Sieć dyskontów niespożywczych Action, oferująca klientom asortyment produktów codziennego użytku, może znów w pełni realizować swój plan ekspansji na polskim rynku. W ciągu 1,5 miesiąca firma otworzy łącznie 12 nowych sklepów, w tym drugi market w Szczecinie i czwarty we Wrocławiu, a także dwa kolejne w województwie łódzkim. To bardzo ważny krok w rozwoju Action, który stawia sobie za cel obecność w całej Polsce, również w dużych aglomeracjach. Pozostałe sklepy będą zlokalizowane na południu kraju, w miastach, w których marka nie była do tej pory obecna.
Po trudnym okresie lockdownu wracamy do tempa rozwoju, jakie pierwotnie zakładaliśmy na ten rok. Konsekwentnie zwiększamy obecność na południu Polski, gdzie nasza marka jest już rozpoznawalna i cieszy się popularnością. Jednocześnie rozbudowujemy sieć sklepów Action dalej w głąb kraju, szczególnie w województwie łódzkim. Zamierzamy przy tym coraz częściej pojawiać się w dużych aglomeracjach. Po udanym debiucie w Szczecinie w kwietniu br., szybko zdecydowaliśmy się na kolejną lokalizację w tym mieście. Przed nami także już czwarte otwarcie we Wrocławiu. Przy tym wszystkim mamy na uwadze, że pandemia nadal trwa, dlatego szukając miejsc pod nowe sklepy przykładamy jeszcze większą wagę do potencjału biznesowego poszczególnych obiektów handlowych oraz dostępności i udogodnień dla klietnów. Naszym priorytetem pozostaje niezmiennie bezpieczeństwo pracowników oraz wszystkich osób odwiedzających Action – mówi Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action Polska.
Action również w dużych miastach
Jedną z kluczowych lokalizacji dla sieci Action jest Jelenia Góra, w której niebawem zadebiutuje. O atrakcyjności tego miejsca świadczy nie tylko dogodne położenie – obiekt będzie znajdował się przy ul. Sygietyńskiego 14, tuż obok największego centrum handlowego w mieście, Galerii Sudeckiej. Istotna jest również bliskość centrum dystrybucyjnego holenderskiej marki, które położone jest w oddalonej o 70 km gminie Gromadka. Z kolei najnowszy sklep Action we Wrocławiu zostanie otwarty w pierwszej połowie września w centrum handlowym Astra, również w otoczeniu licznych punktów handlowo-usługowych. Warto też wspomnieć o planowanym na połowę sierpnia otwarciu drugiego sklepu w Szczecinie. Nowy market powstanie przy ul. Struga 31 w największym skupisku handlu Prawobrzeża, co stanowi udogodnienie dla osób planujących kompleksowe zakupy. Wszystkie te lokalizacje znajdują się w pobliżu osiedli mieszkaniowych, a dodatkowo są dobrze skomunikowane z innymi dzielnicami.
Łódzkie na celowniku
W 2020 roku Action zdecydowanie postawił też na Polskę Centralną, a zwłaszcza na województwo łódzkie. Obecnie firma ma tu dziewięć sklepów, w tym trzy w Łodzi. We wrześniu marka zadebiutuje w Zduńskiej Woli oraz w Wieluniu. Dobry dojazd z każdego zakątka miasta oraz bliskość osiedli mieszkaniowych – to cechy łączące obie lokalizacje. Action stawia również na sąsiedztwo innych obiektów handlowych, aby ułatwić zakupy potencjalnym klientom.
Zagęszczenie sieci na południu
Kolejne nowe sklepy Action zostaną otwarte na południu kraju, w miastach, w których marka nie była do tej pory obecna. Aż cztery będą zlokalizowane w województwie śląskim, gdzie sieć jest najbardziej rozwinięta. 3 sierpnia działalność rozpoczął sklep w Mysłowicach. Na przełomie sierpnia i września Action zadebiutuje jeszcze w Piekarach Śląskich, Tychach i Siemianowicach Śląskich. Marka pojawi się też we wcześniej wspomnianej Jeleniej Górze, Jarosławiu, Głuchołazach i Kętach. Wszystkie nowe sklepy cechuje strategiczne położenie, dogodne dla potencjalnych klientów.
O Action
Action to międzynarodowa sieć dyskontów niespożywczych z 1600 sklepami w Holandii, Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Austrii i Polsce. We wszystkich krajach zapewnia pracę ponad 50 000 osób, z czego 41 000 jest zatrudnionych bezpośrednio przez Action. W 2019 roku całkowita sprzedaż netto wyniosła 5,1 mld euro. Około jedna trzecia z ponad 6000 produktów w sklepach Action jest częścią standardowego asortymentu. Cała reszta szybko się zmienia, a dodatkowo każdego tygodnia firma wprowadza na półki ponad 150 nowych artykułów. Asortyment obejmuje produkty z 14 kategorii: dekoracje, DIY, zabawki i rozrywka, hobby, multimedia, artykuły gospodarstwa domowego, ogród, pranie i sprzątanie, żywność i napoje, pielęgnacja ciała, zwierzęta domowe, sport, odzież i pościel.
Action posiada obecnie 69 sklepów w Polsce i zatrudnia tu ponad 1000 osób.