Z analizy procentowych zmian odwiedzalności oraz sprzedaży firm handlowych i usługowych zrzeszonych w Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług w stosunku do ubiegłego roku wynika jeden wniosek: jest źle. W ostatni weekend 12-13 grudnia, porównując go do analogicznego okresu w roku ubiegłym, według danych ZPPHiU do sklepów w centrach handlowych przyszła na zakupy zaledwie połowa klientów.
ZPPHiU wzięła pod uwagę okresy handlowe 12-13 grudnia 2020 r. vs 14-15 grudnia 2019 r. Uśredniony spadek odwiedzalności sklepów w tych okresach wyniósł -48%. Jednostkowe spadki poszczególnych przedstawicieli ZPPHiU osiągały nawet -68%. Uśredniony spadek sprzedaży wyniósł -38% w stosunku do roku ubiegłego. Biorąc pod uwagę okres szczytu przedświątecznych zakupów, dane te są zatrważające.
Powołujemy się na analizy i twarde dane, używamy argumentów merytorycznych ale ukrywamy realne emocje. Wyniki sprzedaży i odwiedzalności w naszych sklepach w centrach handlowych są dramatycznie złe i chcemy by wybrzmiało to głośno i wyraźnie – kolejne obostrzenia dotyczące handlu odetną nam tlen, który teraz podtrzymuje nas jeszcze przy życiu – komentuje Zarząd ZPPHiU.
W opinii Zarządu ZPPHiU kolejne obostrzenia dotyczące handlu mogłyby przesądzić o upadku wielu przedsiębiorstw. Straty wywołane pierwszym i drugim zamknięciem centrów handlowych są nieodwracalne, ale jeszcze jest szansa na ratowanie sektora i setek tysięcy ludzi w nim zatrudnionych.
O ZPPHiU
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług zrzesza ponad 150 firm, w których zatrudnienie znajduje ponad 205 tysięcy pracowników. Listę firm członkowskich, postulaty, aktualne informacje o działaniach podejmowanych przez ZPPHiU i wszelkich aktywnościach, także medialnych, jego przedstawicieli można znaleźć na stronie: https://zpphiu.pl/.