Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Lalafo – aplikacja, która łączy darczyńców i potrzebujących z Ukrainy

Ukraiński start up pomaga rodakom w Polsce

przez Redakcja
22 sierpnia 2022
w E-commerce
0
Lalafo wspiera Ukraińców w Polsce

Lalafo wspiera Ukraińców w Polsce

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Zasady działania Lalafo są bardzo proste. Darczyńcy wysyłają używane ubrania, sprzęt elektroniczny czy akcesoria dziecięce do magazynu w Poznaniu. Osoby z Ukrainy przebywające w Polsce zamawiają potrzebne im rzeczy za pośrednictwem serwisu lub aplikacji mobilnej, płacąc jedynie za koszt dostawy. W ten sposób przedmioty zyskują drugie życie, a uchodźcy sami decydują, jakiej pomocy im potrzeba.

Lalafo na pierwszy rzut oka niczym nie różni się od platformy sprzedażowej typu second hand online. Mamy zdjęcia, opisy, rozmiary oraz koszyk zakupowy. Jednak gdy przyjrzeć się bliżej, wszystkie przedmioty są darmowe.
Osoby z Ukrainy nie muszą więc stać w kolejkach po pomoc. Nie muszą też szukać odzieży w kartonach w wyznaczonych punktach czy otrzymywać paczek z rzeczami, z których wiele nie będzie im potrzebnych. Wystarczy, że założą konto w Lalafo, wybiorą produkty i złożą zamówienie.
Aplikacja to z jednej strony duże ułatwienie dla uchodźców, z których większość to przecież kobiety z dziećmi. Z drugiej zaś Lalafo zdejmuje z osób potrzebujących emocjonalny ciężar związany z tym, że są zmuszone korzystać z darmowych przedmiotów. Wiemy przecież, że osoby uciekające przed wojną prowadziły w Ukrainie zwykłe życie. Pracowały, uczyły się, robiły zakupy w internecie, rozwijały swoje pasje. Lalafo to dla nich krok na drodze do normalności i usamodzielniania się w Polsce – mówi Jan Jankowski, marketing manager Lalafo.
Twórcy aplikacji podkreślają, że zależy im na tym, aby pomoc trafiała faktycznie do najbardziej potrzebujących. Stąd kilkuetapowa weryfikacja oraz limit zamówionych przedmiotów wynoszący 50 sztuk miesięcznie. Korzystając z Lalafo, uchodźcy ponoszą jedynie koszt wysyłki – do paczkomatu lub kurierem. Zabezpieczenia aplikacji wyłapują także fake konta, aby nie dochodziło do nadużyć ze strony nieuczciwych użytkowników.

Darczyńcy pilnie poszukiwani. Każda pomoc na wagę złota

Codziennie Lalafo wysyła 2 tysiące paczek. Wiadomo jednak, że ta liczba nie pokrywa całego zapotrzebowania. Stąd pilny apel o zgłaszanie się darczyńców. Tym bardziej że każdego dnia do Polski przybywają kolejni uchodźcy.
Jak podaje Straż Graniczna do lipca granicę naszego kraju przekroczyło już ponad 5 mln Ukraińców. Część z nich udała się w dalszą podróż, część wróciła do domu, ale większość – pozostała w Polsce. I to właśnie tu próbują układać swoje życie na nowo. Wielu z nich nie poradzi sobie bez wsparcia.
Pospolite ruszenie, jakie obserwowaliśmy w pierwszych tygodniach po wybuchu wojny niestety już się skończyło. To zupełnie naturalny proces. Warto jednak pamiętać, że potrzeby Ukraińców są nadal duże. Lalafo to narzędzie, które umożliwia niesienie pomocy bez wychodzenia z domu, w prosty i przejrzysty sposób. Dzięki aplikacji mamy też pewność, że nasze rzeczy trafią faktycznie tam, gdzie trzeba. Nie będą leżeć miesiącami w magazynie. Zostaną sprawdzone, skategoryzowane, a później posłużą kolejnej osobie – przekonuje Jan Jankowski.  

Darczyńcą może zostać praktycznie każdy. Wystarczy zgłosić chęć przekazania ubrań, akcesoriów dziecięcych czy elementów wyposażenia domu. Koszt przesyłki pokrywa Lalafo. Wszystkie przedmioty trafiają do magazynu w Poznaniu, gdzie są sortowane i fotografowane. Opis produktu zostaje wygenerowany automatycznie przy użyciu sztucznej inteligencji. Następnie przedmiot trafia do aplikacji do odpowiedniej kategorii.

Lalafo przyjmuje dary od osób indywidualnych, firm, organizacji pozarządowych czy instytucji, w tym Caritasu. Największym zainteresowaniem ze strony użytkowników cieszą się: odzież damska, ubrania dla dzieci od 5 roku życia, ubrania dla nastolatków, artykuły gospodarstwa domowego, środki czystości, wózki i foteliki dziecięce oraz przedmioty codziennego użytku, jak parasole, czajniki, mikrofalówki, żelazka i suszarki.
Od początku inwazji Rosji na Ukrainę udało nam się przekazać już kilkadziesiąt tysięcy rzeczy. Tylko w lipcu było to ponad 20 tysięcy paczek. Dzięki uprzejmości miasta Poznań dysponujemy magazynem, z którego możemy dystrybuować 60 tys. produktów miesięcznie. Działa on 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Ale nasze potrzeby są ogromne i rosną z dnia na dzień, dlatego gorąco zachęcamy do przyłączenia się do Lalafo – mówi przedstawiciel firmy.  

Międzynarodowa inicjatywa

Aplikacja Lalafo powstała w Ukrainie, na długo przed wybuchem wojny. Początkowo był to internetowy second hand, który rozwijał się w Kirgistanie, Azerbejdżanie, Serbii oraz Grecji. Później Lalafo wystartowało w samej Ukrainie, gdzie serwis działał przez dwa lata, do lutego 2022 r. Następnie firma częściowo przeniosła się do Polski i skupiła na działalności prospołecznej.
Posiadaliśmy pełne know how oraz zaplecze technologiczne, dzięki któremu w Polsce możemy działać w charytatywny sposób. Jak pokazały doświadczenia z wiosny tego roku, skuteczne niesienie pomocy wymaga przemyślanych, nowoczesnych rozwiązań. Nasze są w 100% mierzalne, wiemy, co jest potrzebne, gdzie to przekazać i komu. Możemy dokonywać rozliczeń i podsumowań. Ogromnie się cieszymy, że za sprawą wsparcia ze strony ludzi o wielkich sercach jesteśmy w stanie zaoferować pomoc na tak szeroką skalę. Ale warto podkreślić to jeszcze raz – każdy przedmiot, każdy darczyńca i każdy gest solidarności są dziś na wagę złota. Przyłączajcie się do Lalafo! – zachęca Jan Jankowski.
Tags: lalafo
ShareTweet

Podobne artykuły

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków
E-commerce

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie
E-commerce

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?
E-commerce

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują
E-commerce

E-commerce powoli hamuje – eksperci komentują

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech
E-commerce

Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi
E-commerce

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi

Następny artykuł
BIG InfoMonitor: Szybko topnieją zaległości producentów lodów

BIG InfoMonitor: Szybko topnieją zaległości producentów lodów

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version