Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Grupa Muszkieterów skróciła proces rekrutacji kandydatów na właścicieli Intermarché i Bricomarché

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Franczyza, Newsy
0
intermarche_retail_journal

intermarche_retail_journal

Pod koniec 2020 roku Grupa Muszkieterów wprowadziła zmiany w procesie rekrutacji kandydatów na niezależnych właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché. Aby jeszcze lepiej dopasować procedurę do oczekiwań obecnych i przyszłych przedsiębiorców, cały proces został skrócony. W spotkaniach z zainteresowanymi niezmiennie uczestniczą m.in. franczyzobiorcy, którzy od lat prowadzą biznesy pod marką Intermarché czy Bricomarché. Takie rozwiązanie gwarantuje kandydatom bezpośredni dostęp do rzetelnych i praktycznych informacji. Ze względu na pandemię spotkania zyskały nową formułę i odbywają się online.

W 2021 roku Grupa kontynuować będzie ekspansję swoich marek, dlatego proponuje potencjalnym przedsiębiorcom zmodyfikowany proces rekrutacji, który został uszczuplony o jeden z etapów.     

Podobne artykuły

90 sklepów sezonowych sieci Żabka działa w miejscowościach turystycznych

Żabka liczy już ponad 8 500 sklepów

Sieć ABC nie zwalnia tempa – otworzyła już 1000 sklep w nowej formule

POLOmarket świętuje 25 lat obecności na rynku

Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2021 rok

Jak przebiega rekrutacja niezależnych przedsiębiorców?

Po przesłaniu zgłoszenia z kandydatami telefonicznie kontaktuje się przedstawiciel Grupy Muszkieterów. Następnie zainteresowani wypełniają stosowny formularz, który umożliwia zorganizowanie pierwszego spotkania. Jest ono prowadzone przez Komisję Rekrutacyjną, która składa się z trzech właścicieli sklepów oraz przedstawiciela Działu Rekrutacji Franczyzobiorców Grupy Muszkieterów.

W kolejnej odsłonie procesu kandydaci spotykają się z przedstawicielami wybranych działów centrali – m.in. z prawnikiem, który objaśnia umowę franczyzową, czy z pracownikiem Działu Ekspansji, który przekazuje informacje o najbliższych otwarciach oraz wyjaśnia proces wyboru nowych lokalizacji supermarketów. Podczas spotkania kandydaci otrzymują także budżet modelowego sklepu i inne dokumenty pogłębiające wiedzę na temat systemu proponowanego przez Grupę Muszkieterów. Zainteresowani wypełniają również test osobowości zawodowej. Jest to nowość w procesie, która pozwala zestawić czynniki mentalne kandydata lub kandydatki z pożądanym profilem właściciela sklepu Intermarché lub Bricomarché.

Następny etap to trzydniowy staż – odpowiednio w supermarkecie Intermarché lub Bricomarché, podczas którego kandydat/kandydatka wspólnie z właścicielem wykonuje jego codzienne obowiązki, m.in.: uczestniczy w otwarciu i zamknięciu sklepu, asystuje przy przyjęciu towaru, poznaje specyfikę pracy w poszczególnych działach oraz procedury zamawiania asortymentu. Takie szkolenie to także unikalna okazja do poznania biznesu u jego źródła.

Po stażu oraz spotkaniu informacyjnym z reprezentantami centrali Grupy, odbywa się drugie spotkanie rekrutacyjne, w trakcie którego weryfikowana jest wiedza kandydata o zasadach prowadzenia biznesu w Grupie Muszkieterów. Proces wieńczy Komisja Zezwoleń, w której udział biorą także franczyzobiorcy z Francji. Wówczas podejmowana jest ostateczna decyzja o przyjęciu zainteresowanego do największego zrzeszenia niezależnych przedsiębiorców w Europie.

Przekrojowy proces rekrutacji pozwala nam budować wspólnotę złożoną ze zmotywowanych, odpowiedzialnych, kompetentnych i przede wszystkim niezależnych przedsiębiorców. Dzięki wprowadzonym zmianom, chcemy podnieść jakość procesu, który jest podstawą do zachowania ciągłości rozwoju całej Grupy, a kandydatom daje większe możliwości na kompleksowe poznanie systemu Muszkieterów– mówi Bartłomiej Tarłowski, Kierownik ds. Rekrutacji i Szkoleń Franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów

Proces dostosowany do potrzeb przedsiębiorców

Po akceptacji, kandydat przechodzi kilkumiesięczne szkolenie, w pełni przygotowujące do prowadzenia sklepu wybranej marki. W trakcie sesji nacisk położony jest na praktyczny wymiar zarządzania przyszłym przedsiębiorstwem, dzięki obecności specjalistów z wewnątrz i zewnątrz organizacji. Jeśli przedsiębiorca jest zainteresowany przejęciem funkcjonującego supermarketu, Muszkieterowie przygotowują dla niego spersonalizowane szkolenia.

Grupa Muszkieterów kieruje swoją ofertę współpracy do przedsiębiorców, którzy chcą nie tylko zainwestować środki finansowe, ale przede wszystkim zarządzać wielkopowierzchniowymi sklepami w branży spożywczej lub DIY. Unikatowy model biznesowy Muszkieterów zakłada, że wybór każdego kolejnego przedsiębiorcy ma wpływ na działanie całej Grupy. W związku z tym, został sporządzony spis cech pożądanego kandydata. Należą do nich m.in. zaangażowanie w realizowane cele, odpowiedzialność, a także ogólne doświadczenie w biznesie oraz posiadanie wkładu własnego. Kandydat powinien być świadomy ryzyka, jakie wiąże się z prowadzeniem działalności gospodarczej. Ponadto, powinien zaakceptować zasady funkcjonowania Grupy Muszkieterów, w tym gotowość do sprawowania roli zarówno niezależnego właściciela przedsiębiorstwa, jak i członka Grupy pełniącego funkcje zarządcze w centrali.  

Na przestrzeni ostatnich lat zmianom uległy zarówno wymagania przedsiębiorców, jak i nasze oczekiwania względem potencjalnych kandydatów. Dlatego też modyfikacja procesu rekrutacyjnego była konieczna. Proponowana przez nas formuła niezmiennie umożliwia wszystkim stronom wzajemne poznanie się z różnych perspektyw, dzięki czemu podejmowane decyzje są świadome i przemyślane – wyjaśnia Magdalena Dudka, właścicielka supermarketu Intermarché w Słubicach, odpowiedzialna za rekrutację nowych przedsiębiorców w Grupie Muszkieterów.

„Na podstawie doświadczeń przedsiębiorców prowadzących własne sklepy, kandydatów, pracowników Działu Rekrutacji Franczyzobiorców, a także przy współpracy z branżowymi ekspertami stworzyliśmy dedykowany instruktaż. Jest to wewnętrzny dokument, który ujednolica przebieg spotkań, przez co umożliwia jeszcze lepsze zaprezentowanie Grupy oraz zrekrutowanie kandydatów dopasowanych do obu marek” – podkreśla Izabela Borowicz, Specjalista ds. Rekrutacji i Szkoleń Franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów


Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem prawie 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2019 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 7,74 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. na Liście 500 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (45. pozycja w 2020 r.) lub rankingu „1 000 największych firm w Polsce” przygotowanym przez „Gazetę Finansową” (47. miejsce w 2020 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

Tags: BricomarcheGrupa MuszkieterówIntermarcheretailretail journal
ShareTweet

Podobne artykuły

90 sklepów sezonowych sieci Żabka działa w miejscowościach turystycznych
Franczyza

90 sklepów sezonowych sieci Żabka działa w miejscowościach turystycznych

Żabka liczy już ponad 8 500 sklepów
Franczyza

Żabka liczy już ponad 8 500 sklepów

Sieć ABC nie zwalnia tempa – otworzyła już 1000 sklep w nowej formule
Franczyza

Sieć ABC nie zwalnia tempa – otworzyła już 1000 sklep w nowej formule

POLOmarket świętuje 25 lat obecności na rynku
Franczyza

POLOmarket świętuje 25 lat obecności na rynku

Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2021 rok
Franczyza

Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2021 rok

Salad Story otworzy 16 nowych restauracji
Franczyza

Salad Story otworzy 16 nowych restauracji

Następny artykuł
Jak wygląda logo ZPPHiU

ZPPHiU: PKD dzieli polskich przedsiębiorców

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version