Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

„Wymyślmy handel na nowo. Zacznijmy na poważnie pracować nad strategią dla centrów handlowych, a nie opowiadać o ich zagładzie” – mówi Grzegorz Mroczek, CREAM

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Centra handlowe, Newsy, Wywiady
0
grzegorz_mroczek_cream_retail_journal

grzegorz_mroczek_cream_retail_journal

Czy spodziewał się Pan trzeciego lockdownu centrów handlowych i to w tak krótkim czasie po drugim?

Grzegorz Mroczek, wiceprezes CREAM Property Advisors: Jestem zaskoczony, choć czułem przez skórę, że za planem zmiany terminów ferii idzie znacznie więcej. Jesteśmy zasmuceni i zaniepokojeni brakiem współpracy strony rządzącej z organizacjami branżowymi. Podejmowanie tak istotnych decyzji dla ważnej gałęzi gospodarki, którą jest handel, powinno mieć jasne i klarowne podstawy. Rynek handlowy, zwłaszcza właściciele nieruchomości, nie uzyskali żadnych rekompensat za przymusowe zamknięcia, a sprawa niedziel handlowych utknęła w martwym punkcie. Pomoc jest konieczna. Sytuacja w naszej branży już dziś jest dość dramatyczna, pojawiają się coraz większe problemy w przepływie gotówki – i to nie tylko po stronie najemców – również po stronie projektów. Wzrasta ogólne zadłużenie. Pojawia się luka w systemie płatności, która ma wpływ na wszystkich uczestników rynku. Przed branżą nieruchomości duża strategiczna praca do wykonania na wielu polach. Wierzę, że tę sytuację, choć nie jest łatwa, przy odpowiednim podejściu i współpracy da się opanować.

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Czy ma Pan jakieś światełko da branży w tym „lockdownowym tunelu”? Jak centra handlowe mogą starać się przetrwać ten kryzys?

Przede wszystkim ta sytuacja powinna nam wszystkim uzmysłowić, jak ważny dla rynku jest handel tradycyjny. Potępiam czarnowidztwo i opowieści, które przewidują rychły upadek handlu stacjonarnego. Choć internet jest mocnym kanałem sprzedaży i rośnie, to nadal stanowi mały ułamek obrotu w branży retail i tak zostanie przez jeszcze wiele lat, mimo drobnych oczywistych korekt. 

Światełko w tunelu? Zacznijmy na poważnie pracować nad strategią dla centrów handlowych, a nie opowiadać o ich zagładzie. Oczywiście, są elementy projektów, które potrzebują gruntownej przebudowy i nie dotyczy to tylko fasady. Myślę o przebudowie tenant mixu, co nie jest ani łatwe ani szczególnie tanie. Prawda jest taka, że wiele obiektów potrzebuje myśli strategicznej i dostosowania do nowych realiów, wymagań rynku – na wzór aktualizacji oprogramowania komputerowego.

CREAM Property Advisors pracuje nad tego typu projektami już od kilku lat i z pokorą stwierdzam, że jesteśmy coraz sprawniejsi. Nie zarządzamy w starym stylu, ale tworzymy i pracujemy w systemie projektowym, agilowym. Nasze usługi odpowiadają na konkretne potrzeby rynku takie, jak: obniżenie kosztów zarządzania i podniesienie NOI, czyli nasz program CNC, szybki audyt strategiczny poprawiający sterowność projektów to C-360, SellMe – poprawia z kolei parametry projektu na sprzedaż, a CRTM – to projekt marketingowy odpowiadający m.in. za dygitalizację obiektów. Widzimy też potrzebę nisko kosztowego face liftingu nieruchomości, które zwyczajnie się starzeją – to jest nasz kolejny projekt – obecnie w fazie intensywnego przygotowania.

Rynek potrzebuje działań  w duchu “let’s reimagine retail” – wymyślmy handel na nowo. To trzęsienie ziemi, z którym teraz mamy do czynienia, będzie powodować głębokie zmiany i przyspieszy wiele trendów. Są łatwiejsze formaty jak retail parki, ale to galerie handlowe mają znacznie większy potencjał tylko trzeba nim sprawnie sterować. Wspierajmy się wzajemnie z duża pokorą i odpowiedzialnością. To nie jest czas na wykorzystanie sytuacji kosztem partnera biznesowego – przy prawidłowej postawie damy radę i przejdziemy przez każdy kryzys.

Co czeka branże retail w najbliższym czasie?

Największym wyzwaniem będzie pobudzenie konsumpcji, szczególnie w branżach, które najbardziej ucierpiały. Dość dużo doświadczeń zebraliśmy już po pierwszym lockdownie. Nie było tak źle, jak wieszczyli pesymiści. Odbudowaliśmy około 80-85 proc. odwiedzalności dość szybko – co nie oznacza, że jest wspaniale, bo ubytek w obrotach jest ogromny, ale oznacza to, że rynek jest dynamiczny. Liczę na tzw. „revange shopping”. Klienci kochają zakupy, chodzenie do kina i restauracji – czy tej normalności nie brakuje nam wszystkim? Nie możemy być bierni i jako specjaliści musimy zrobić wszystko, aby pobudzić konsumpcję i jak najszybciej odbudować popyt, mimo niesprzyjających warunków – w mojej ocenie to najważniejszy cel w branży na przyszłość.

Rozmawiała Urszula Szewczyk.


O CREAM Property Advisors

CREAM Property Advisors oferuje pełny zakres usług związanych z nieruchomościami komercyjnymi. Firma specjalizuje się w asset i property managemencie, leasingu powierzchni handlowych i biurowych, sprzedaży nieruchomości komercyjnych oraz obsłudze prawnej rynku nieruchomości. Spółka oferuje ponadto zaawansowane usługi zarządcze pod nazwą Quattro: CNC, C360, Sell Me oraz C-RTM, których zadaniem jest generowanie wzrostu wartości nieruchomości i przygotowanie obiektów do sprzedaży. Więcej informacji: cream-advisors.pl

Tags: centra handloweCream Property Advisorsgalerie handloweGrzegorz Mroczekretailretail journal
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
tous_retail_journal_centra_handlowe_1

Tous - pierwszy i jedyny salon outletowy marki w Polsce otwarty w Designer Outlet Warszawa

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version