- Znane są wyniki Answear, uzyskane w 2021 roku
- Sprzedaż online marki Answear wyniosła w 2021 roku ponad 721 mln złotych
- W porównaniu z rokiem 2020 firma zanotowała wzrost o 66,6%
Znane są wyniki spółki Answear w 2021 roku. Answear.com, wiodący e-commerce sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, wypracował 281,9 mln zł sprzedaży online w IV kwartale 2021 roku. To oznacza wzrost o 77,8 % w porównaniu do analogicznego okresu 2020 roku. Sprzedaż online w całym 2021 r. wyniosła 721,2 mln zł i wzrosła o 66,6 proc. w porównaniu do 2020 roku.
Znamy wyniki sprzedaży Answear w 2021 roku
Wzrost sprzedaży przekłada się na osiągnięcie przychodów ze sprzedaży, wg. sprawozdawczości MSSF, w kwocie 683,5 mln zł. To wzrost o 66,9 % w porównaniu do 2020 roku. Zaraportowana EBITDA osiągnęła wartość 46,3 mln zł, a zysk netto wyniósł 22,9 mln zł. Osiągnięte w 2021 r. wyniki stawiają Answear.com w czołówce podmiotów z branży
Miniony rok pod wieloma względami był dla nas przełomowy. Osiągnęliśmy rekordowe wyniki zarówno pod względem wzrostu sprzedaży jak i rentowności. Dla spółki był to rok dużych inwestycji i zagospodarowywania środków pozyskanych w IPO. Z dumą możemy stwierdzić, że w 2021 r. spełniliśmy wszystkie założenia komunikowane w prospekcie. Zrealizowaliśmy każdy z zapowiadanych celów, a niektóre nawet z nawiązką.
Przede wszystkim dynamicznie zwiększyliśmy ofertę produktową. Z 87 tys. produktów znajdujących się w sprzedaży pod koniec 2020 roku do 145 tys. na koniec 2021 roku. Planowane na okres 2-3 lat zwiększenie proponowanej klientom liczby 150 tys. produktów i 500 marek zrealizowaliśmy niemalże w całości w ciągu 1 roku. Ofertę powiększyliśmy głównie w segmencie marek premium oraz średniej półki cenowej, a nasi klienci mogą teraz wybierać spośród takich nowych marek jak: Penny Black, Max Mara Leisure, Victoria Beckham, Stella McCartney, Samsoe Samsoe, Sisley, United Colors of Benetton, Superdry, Boss, Paul&Shark, Tiger of Sweden, Aeronautica Militare, Marella, Eton, Lyle&Scott, Chiara Ferragni, Weekend Max Mara, Burton i wiele innych – mówi Krzysztof Bajołek.
Answear uzyskała wzrosty mimo licznych inwestycji
Ponadto pod koniec roku marka rozpoczęła budowę segmentu produktów home&living dla osób szukających inspirujących produktów do domu i na prezenty. Oferta dostępna na Answear została starannie wyselekcjonowana, ograniczona do produktów pasujących do segmentu fashion i lifefstyle zgodnie ze strategią marketingową. Firma kontynuowała też rozwój marki własnej Answear_Lab, zwiększając jej sprzedaż w 2021 r. o 43% względem poprzedniego roku. Powiększyła też liczbę produktów do ponad 10 tys.
W sposób istotny Answear umocnił się na rynku przeprowadzając trzy szeroko zasięgowe kampanie marketingowe z udziałem TV i video on-line. Akcja odbyła się na wszystkich rynkach, na których spółka funkcjonuje. Answear otworzył też z sukcesem trzy nowe rynki – Grecję, Chorwację oraz Cypr. To potencjał dotarcia do 15 milionów stosunkowo zamożnych mieszkańców – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.
Nowe technologie
Rok 2021 r. to również okres dalszych inwestycji w infrastrukturę IT i logistykę. Spółka zwiększyła swoje zdolności operacyjne. Rozbudowała wielopoziomową antresolę i powiększyła powierzchnię składowania w centrum logistycznym w Kokotowie do ponad 50 tys. mkw., oraz uruchamiając nowe studio foto -video. Answear jako spółka technologiczna, szczególny nacisk kładzie na rozwój systemów IT, posiada własny zespół deweloperów odpowiadających za projektowanie głównych systemów spółki. W ubiegłym roku zakończony został proces przepięcia na nową własną platformę e-commerce z zaawansowanymi rozwiązaniami, wykorzystującymi osiągnięcia sztucznej inteligencji. Powyższe inwestycje, jak również uruchomienie aplikacji mobilnej na każdym z rynków, podnoszą sprawność operacyjną i poprawiają doświadczenie zakupowe klientów, co jest widoczne w znaczących wzrostach wskaźników operacyjnych takich jak konwersja, średnia wartość zamówienia, częstotliwość zakupów, czy powracalność klientów.
Przeczytaj także: Answear osiąga najlepszy wynik w historii.
Poczynione inwestycje w obszarze produktowym, marketingowym, uruchomienia nowych rynków, jak również w zakresie rozwoju infrastruktury systemowej IT i logistyki z pewnością będą katalizatorem dalszego wzrostu przychodów również w następnych latach i z powodzeniem powinny niwelować ewentualny brak sprzedaży na Ukrainie, lub okresowo zmniejszony popyt konsumencki niektórych rynków. Udane otwarcia nowych ryków powodują, że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w następnych latach będziemy kontynuować dalszą ekspansję zagraniczną, aby również w ten sposób zabezpieczyć sobie przyszłe wzrosty. Cieszymy się również z licznych nagród które zdobyliśmy w ostatnim czasie, jak również z wejścia spółki w skład indeksu sWIG80 – dodaje Krzysztof Bajołek.