Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Centra Designer Outlet podsumowują swoje działania w zakresie ESG

W ostatnich kilkunastu miesiącach wzrosły inwestycje w zrównoważony rozwój i inicjatywy ESG również w branży retail

przez Redakcja
22 sierpnia 2022
w Centra handlowe
0
Designer Outlet Warszawa

Designer Outlet Warszawa

Społeczności czy to lokalnie, czy w szerszym ujęciu coraz bardziej skupione są wokół zagadnień związanych ze środowiskiem naturalnym. Towarzyszą temu zmiany legislacyjne, duża uwaga mediów i zupełnie nowe oczekiwania coraz szerszej grupy konsumentów, dla której działania marki czy całego centrum handlowego na rzecz środowiska są ważnym argumentem w decyzjach zakupowych. Do tego dochodzą też nadal odczuwalne napięcia spowodowane pandemią. Wszystkie wymienione czynniki wpływają także na branże retail. W ostatnich kilkunastu miesiącach wzrosły inwestycje w zrównoważony rozwój i inicjatywy ESG (Environmental, Social and Corporate Governance). Wiele zmian wprowadziły te obiekty, które były w trakcie modernizacji lub rozbudowy. Jednymi z nich są galerie należące do Designer Outlet Warszawa i Sosnowiec.

Już na etapie planowania budowy zaangażowanie naszego centrum w inicjatywy wspierające zieloną transformację stało się w sposób oczywisty ważnym punktem zmian w Designer Outlet Warszawa – mówi Agnieszka Kuś, Senior Marketing Manager Designer Outlet Warszawa, ROS Retail Outlet Shopping. – To była niepowtarzalna okazja, by zareagować z wyprzedzeniem na skokowy wręcz wzrost świadomości ekologicznej klientów. Byliśmy pewni, że dla handlu to zjawisko nieuniknione i zmieniające oblicze branży – dodaje.

Rzeczywiście jeszcze przed pandemią wiele marek modowych, które posiadają salony w galeriach chwaliło się i promowało kolekcje z „metką eco”. Co więcej, te szybko znalazły rzesze fanów. Tego sygnału nie można było zignorować. Centra handlowe w swojej polityce postawiły na rozwój strategii ESG.

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Funkcjonujemy w formacie outletowym i zrównoważony biznes z założenia jest podstawą naszej działalności – współpracy z najemcami, w większości przypadków dużymi międzynarodowymi markami. Ale chcieliśmy mieć większy wpływ na nasze lokalne otoczenie, dlatego wszystkie polskie centra Designer Outlet w pierwszej kolejności uzyskały certyfikat BREEAM z doskonałym wynikiem – mówi Elżbieta Zygmunt, Marketing Manager Designer Outlet Sosnowiec, ROS Retail Outlet Shopping.

Ekologia wkracza do budynków

Certyfikacja wymagała wprowadzenia zmian w obszarze m.in. zarządzania odpadami, efektywnością energetyczną budynków, wykorzystaniem wód opadowych, światła słonecznego czy też dostosowania zaplecza konsumenckiego, np. dostępność ścieżek rowerowych czy stacji ładowania dla pojazdów EV.

Te pojawiły się u nas przy okazji przebudowy otoczenia Designer Outlet Sosnowiec. Mamy 6 stacji ładowania pojazdów elektrycznych na parkingu przed centrum, a strefa wypoczynkowa dla klientów została zaprojektowana tak, by zapewnić nie tylko bioróżnorodność i wrażenia estetyczne. Zbudowaliśmy ścieżkę dydaktyczną, opisującą roślinność wokół zarybionego oczka wodnego, która daje możliwość poznania nowych gatunków drzew i krzewów podczas relaksującego spaceru. To piękny i bogaty ekosystem – wylicza Elżbieta Zygmunt.

Tereny zielone są ważne także w Warszawie i w Gdańsku. Łąki kwietne, stanowiska dla owadów zapylających i naturalne zielone rośliny we wnętrzach centrów Designer Outlet stanowią ważny element architektury obiektów.

Wymiana oświetlenia na energooszczędne, technologie oszczędzające wodę czy separowanie substancji ropopochodnych to tylko niektóre z działań, związanych z funkcjonowaniem i administrowaniem centrum.

Ważne są też przedsięwzięcia pobudzające świadomość klientów.Stąd pojawiające się w obiektach informacje zachęcające do zachowań proekologicznych (korzystanie z toreb wielokrotnego użytku, wygodnego transportu miejskiego czy roweru), eventy dla całych rodzin promujące „slow lifestyle”. – Klienci mogą mieć realny wpływ na otoczenie i społeczność, w której żyjemy nie tylko przez zmianę nawyków. Możemy zrobić coś więcej – mówi Katarzyna Czapran Designer Outlet Gdańsk, ROS Retail Outlet Shopping. I dodaje:

– Jeszcze w tym miesiącu na terenie naszych obiektów pojawią się pojemniki na niepotrzebną odzież, którą współpracująca z nami Fundacja Eco Textil będzie przekazywać do recyklingu lub na sprzedaż. To świetna CSR-owa inicjatywa, ponieważ środki uzyskane dzięki tej aktywności wesprą lokalne placówki opiekujące się dziećmi z niepełnosprawnościami, zapewniając im niezbędny sprzęt rehabilitacyjny.

Oprac. su
Tags: Designer Outlet
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version