Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Szczegółowe informacje w Polityce Prywatności Rozumiem

Centra Gemini Park umacniają swój footfall

Trzy centra handlowe Gemini Park w Bielsku-Białej, Tychach i Tarnowie odzyskują coraz więcej klientów.

Minione wakacje przyniosły spółkom należącym do grupy Gemini Holding dalszy wzrost footfall w należących do nich centrach handlowych. Lipiec przyniósł kontynuację trendu wzrostowego z maja i czerwca. Jak podaje Gemini Holding w pierwszym miesiącu wakacji w Gemini Park Bielsko-Biało zanotowano powrót rok do roku 86 proc. klientów. 85 proc. odzyskało z kolei Gemini Park Tychy, a do Gemini Park Tarnów wróciło 75 proc. odwiedzających.

Sierpień przyniósł z kolei stabilizację tego trendu. Był to czwarty miesiąc z rzędu od lockdownu, w którym centra Gemini Park zanotowały wzrosty. I tak, bielski obiekt odrobił blisko 86 proc. footfallu w stosunku do tego samego miesiąca przed rokiem. Taki sam wynik zanotowała tyska galeria. Tutaj również footfall sięgnął poziomu 86 proc. ubiegłorocznego.

Tym samym obie galerie uplasowały się ok. 8 punktów ponad trendem notowanym na rynku przez  Shopping Index Top Key. Blisko rynkowego trendu znalazło się natomiast tarnowskie centrum handlowe, do którego w sierpniu rok do roku wróciło 70 proc. klientów

Od zniesienia lockdownu nasze galeria odzyskują klientów, lokując się powyżej trendów rynkowych lub na równi z nim. Wakacje przyniosły umocnienie się tego zjawiska. To dobra wiadomość, zwłaszcza przed jesienią, która podobnie jak wakacje, będzie dla nas kolejnym sprawdzianem  – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Za poprawiającymi się z miesiąca na miesiąc wynikami galerii Gemini Park stoi dziś kilka czynników. Wszystkie trzy centra rozpoczęły wakacje z kompletną ofertą handlową, gastronomiczną i usługową. Także Gemini Park Bielsko-Biała mające w grupie największy udział oferty rozrywkowej z kinem na czele, miało ją dostępną w 100% dla klientów.

Zaprocentowała także mocna pozycja centrów na lokalnych rynkach oraz ich rodzinny charakter. Galerie Gemini Park wpisały się w nowy trend konsumencki, zgodnie, z którym klienci chętniej wybierają obiekty handlowe w bliskim sąsiedztwie, mające kompaktową ofertę, a więc zaspokajającą kompleksowe potrzeby zakupowe.

Pomogło także wznowienie aktywności eventowej. Wakacje przyniosły 3 duże wystawy. W Tychach figur z uniwersum Marvela i DC Comics, w Bielsku-Białej baśniowych smoków, a w Tarnowie statków kosmicznych z Gwiezdnej Floty. Ponadto Tychy zorganizowały zlot food trucków, a Tarnów m.in. kino samochodowe i zabawę na torze skimboardingowym. Aktywny był także bielski park “W DECHE!”, organizując półkolonie dla dzieci.

Sezon napędziły także wyprzedaże, które okazały się rekordowe i to zarówno z uwagi na obniżki, jak i wydłużony czas trwania. Nie bez znaczenia było także rosnące poczucie bezpieczeństwa klienta w galerii. Już czerwcowe badania PRCH mówiły o tym, że aż 79 proc. klientów bez obaw robi zakupy w centrach handlowych.

Sprzyjający wzrostom okazał się także sam sezon wakacyjny, zwłaszcza w Bielsku-Białej. Położona w Beskidach galeria stała się jednym z beneficjentów letniego ruchu turystycznego w tym regionie, przyciągając turystów m.in. ze Szczyrku, z Ustronia czy z Wisły. Również Gemini Park Tychy położony przy popularnej wśród turystów trasie łączącej Śląsk z Podbeskidziem zyskał na tym.

Wyniki, które obecnie obserwujemy są zadowalające, tym bardziej, że przekładają się na obroty naszych najemców. Te, dla przykładu w lipcu w Gemini Park Bielsko-Biała wyniosły aż 99 proc. ubiegłorocznych, w efekcie czego aż 40% najemców zanotowało tu wyniki lepsze niż w roku ubiegłym. To rodzi pewien optymizm. Wiele jednak wciąż pozostaje do zrobienia. Wakacje należy więc traktować jako dobry punkt wyjścia do dalszej pracy mówi Malcharek.Wiele wciąż jest do zrobienia, zarówno po stronie zarządcy, jak i najemcy. Przed nami także kilka wyzwań, związanych chociażby z sezonem grypowym i II falą zakażeń na COVID-19. W sezon wchodzimy jednak przygotowani, z konkretnym planem działań, który ma na celu dalszą aktywizację naszych klientów na lokalnych i regionalnych rynkach. Zniesienie zakazu handlu pozwoli na szybsze odrabianie strat. Jak szacuje Retail Insitute może przyczynić się nawet do 4-procentowego wzrostu footfall’u. Powrót niedziel mógłby także pozytywnie wpłynąć na osłabiony pandemią PKB, a także uchronić miejsca pracy, jakie dziś tworzą centra handlowedodaje.


Gemini Holding Sp. z o.o. polska firma deweloperska z ponad 25 letnim doświadczeniem na rynku i dziesiątkami zrealizowanych z sukcesem inwestycji w kraju. Gemini Holding to obecnie jedna z dynamiczniej rozwijających się firm deweloperskich w Polsce i godny zaufania partner biznesowy. W portfolio holdingu znaleźć można dziś 3 popularne centra handlowe Gemini Park – Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Park Tarnów oraz nowo otwarte Gemini Park Tychy.