Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Polacy coraz chętniej korzystają z usług online na żądanie

Ostatnie dwa lata to ogromny wzrost popularności e-commerce w Polsce

przez Redakcja
20 maja 2023
w E-commerce
0

Polacy masowo zaczęli kupować w internecie nie tylko ubrania, dodatki czy elektronikę, ale również żywność i pozostałe podstawowe artykuły pierwszej potrzeby. Rosnący trend cyfryzacji kolejnych aspektów życia codziennego wyraźny jest również w sposobie wyszukiwania i kupowania wszelkiego typu usług. Z pomocą wyspecjalizowanych serwisów internetowych coraz większa liczba osób znajduje, rezerwuje i nabywa usługi w wielu segmentach rynku, jak  np. budowy i remonty, usługi księgowe, porady prawne, szeroko pojęte usługi dla domu, transport, czy pielęgnacja zdrowia i urody. Ten silny trend buduje rynek tzw. usług online na żądanie, na którym usługobiorca znajduje dzięki serwisowi internetowemu dedykowaną dla siebie konkretną usługę.

Rynek usług na żądanie stale rośnie

Według danych Oferteo.pl, wiodącego w Polsce internetowego reverse marketplace – działającego w modelu na żądanie w segmencie firm usługowych, w ciągu ostatnich dwóch lat liczba nawiązanych za pośrednictwem serwisu kontaktów pomiędzy zleceniodawcami a wykonawcami wzrosła ponad 2-krotnie.

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Eksperci z Infinity Research szacują, że wielkość całego rynku usług oferowanych online na żądanie w Polsce wyniosła w 2020 r. 9,9 mld USD, według estymacji w 2021 r. rynek wzrósł o 25 proc. do 12,4 mld USD. Prognozy są bardzo optymistyczne, analitycy przewidują, że do 2025 r. osiągnie on wartość 76 mld USD (CAGR 50,3 proc.).

Pandemia wpłynęła na rozwój ecommerce

Ostatnie 24 miesiące to bez wątpienia korzystny czas dla całego szerokiego segmentu e-commerce. Jednak pandemia COVID-19 jedynie przyśpieszyła i tak już dynamicznie rosnący rynek. Konsumenci, którzy nie mieli wcześniej styczności z e-handlem czy poszukiwaniem i nabywaniem usług w internecie, mogli poznać niekwestionowane zalety tego kanału, dzięki czemu po „odmrożeniu” gospodarki zostali nadal w świecie online.

Praktycznie od początku e-commerce w Polsce przyglądam się temu rynkowi i muszę stwierdzić, że tak dynamicznych zmian jak w ostatnich 2 latach jeszcze nie widziałem. Równocześnie, co jest naturalnie zrozumiałe, rosną wymagania klientów. Niegdyś dostawa produktów w 24h była mocnym wyróżnikiem, dziś jest już niemal standardem. Co więcej wykształca się q-commerce (ang. quick commerce), czyli dostawa nawet w kilkanaście minut – komentuje Karol Grygiel, członek zarządu odpowiedzialny za dział marketingu Oferteo.

Platforma Oferteo.pl również stawia na szybkość. Działa ona w modelu na żądanie, gdzie zlecający określa potrzebę, a wykonawcy składają mu oferty. Dzięki temu, jedno zlecenie umożliwia otrzymanie wielu natychmiastowych, dostosowanych ofert, z których może wybrać zleceniodawca.

Przeczytaj także: eobuwie.pl rozwija sprzedaż zagraniczną

Czym jest reverse marketplace?

Pojęcie reverse marketplace jest bardzo szerokie. Dotyczy bardzo zróżnicowanych segmentów rynku działających w modelu na żądanie, na którym działają takie firmy jak Uber, Booksy czy właśnie Oferteo. Nasza marka jest liderem na rynku usług, pod względem liczby wizyt użytkowników, gdzie zleceniodawca określa szczegóły zlecenia oraz termin wykonania usługi, po czym otrzymuje konkretne oferty od wykonawców. Ta forma znacznie skraca proces wyszukiwania i wyboru odpowiedniego wykonawcy przez zleceniodawcę. Z drugiej strony wykonawcy mają dostęp do konkretnych, sparametryzowanych zleceń – dodaje Karol Grygiel.

Rosnąca penetracja i świadomość e-commerce w Polsce, postępująca cyfryzacja codziennego życia, a także wygoda oraz wzrost zamożności społeczeństwa mają wpływ na coraz większe zainteresowanie usługami online na żądanie w Polsce. Analizy Infiniti Research wskazują, że globalny i europejski rynek usług dla domu oferowanych online na żądanie, będzie bardzo dynamicznie rósł. Ważnym czynnikiem jest tu przede wszystkim wygoda i szybkość znajdywania oraz dużej dostępności specjalistów. Serwisy oferujące usługi online na żądanie na świecie zapewniają w wielu przypadkach dostęp do szerokiej gamy usług, co ogranicza potrzebę korzystania z wielu serwisów jednocześnie.

Przeczytaj także: Sklep online – koszt założenia

Oferteo.pl współpracuje z prawie 500 tys. wykonawcami i dostawcami. Dzięki tak dużej bazie platforma może się pochwalić 10 milionami nawiązanych kontaktów pomiędzy zlecającymi a wykonawcami od początku swojej działalności. W 2021 r. platformę Oferteo.pl odwiedziło blisko 27 mln użytkowników.

Łączymy zleceniodawców z wykonawcami w wielu branżach. Wiodące z nich to m.in. budowa domów, odnawialne źródła energii, remonty i wykończenie wnętrz, kredyty, leasing, porady prawne, księgowość, tworzenie stron internetowych, czy sprzątanie – komentuje Karol Grygiel.

W ostatnim roku obrotowym (zakończonym 31.03.2021) Oferteo.pl pomogło nawiązać kontakt pomiędzy zleceniodawcami i wykonawcami 2,5 mln razy, z kolei liczba zleceń wyniosła 1,35 mln.

Statystyki Oferteo.pl w poszczególnych latach obrotowych (12 miesięcy zakończonych 31 marca):


O Oferteo.pl

Oferteo.pl to wiodący w Polsce internetowy reverse marketplace. Działa w modelu na żądanie w segmencie firm usługowych. Od blisko dekady Oferteo jest zdecydowanym liderem w kraju pod względem liczby wizyt użytkowników w porównaniu do bezpośredniej konkurencji. Od początku swojej działalności Oferteo pozwoliło nawiązać 10 mln kontaktów między zlecającymi i wykonawcami.

ShareTweet

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków
E-commerce

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie
E-commerce

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?
E-commerce

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują
E-commerce

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech
E-commerce

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi
E-commerce

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi

Następny artykuł
PRCH: „Obroty w centrach handlowych w grudniu 2021 r. osiągnęły poziom sprzed pandemii”

PRCH: "Obroty w centrach handlowych w grudniu 2021 r. osiągnęły poziom sprzed pandemii"

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version