Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Rekordowe Targi Książki Empiku – 3,2 mln odwiedzających i ponad 1,6 mln widzów spotkań autorskich

6. edycja Targów Książki Empiku zebrała o 400 tys. więcej widzów niż edycja jesienna

przez Redakcja
6 czerwca 2022
w Centra handlowe, E-commerce
0
Targi Książki Empik

Targi Książki Empik

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Piąta odsłona Targów Książki Empiku pobiła kolejne rekordy frekwencji i sprzedaży. W wydarzeniu wzięło udział 3,2 mln osób – online i w salonach stacjonarnych. W sumie ponad 1,6 mln internautów obejrzało wirtualne spotkania z czołowymi autorami z Polski i zagranicy. Czytelnicy kupili 390 tys. egzemplarzy książek.

Targi Książki Empiku powróciły w maju w nowej odsłonie. Tym razem nie tylko online, lecz także w salonach. Zmiana formuły na hybrydową przełożyła się na znaczące zwiększenie zasięgu wydarzenia. Wzięło w nim udział cztery razy więcej osób niż jesienią 2021 roku.
Przeczytaj także: TaniaKsiazka.pl rozwija sieć sklepów stacjonarnych

390 tys. sprzedanych książek

Padł też rekord, jeśli chodzi o zainteresowanie ofertą targową. W ciągu dwóch tygodni uczestnicy Targów kupili online i w Empikach łącznie 390 tys. książek, w tym również te z odręcznymi podpisami autorów. Oznacza to, że w każdej minucie w ręce czytelników trafiało średnio 19 egz. nowości wydawniczych i bestsellerów.

Tłumy na spotkaniach autorskich online

Wiosenna edycja Targów Książki Empiku okazała się rekordowa również pod względem widowni spotkań autorskich. Odbywały się one niezmiennie w przestrzeni online.

Wyraźnie widać, że taka formuła literackiej telewizji internetowej cieszy się niesłabnącym powodzeniem. Czytelnicy cenią dostępność spotkań online. To przełożyło się na największą do tej pory widownię. Spotkania obejrzało ponad 1,6 mln osób. Nie bez znaczenia jest również atrakcyjność programu wydarzeń. Budujemy go zawsze, wsłuchując się w potrzeby i zainteresowania czytelników. Jeszcze jesienią największym powodzeniem cieszyła się część programu dedykowana rozwojowi osobistemu. W tej edycji zastąpiliśmy ją sceną „Zrozumieć świat. Scena skupiona była na sytuacji za naszą wschodnią granicą i to okazało się bardzo dobrym wyborem. Właśnie wydarzenia z tej sekcji uplasowały się w czołówce oglądalności – komentuje Marcin Maćkiewicz, Menadżer Działu Eventów w Empiku.

400 tys. więcej widzów niż jesienią

Spotkania autorskie podczas 5. edycji targów zgromadziły aż o 400 tys. widzów więcej niż jesienią. Dla porównania: podobną publiczność zanotował największy hit kinowy 2021 roku – 25. film o Jamesie Bondzie, „Nie czas umierać”.
Internauci nie tylko stawiali się tłumnie na wydarzeniach online, lecz także żywo reagowali na to, co działo się na pięciu targowych scenach. Transmisje wydarzeń na Facebooku oraz Instagramie uzyskały ponad 50 tys. interakcji w postaci komentarzy, polubień i udostępnień.

Najpopularniejsze spotkanie odbyło się z Krystyną Kurczab-Riedlich

Najpopularniejsze spotkanie odbyło się w ramach wspomnianej nowej sceny Zrozumieć świat. Poświęcone było aktualnej sytuacji na Wschodzie Europy. Rozmowę z Krystyną Kurczab-Redlich, autorką bestsellerowej biografii Władimira Putina „Wowa, Wołodia, Władimir. Tajemnice Rosji Putina” (Wyd. W.A.B.) obejrzało do tej pory 73 tys. widzów.

Popularna Noc gorących książek

Niesłabnące zainteresowanie literaturą obyczajową, szczególnie z kategorii Romans i Erotyka, potwierdził wynik oglądalności uzyskany przez Noc gorących książek z udziałem K.A. Figaro i Katarzyny Mak. Spotkanie z autorkami obejrzało niemal tyle samo widzów, co z Krystyną Kurczab-Redlich.
Na kolejnym miejscu wśród najpopularniejszych uplasowało się wydarzenie w ramach sceny Apostrof, poświęcone najnowszej książce Karoliny Sulej – „Ciałaczki. Kobiety, które wcielają feminizm” (Wyd. Znak). Natomiast po 60 tys. widzów zgromadziły do tej pory spotkania z Rafałem Paczesiem o „Ostatnim śniegu” (Wyd. Agora) oraz z Marcinem Mellerem dotyczące jego fabularnego debiutu, „Czerwona Ziemia” (Wyd. W.A.B.).
Choć wiosenna odsłona Targów Książki Empiku dobiegła końca, do wydarzeń online można powrócić w dowolnej chwili. Na kanale Empiku na YouTube dostępnych jest już ponad 150 nagrań ze spotkań autorskich zorganizowanych w ramach pięciu dotychczasowych edycji Targów.
wtk 05.2022_Infografika 10.png

Wiosenne bestsellery

Jakie książki były najchętniej wybierane przez uczestników targów? Numer jeden to seria powieści graficznych „Heartstopper” Alice Oseman (Wyd. Jaguar). Choć tytuł zdobył w Polsce niemałe grono miłośników już po premierze pierwszej części w 2021 roku, jego popularność od czasu serialowej ekranizacji wyraźnie wzrosła.
Po raz kolejny nie zawiedli fani twórczości Remigiusza Mroza. Pod względem sprzedanych egzemplarzy jego najnowsza powieść „Obrazy z przeszłości. Seweryn Zaorski” (Wyd. Filia) ustąpiła tylko komiksowemu fenomenowi Oseman.
W zestawieniu najpopularniejszych targowych tytułów wyróżnia się „Empuzjon” Olgi Tokarczuk (Wyd. Literackie) – pierwsza powieść pisarki po odebraniu przez nią Literackiej Nagrody Nobla. W trakcie Targów odbywała się przedsprzedaż powieści, a lista zainteresowanych okazała się dłuższa niż w przypadku większości dostępnych premier.
Tuż za podium uplasował się „Ostatni śnieg” (Wyd. Agora) Rafała Paczesia. Przebojem stał się także „Powrót zabójców smoków” Brandona Mulla (Wyd. Wilga) – kontynuacja młodzieżowej serii „Smocza straż”.

Debaty w branżowym gronie na Scenie Forum

Targi Książki Empiku to nie tylko okazja do poznania literackich nowości, lecz także przestrzeń wymiany doświadczeń dla osób związanych zawodowo z rynkiem wydawniczym. W ramach branżowej sceny Forum odbyło się 12 webinarów i dyskusji, prowadzonych przez ekspertów Empiku i zaproszonych gości. Wzięło w nich udział ponad 700 osób. Głównymi tematami tej edycji Forum były m.in. cyfrowe formaty książek (audiobooki i e-booki), podcasty, nowoczesne formy promocji książek, trendy czytelnicze oraz zmiany na rynku książki w następstwie pandemii.
Już teraz Empik zaprasza na kolejną, 6. odsłonę swoich Targów Książki, która odbędzie się od 12 do 25 października 2022 roku.
Tags: Empik
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują
E-commerce

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Następny artykuł
II kw. 2022 r. na rynku gruntów pod znakiem współpracy

II kw. 2022 r. na rynku gruntów pod znakiem współpracy

Najnowsze informacje

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version