Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

721,2 mln zł ze sprzedaży w 2021 r. – Answear.com wypracował rekordowe wyniki

Spółka odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 67 %

przez Redaktor
30 marca 2022
w E-commerce
0
Prezes Answear

Krzysztof Bajorek, Prezes Answear

  • Znane są wyniki Answear, uzyskane w 2021 roku
  • Sprzedaż online marki Answear wyniosła w 2021 roku ponad 721 mln złotych
  • W porównaniu z rokiem 2020 firma zanotowała wzrost o 66,6%

Znane są wyniki spółki Answear w 2021 roku. Answear.com, wiodący e-commerce sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, wypracował 281,9 mln zł sprzedaży online w IV kwartale 2021 roku. To oznacza wzrost o 77,8 % w porównaniu do analogicznego okresu 2020 roku. Sprzedaż online w całym 2021 r. wyniosła 721,2 mln zł i wzrosła o 66,6 proc. w porównaniu do 2020 roku.

Znamy wyniki sprzedaży Answear w 2021 roku

Wzrost sprzedaży przekłada się na osiągnięcie przychodów ze sprzedaży, wg. sprawozdawczości MSSF, w kwocie 683,5 mln zł. To wzrost o 66,9 % w porównaniu do 2020 roku. Zaraportowana EBITDA osiągnęła wartość  46,3 mln zł, a zysk netto wyniósł 22,9 mln zł. Osiągnięte w 2021 r. wyniki stawiają Answear.com w czołówce podmiotów z branży

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Miniony rok pod wieloma względami był dla nas przełomowy. Osiągnęliśmy rekordowe wyniki zarówno pod względem wzrostu sprzedaży  jak i rentowności. Dla spółki był to rok dużych inwestycji i zagospodarowywania środków pozyskanych w IPO. Z dumą możemy stwierdzić, że w 2021 r. spełniliśmy wszystkie założenia komunikowane w prospekcie. Zrealizowaliśmy każdy z zapowiadanych celów, a niektóre nawet z nawiązką.

Przede wszystkim dynamicznie zwiększyliśmy ofertę produktową. Z 87 tys. produktów znajdujących się w sprzedaży pod koniec 2020 roku do 145 tys. na koniec 2021 roku. Planowane na okres 2-3 lat zwiększenie proponowanej klientom liczby 150 tys. produktów i  500 marek zrealizowaliśmy niemalże w całości w ciągu 1 roku. Ofertę powiększyliśmy głównie w segmencie marek premium oraz średniej półki cenowej, a nasi klienci mogą teraz wybierać spośród takich nowych marek jak: Penny Black, Max Mara Leisure, Victoria Beckham, Stella McCartney, Samsoe Samsoe, Sisley, United Colors of Benetton, Superdry, Boss, Paul&Shark, Tiger of Sweden, Aeronautica Militare, Marella,  Eton,  Lyle&Scott, Chiara Ferragni, Weekend Max Mara, Burton i wiele innych – mówi Krzysztof Bajołek.

Answear uzyskała wzrosty mimo licznych inwestycji

Ponadto pod koniec roku marka rozpoczęła budowę segmentu produktów home&living dla osób szukających inspirujących produktów do domu i na prezenty. Oferta dostępna na Answear została starannie wyselekcjonowana, ograniczona do produktów pasujących do segmentu fashion i lifefstyle zgodnie ze strategią marketingową. Firma kontynuowała też rozwój marki własnej Answear_Lab, zwiększając jej sprzedaż w 2021 r. o 43% względem poprzedniego roku. Powiększyła też liczbę produktów do ponad 10 tys.

W sposób istotny Answear umocnił się na rynku  przeprowadzając  trzy szeroko zasięgowe kampanie marketingowe z udziałem TV i video on-line. Akcja odbyła się na wszystkich rynkach, na których spółka funkcjonuje. Answear otworzył też z sukcesem trzy nowe rynki – Grecję, Chorwację oraz Cypr. To potencjał dotarcia do 15 milionów stosunkowo zamożnych mieszkańców – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

Nowe technologie

Rok 2021 r. to również okres dalszych inwestycji w infrastrukturę IT i logistykę. Spółka zwiększyła swoje zdolności operacyjne. Rozbudowała wielopoziomową antresolę i powiększyła powierzchnię składowania w centrum logistycznym w Kokotowie do ponad 50 tys. mkw., oraz uruchamiając nowe studio foto -video.  Answear jako spółka technologiczna, szczególny nacisk kładzie na rozwój systemów IT, posiada własny zespół deweloperów odpowiadających za projektowanie głównych systemów spółki.  W ubiegłym roku zakończony został  proces przepięcia na nową własną platformę e-commerce z zaawansowanymi rozwiązaniami, wykorzystującymi osiągnięcia sztucznej inteligencji. Powyższe inwestycje, jak również uruchomienie aplikacji mobilnej na każdym z rynków, podnoszą sprawność operacyjną i poprawiają doświadczenie zakupowe klientów, co jest  widoczne w znaczących wzrostach wskaźników operacyjnych takich jak konwersja, średnia wartość zamówienia, częstotliwość zakupów, czy powracalność klientów.

Przeczytaj także: Answear osiąga najlepszy wynik w historii.

Poczynione inwestycje w obszarze produktowym, marketingowym, uruchomienia nowych rynków, jak również w zakresie rozwoju infrastruktury systemowej IT i logistyki z pewnością będą katalizatorem dalszego wzrostu przychodów również w następnych latach i z powodzeniem powinny niwelować ewentualny brak sprzedaży na Ukrainie, lub okresowo zmniejszony popyt konsumencki niektórych rynków. Udane otwarcia nowych ryków powodują, że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w następnych latach będziemy kontynuować dalszą ekspansję zagraniczną, aby również w ten sposób zabezpieczyć sobie przyszłe wzrosty. Cieszymy się również z licznych nagród które zdobyliśmy w ostatnim czasie, jak również z wejścia spółki w skład indeksu sWIG80 – dodaje Krzysztof Bajołek.

Tags: Answear.com
ShareTweet

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków
E-commerce

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie
E-commerce

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?
E-commerce

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują
E-commerce

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech
E-commerce

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi
E-commerce

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi

Następny artykuł
budynek Galeria Veneda

Carrefour otwiera się w Galerii Veneda. Czym wyróżnia się ten sklep?

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version