówi Przemysław Lutkiewicz, LPP

Następny artykuł
Empik – jeden z pierwszych sklepów internetowych w Polsce, obchodzi urodziny

Empik - jeden z pierwszych sklepów internetowych w Polsce, obchodzi urodziny

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version