Mimo trwającego kryzysu Fielmann 30 lipca otworzył swój 21. sklep w Polsce w Atrium Copernicus w Toruniu. Jest to efekt realizacji i kontynuacji przyjętej strategii rozwoju, która zakłada ekspansję marki na najbardziej perspektywicznych rynkach.
Fielmann w Polsce – na przekór dekoniunkturze
Pomimo kryzysu wywołanego koronawirusem, który spowodował problemy wielu przedsiębiorstw, Fielmann realizuje strategię ekspansji i inwestuje w najbardziej obiecujące rynki. W planach ma rozwój na skalę międzynarodową. W Polsce Fielmann istnieje od 21 lat – pierwszy polski salon został otwarty w Poznaniu, w 1999 roku. Nowy salon w Toruniu jest jednym z 21 butików Fielmann w naszym kraju. Firma zatrudnia w Polsce 250 pracowników, a w 2018 roku sprzedała ponad 130 000 par okularów i wygenerowała roczny obrót w wysokości 12,7 mln EUR.
Poza Toruniem, salony firmowe Fielmann w Polsce znajdują się również we Wrocławiu, w Częstochowie, Szczecinie, Gdańsku, Łodzi, Poznaniu, Krakowie, Radomiu, Katowicach, Gliwicach, Płocku, Gdyni, Bytomiu, Koszalinie, Chorzowie, Legnicy oraz w Bydgoszczy.
Fielmann w ciągu najbliższych kilku lat chce otworzyć kolejne salony w Polsce. Firma dostrzega wielkie możliwości rozwoju w obszarach takich jak okulary przeciwsłoneczne, soczewki kontaktowe, aparaty słuchowe oraz digitalizacja branży optycznej.
Wdrażamy strategię szybkiego rozwoju na naszych perspektywicznych rynkach, takich jak Polska. Planujemy sprzedawać rocznie 400 000 par okularów w około 50 salonach w Polsce i osiągnąć obrót w wysokości 40 milionów EUR rocznie – mówi Dariusz Sądowski, Dyrektor Generalny. – Chcemy stać się głównym graczem w branży w regionie. Mamy wysoko wykwalifikowanych optyków i specjalistów w dziedzinie optyki, którzy oferują klientom najlepsze rozwiązania i najwyższej jakości okulary – zarówno z kolekcji Fielmann, jak i projektantów znanych na całym świecie – w przystępnych cenach. Naszym celem jest to, aby każdy salon Fielmann był miejscem, w którym nasi klienci czują się najważniejsi. Mamy otwarte wystawy produktowe, aby nasi klienci mogli wybierać spośród tysięcy różnych oprawek i aby wychodzili z salonu z pewnością, że dokonali doskonałego wyboru i kupili okulary w dobrej cenie. A jeśli mimo wszystko uznają, że potrzebują innych oprawek, mogą je zwrócić lub wymienić w salonie bez ponoszenia dodatkowych opłat. W naszych salonach można również bezpłatnie zbadać wzrok – bez wcześniejszego umawiania terminu wizyty lub wygodnie umówić termin wizyty online na naszej stronie internetowej – dodaje Sądowski.