Obroty Galerii Jurajskiej zbliżają się już do wskaźników z zeszłego roku. Różnica pomiędzy wynikami z sierpnia tego roku, a wynikami z sierpnia 2019 jest tylko kilkuprocentowa – informuje centrum handlowe. To pozytywna informacja, zwłaszcza dla najemców obiektu.
Sierpniowe dane dotyczące obrotów, które do nas właśnie spłynęły, napawają optymizmem. W zestawieniu z poprzednimi miesiącami obserwujemy rosnący trend, który coraz bardziej przybliża nas do wyników sprzed roku – mówi Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej. – Sytuacja więc powoli normalizuje się, co odczuwają także nasi najemcy, również w segmentach najmocniej dotkniętych koronakryzysem. Nie zmienia to faktu, że wciąż pozostaje wiele do zrobienia i to zarówno po stronie centrum handlowego, jak i najemcy – dodaje.
Na poprawiającą się kondycję najemców Jurajskiej wpływ ma dziś kilka czynników. Sierpień był czwartym miesiącem z rzędu, w którym zanotowano wzrost footfallu. Ten w drugim miesiącu wakacji oscylował na poziomie 85% ubiegłorocznego i ulokował się jednocześnie ponad 7-punktów procentowych nad trendem w dużych galeriach, jaki zanotował FootFall Retail Index.
Przed nami dalsza praca nad odzyskaniem footfall’u, jednak już dziś osiągane wyniki są zadowalające, przynosząc ożywienie obrotów. Tym bardziej, że klienci, którzy nas wybierali w sierpniu wydali w wielu sklepach znacznie więcej niż przed rokiem. Ich zakupy były także bardziej konkretne i zaplanowane – mówi Borecka-Suda.
Ale ożywieniu obrotów w Galerii Jurajskiej sprzyja także aktywność marketingowa centrum handlowego. Sierpień przyniósł kontynuację kampanii wyprzedażowej, która w tym roku była nie tylko znacznie dłuższa, ale i intensywniejsza. Centrum wsparło także najemców specjalną kampanią na mediach miejskich, promując marki gastronomiczne i rozrywkowe, a także modowe.
Promocję najemców wsparto także „Gońcem Jurajskim”, lokalną gazetą wydawaną co miesiąc przez galerię, w której bezpłatnie reklamować mogą się marki obecne w centrum handlowym. Sierpniowy numer magazynu miał nakład aż 30 tys. egz. i kolportowany był w ponad 40 miejscowościach. Formą pomocy dla najemcy był także cykl warsztatów „Aktywne piątki z Calypso”.
Od kilku miesięcy zacieśniamy współpracę z naszymi najemcami, realizując wspólne projekty, których celem jest odzyskanie footfallu i obrotów. Sierpień przyniósł kontynuację tego kierunku działań oraz jego kolejne odsłony. Strategia ta przynosi efekty, jest także nowym otwarciem w relacjach centrum handlowe – wynajmujący – zauważa Borecka-Suda.
Nie bez znaczenia dla wyników Jurajskiej jest mocna pozycja centrum handlowego na rynku. To dziś nie tylko największe centrum handlowe w Częstochowie, ale także największe w tej części woj. śląskiego. Na ponad 49 tys. m kw. znaleźć można ofertę licząc sobie blisko 200 sklepów, punktów usługowych i restauracji. To przyciąga klientów nie tylko z miasta, ale i z ościennych miejscowości, w których nie ma obiektów handlowych tej skali.
Pomimo pandemii Galeria Jurajska dla wielu mieszkańców regionu pozostała najpopularniejszą destynacją zakupową, a także miejscem, w którym chętnie spędza się wolny czas, zwłaszcza w weekendy, czemu sprzyja szeroka oferta gastronomiczna, obecność kina, kids play czy Bulwarów Jurajskich. Fakt, że zasięg centrum handlowego jest dziś tak duży i obejmuje rynek liczący sobie ponad milion osób, jest jednym z kluczowych czynników, który wpływa na tempo, w jakim odzyskujemy obroty i footfall – mówi.
Galeria Jurajska to największe centrum handlowe w Częstochowie (49 tys. m kw. GLA). Działający od 2009 roku obiekt z roku na roku zyskuje na popularności. W efekcie dziś to najchętniej wybierana galeria w mieście i jedna z najpopularniejszych w regionie. W 2019 roku galerię odwiedziło blisko 7,2 mln osób. W Galerii Jurajskiej można znaleźć 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. Ofertę wypełniają najpopularniejsze polskie i zagraniczne marki. Swoje sklepy mają tutaj m.in. Grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito, Sinsay), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), TK Maxx, C&A, Euro RTV AGD, Intersport, Empik, H&M, New Yorker, Smyk, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Biedronka, Douglas, Carry, Bajkowy Labirynt, Apart i wiele innych. Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić ponad 2330 samochodów, parking autokarowy, rowerowy, motocyklowy a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową. Tuż przy galerii klienci znajdują natomiast nowocześnie zaaranżowany miejski ogród nad bulwarami Warty oraz parking autokarowy. We wnętrzu obiektu z kolei przygotowano dla nich kilka stref relaksu, w tym strefy dydaktyczne premium z akwariami (morskim i słodkowodnym). Właścicielem galerii jest GTC S.A.