Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

WYWIAD: Branża chce pokazywać i dzielić się swoimi najlepszymi praktykami – mówi Radosław Knap o Retail Awards

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Centra handlowe, Newsy, Parki handlowe, Wywiady
0
galeria_handlowa_retail_journal

galeria_handlowa_retail_journal

W najbliższy czwartek, 5 listopada, o godzinie 18.00 odbędzie się finałowa gala konkursu Retail Awards organizowanego przez Polską Radę Centrów Handlowych. W tym roku uroczystość została zorganizowana w formule online. O tym czym tegoroczna gala różni się od poprzednich, w jakich kategoriach zostaną wyróżnione najlepsze praktyki i działania branży, a także, jak trudny okres pandemii wpłynął na organizację konkursu – rozmawiam z Radosławem Knapem, dyrektorem generalnym Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Ponad 100 zgłoszonych projektów, 18 kategorii konkursowych i mimo trudnego czasu pandemii Retail Awards cieszy się ogromnym zainteresowaniem uczestników rynku, a jest to już 11 edycja tego konkursu organizowanego przez Polską Radę Centrów Handlowych. Czym tegoroczna gala różni się od poprzednich?

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Radosław Knap, Dyrektor Generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych: Przede wszystkim cieszy nas tak duża liczba zgłoszeń w  roku, który dla branży jest wielkim wyzwaniem. Tym razem zmierzyliśmy się z ogłoszeniem lockdownu i podeszliśmy  do kalendarza konkursowego ze zrozumieniem i elastycznie. Konieczność rynkowa sprawiła, że firmy skupiły się na operacyjnych zadaniach, a branżowe nagrody zeszły na dalszy plan. Mimo późniejszego startu zgłoszenia napłynęły w liczbie zbliżonej do rekordu z poprzedniego roku, co nas buduje. Jesteśmy  dumni, bo to świadczy o tym, że branża chce pokazywać i dzielić się swoimi najlepszymi praktykami. Chce otrzymywać feedback od innych członków Polskiej Rady Centrów Handlowych i od ekspertów branżowych, niezależnie od trudnej sytuacji gospodarczo-społecznej.

Jeżeli chodzi o samo ogłoszenie zwycięzców, liczyliśmy na to, że nadejdzie pandemiczna odwilż i uda nam się spotkać tak jak w poprzednich latach w pięknej auli fizyki Politechniki Warszawskiej. Jednak pandemia nie odpuszcza, a my spotkamy się w nowej uroczystej formule online. Będziemy kontynuować  dobrą tradycję lat poprzednich i emocji nie zabraknie – laureatów poznamy dopiero podczas transmisji, a podczas wieczoru będą nam towarzyszyć ci sami prowadzący, pani Kamila Kalińczak i pan Damian Michałowski, znani z telewizyjnych anten.

W tym roku jeszcze mocniej postawimy na aspekt biznesowy, by w tych trudnych czasach pokazać to, co jest najlepsze w branży – ciekawe kampanie, projekty, działania skierowane do lokalnych społeczności.  Wiele ze zgłoszonych projektów pokazuje mocno przyszłościowe myślenie, co moim zdaniem świadczy o tym, że nawet podczas ostatnich wyzwań, niespotykanych w takiej skali, pozwala nam patrzeć z optymizmem w przyszłość i  i lepiej mierzyć się z nowymi trendami na rynku nieruchomości handlowych.

Myśląc już o kolejnych edycjach wiemy, że kategorie i ramy konkursu w  2020 r., dotyczące obecnych działań branży, powinny zyskać nowe akcenty. Szczególnie na znaczeniu zyskały udzielane wsparcie, działania CSR-owe na rzecz lokalnych społeczności, pokazujące zaangażowanie centrów w poprawianie jakości życia najbliższego otoczenia. Ten aspekt na pewno chcielibyśmy zaakcentować w tym roku jeszcze mocniej.

Jakie kategorie i jakie projekty są szczególnie warte uwagi w tym roku? Czy przed galą może Pan uchylić rąbka tajemnicy?

Ciężko jest mówić o pojedynczych projektach. Mamy dwa główne podziały: pierwszy to  kategorie biznesowe: performance dla centrów i sieci handlowych. W tym obszarze nagrody oparte są na twardych danych, zarządzaniu, prowadzeniu biznesu i jego efektywności. Może wydaje się czasem odrobinę mniej atrakcyjne, bo łatwiej jest spojrzeć na kampanie marketingową, CSR-ową, czy t tematy bardziej komunikacyjnie wdzięczne. Naszą branżą,  rządzą cyfry i jest ona  oparta na umiejętności odpowiedniego zarządzania, a każdy kolejny rok pokazuje, że skuteczność jest szczególnie istotna i znajduje to odzwierciedlenie w naszych nagrodach. Drugi filar kategorii konkursowych to działania prokonsumenckie, ukierunkowane-  na zewnątrz dla klientów, dla branży, dla ekspertów branżowych i mediów. To kampanie marketingowe, PR-owe, programy lojalnościowe. Każdy mógł się z nimi zetknąć jako klient. Już w tym roku, niezależnie od planów na edycję konkursu po  2020 r., bardzo ważną rolę pełni społeczna odpowiedzialność biznesu i na pewno nagrody za tego typu aktywności pozwolą zaprezentować  celowość inicjatyw podejmowanych przez podmioty z naszej branży.

Kogo zaprosili Państwo do jury?

Mamy dwie grupy jury oraz dwie główne podziały kategorii, w związku z tym są to wybitni eksperci branżowi, zarówno z dziedziny marketingu, PR-u i komunikacji. Członkami jury są osoby, które były w zespołach nagradzanych w poprzednich edycjach, co pozwala jeszcze lepiej wyłapywać branżowe perełki. Praktyk najlepiej oceni praktyka. Każdy członek jury głosuje niezależnie od pozostałych członków kapituły poprzez system online, potem  te oceny są ważone w całości. Jeżeli chodzi o kategorie biznesowe czy performance obiektów, włączamy również dodatkową weryfikację poprzez wizytacje w centrach handlowych, rozmowy z zarządcami obiektów czy placówek. Precyzyjna weryfikacja powoduje, że jakość ocen i jakość nagradzanych projektów w PRCH Retail Awards jest bardzo wysoka. Mimo trudności w tym roku, głosowanie podczas wakacji, przy dużym wysiłku naszych ekspertów, udało się zrealizować w pełni skutecznie.

Tegoroczne wydarzenie będzie uroczyste, bo laureaci i nominowani na to zasługują. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych i zaangażowanych w tematykę branży retail, aby wygodnie usiedli w najbliższy czwartek o godz. 18:00 przed ekranami swoich komputerów, by wspólnie docenić najlepsze branżowe praktyki. Cieszy nas już duża liczba zgłoszeń, a mamy nadzieję na kolejne, liczne rejestracje (przypis red. Pod linkiem https://rejestracja.prch.org.pl/ra-gala-online-2020 ) . Ten wspólnie spędzony czas będzie też wyrazem silnej jedności, którą szczególnie obserwujemy w czasach epidemii. Bądźmy tego wieczoru razem. Emocji nie zabraknie – z głównymi laureatami połączymy się na żywo. Do zobaczenia!

Rozmawiała Urszula Szewczyk.

Tags: centra handlowegalerie handlowePolska Rada Centrów HandlowychPRCHretailRetail Awardsretail journal
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
centra_handlowe_retail_journal-1

Premier Mateusz Morawiecki zapowiedział ponowne zamknięcie centrów handlowych

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version