Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

WYWIAD: „Płatności odroczone stały się bardzo popularne w naszym kraju” – mówi Piotr Szymczak, PayPo

Kto najczęściej korzysta z odroczonych płatności oraz ile sklepów online ją wprowadziło? Rozmawiamy o tym z Piotrem Szymczakiem, dyrektorem operacyjnym PayPo.

przez Urszula Szewczyk
1 czerwca 2022
w E-commerce
0
Piotr Szymczak, PayPo

Piotr Szymczak, PayPo

Urszula Szewczyk: Czy Polacy chętnie korzystają z płatności odroczonych? Jaki procent zakupów online jest robionych właśnie w ten sposób?

Piotr Szymczak, Dyrektor Operacyjny PayPo: Płatności odroczone stały się bardzo popularne w naszym kraju, co potwierdza tezę, że Polacy nie obawiają się korzystania z innowacyjnych form płatności. Przeprowadzane są różne badania, szacujące udział BNPL na ok. 7-8 proc. wszystkich transakcji w sklepach online i ok. 5 proc. w sklepach stacjonarnych[1]. Nasze wewnętrzne raporty potwierdzają dynamiczny wzrost popularności płatności odroczonych – w 2020 r. mieliśmy 350 tys. klientów, podczas gdy w 2021 r. ta liczba wyniosła już 650 tys. Obecnie to ok. 750 tys.

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Przeczytaj także: Ekorozwiązania w ecommerce

Także perspektywy stojące przed tymi usługami są bardzo pozytywne. Autorzy raportu Worldpay, uważają, że do 2024 r. udział płatności odroczonych w e-commerce podwoi się i będzie wynosił 13,6 proc., z kolei McKinsey szacuje, że ok. 60 proc. konsumentów deklaruje, iż skorzysta z płatności odroczonych w stacjonarnych punktach sprzedaży w ciągu najbliższych 12 miesięcy[2].

 

Co kieruje klientami kupującymi właśnie w ten sposób? Jakie korzyści im to przynosi?

Klient oczekuje przede wszystkim transakcji bezpiecznych, szybkich i prostych. I płatność odroczona spełnia wszystkie te wymagania. Zamówienie potwierdza się SMS-em, bez konieczności uzupełniania danych konta bankowego czy numerów kart kredytowych. Cała operacja trwa zaledwie kilka sekund.

Ale jest jeszcze jedna istotna cecha BNPL, której nie mają inne formy realizowania transakcji – możliwość sprawdzenia towaru przed zapłaceniem za niego. Dzięki temu klienci robią świadome i pewne zakupy, bo najpierw odbierają i sprawdzają produkt, a dopiero potem za niego płacą.  Dodatkowym plusem jest to, że jeśli produkt nie spełni ich oczekiwań, to odsyłają go do sklepu, a płatność do PayPo zostaje anulowana. Nie mrożą zatem swoich własnych środków i płacą tylko za to, co zdecydują się zatrzymać.

Ale jest też inny aspekt, którym jest elastyczność budżetowa, jaką dzięki temu osiągają. Konsumenci, zwłaszcza w czasach ekonomicznej niepewności, doceniają BNPL za możliwość lepszego dopasowania swoich zobowiązań finansowych do dokonywanych zakupów. Spłata w późniejszym terminie czy rozłożenie jej na raty bez wysokich odsetek znajduje wielu zwolenników. Klient bowiem sam decyduje, kiedy zapłaci za zakupy – może to zrobić, np. dopiero po wypłacie. Pozwala to wielu kupującym utrzymać stabilność finansową i nie nadwyrężać portfela.

 

Kto, jeśli chodzi o płeć czy wiek, kupuje za pomocą płatności odroczonych?

Najwięcej płatności odroczonych dokonują osoby w wieku 25-45 lat, czyli tzw. generacja “Z” i Millenialsi, ale nie brakuje również starszych użytkowników. Nasz najstarszy klient miał 92 lata! Najnowszy raport Fundacji Kobiety E-biznesu pokazuje, że osoby starsze coraz częściej dokonują zakupów online. Dodatkowo międzynarodowe statystyki mówią, że w USA rośnie liczba osób starszych, które chcą skorzystać z rozwiązań BNPL – w tym roku planuje to aż 23 proc. kupujących z generacji X i 9,4 proc. z pokolenia Baby Boomers[3].

Natomiast jeśli chodzi o płeć, nie odbiega to znacząco od ogólnego trendu w dokonywaniu zamówień online, który mówi o tym, że większość zakupów online realizują kobiety[4]. Podobnie jest z BNPL, przeważają panie, ich udział w realizowaniu transakcji sięga 70 proc. Nic dziwnego, biorąc pod uwagę to, jakie produkty są najczęściej zamawiane – są to głównie rzeczy z sektora fashion, beauty, akcesoria dla dzieci i elektronika. W niektórych sklepach fashion, już co 5 transakcja jest realizowana za pośrednictwem PayPo. Rośnie też nasz udział w branży beauty, np. w sklepie Krem de la Krem już 30% wszystkich transakcji jest opłacanych PayPo.

 

Ile sklepów internetowych w Polsce wprowadziło tę formę płatności?

Zdecydowana większość, bo możemy mówić już o 75 proc. największych sklepów online[5]. Ostatnie lata to dynamiczny wzrost, liczba wdrożeń w e-sklepach wzrosła o ponad 100 proc., porównując rok do roku. Można więc śmiało powiedzieć, że płatności odroczone stają się powoli standardem w polskim e-commerce. To przekłada się na rosnącą liczbę wdrożeń  w sklepach stacjonarnych. Strategia omnichannelowa w e-commerce to jeden z trendów, który jest przyszłością także dla sektora BNPL. PayPo już jest obecne w takich sieciach stacjonarnych, jak CCC czy HalfPrice, a pracujemy nad kolejnymi wdrożeniami w offline, które niebawem ogłosimy. Trend ten potwierdzają nasi klienci – 80 proc. z nich deklaruje, że skorzystałoby z usługi płatności odroczonej w sklepie stacjonarnym, gdyby miało taką możliwość. Perspektywy są więc bardzo pozytywne.

 

Jaką popularnością na konkurencyjnym rynku płatności odroczonych, cieszy się dzisiaj PayPo?

PayPo jest liderem rynku BNPL w Polsce. Szacujemy, że należy do nas 80 proc. rynku płatności odroczonych, co potwierdza badanie Koszyk Roku 2022, w którym 88 proc. dużych e-commerce’ów zadeklarowało, że ma w ofercie usługi PayPo. [6]. To dla nas duża satysfakcja, że właśnie nasze rozwiązania znajdują tylu zwolenników. Pracujemy na rozwój całej branży BNPL i zależy nam na upowszechnieniu płatności odroczonych wśród jak największej liczby klientów.

[1]  ARC Rynek i Opinia (raport konkurencji – Mokka).
[2] The Global Payments Report”, raport Worldpay, https://www.accc.gov.au/system/files/public-registers/documents/65.%20Worldpay%20from%20FIS%2C%20The%20Global%20Payments%20Report%202021%20-%20Rebuilding%20Payments%20For%20A%20Smarter%20World.pdf.
[3]https://www.globalpayments.com/insights/2022/02/21/why-buy-now-pay-later-is-a-2022-trend-to-watch
[4] Kobieta i mężczyzna na zakupach w Internecie  https://www.kobietyebiznesu.pl/wp-content/uploads/2021/12/Kobieta-i-mezczyzna-na-zakupach-online-raport-Fundacja-Kobiety-e-biznesu.pdf.
[5] Raport Koszyk Roku 2022 https://www.koszykroku.pl/.
[6] Raport Koszyk Roku 2022 https://www.koszykroku.pl/.
Tags: PayPo
ShareTweet

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków
E-commerce

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie
E-commerce

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?
E-commerce

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują
E-commerce

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech
E-commerce

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi
E-commerce

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi

Następny artykuł
NEONET otworzył nowy sklep w Jabłonnie i relokował salon w Jastrzębiu-Zdrój

NEONET otworzył nowy sklep w Jabłonnie i relokował salon w Jastrzębiu-Zdrój

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version